دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۸
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۰۸۹۶
گزارشگر : ایده ایده
در گفتگو با حجت الاسلام رحمتی‌نیا مطرح شد:

بررسی طرح‌ها و برنامه‌های ناحیه امام خمینی(ره)

مدیر ناحیه امام خمینی(ره) گفت: طبق بازدیدها و بررسی‌های ناحیه 54 مسجد از 126 مسجد فعال در این ناحیه نماز صبح برگزار می‌کنند که این یعنی تقریباً نیمی از مساجد این ناحیه نماز صبح دارند.

(دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۳۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، در راستای تحقق اهداف بلند مدت و کوتاه مدت مرکز رسیدگی به امور مساجد که پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب تعیین شده است، بر آن شدیم تا میزان تحقق این اهداف را از مدیران نواحی هجده گانه مرکز رسیدگی به امور مساجد جویا شویم.

آنچه در ادمه می‌آید، گفتگوی پایگاه تخصصی مسجد با حجت‌الاسلام رحمتی‌نیا مدیر ناحیه امام خمینی(ره) است که به تعداد مساجد فعال، چالش‌های ناحیه، تعداد مساجد برگزار کننده نماز صبح و میزان استفاده از سامانه «سجم» مرکز رسیدگی به امور مساجد پرداخته است.

حجت الاسلام رحمتی‌نیا در خصوص روند ثبت اطلاعات ائمه جماعات این ناحیه در سامانه سجم مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: ائمه جماعت فعال این ناحیه 126 نفر، ائمه جماعات آماده جهت استقرار 30 نفر و ائمه جماعات در حال بررسی گزینش 2 نفر  هستند.  همچنین ائمه جماعات در حال تکمیل مدارک 3 نفر، 1 نفر در فرآیند تمدید حکم، 3 نفر از این امامان جماعت هم در انتظار صدور حکم خود هستند.

حجت الاسلام رحمتی‌نیا در خصوص روند ثبت اطلاعات خدام و امناء گفت: اطلاعات 148 نفر از اعضا هیات امناء مساجد این ناحیه در سامانه سجم ثبت شده است که 118  نفر فعال و 30 نفر آماده جهت استقرار هستند. همچنین اطلاعات 27 خادم در سامانه سجم ثبت شده است که 18 نفر از آنها فعال هستند. 8  نفر آماده جهت استقرار و 1 نفر درحال تکمیل مدارک است.

وی در خصوص اقامه نماز جماعت صبح در مساجد این ناحیه گفت: طبق بازدیدها و بررسی‌های ناحیه 54 مسجد در این ناحیه نماز صبح برگزار می‌کنند.

رحمتی‌نیا در رابطه با پیشرفت نهضت قرآنی در ناحیه امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر 58 مسجد ناحیه امام خمینی(ره) کرسی تلاوت و تفسیر برگزار می‌کنند.

مدیر ناحیه امام خمینی(ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی در این ناحیه گفت: 2 دوره جلسه آموزشی در قالب هادیان محرم برای ائمه جماعات این ناحیه برگزار شده است. همچنین دوره آموزش فن خطابه نیز برای ائمه جماعات ناحیه برگزار شد که 20 امام جماعت در آن شرکت داشتند. دوره آموزشی فن رثاء نیز برگزار شد که 21 نفر در دوره‌های آن شرکت کردند.

(دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۳۸
https://news.masjed.ir/u/nJi
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید