یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۰
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۰۸۹۴
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری پانزدهم بهمن ماه:

مراسم فجر فاطمی در مساجد تهران

«مسجد» پیوست همیشگی زندگی تندگویان, برگزاری سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد شمال تهران, سوگواری فاطمی در «مسجد فیروزآبادی» و «مسجد پنبه‌چی» و بزرگداشت شهدای «مسجد صاحب‌الزمان (عج)» همزمان با دهه فجر از عناوین بسته ویژه خبری مساجد در پانزدهم یهمن هستند

(یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶) ۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار نقل شده از منابع معتبر خبری داخلی و خارجی هستند.

"مسجد" پیوست همیشگی زندگی تندگویان بود

شبستان در یادداشتی کوتاه از تربیت شهید تندگویان در مسجد مطالبی را آورده است؛ محمدجواد تندگویان، مبارزه مکتبی را از مسجد آموخت و تا پایان عمر در هیچ گروه و دسته‌ای عضو نشد؛ مرامی که از پدرش، حاج آقا تندگویان، بازاری و اهل مسجد و هیات، آموخته بود. تندگویان اکثر شب‌ها همراه پدربزرگ و پدرش به «مسجد بینایی» می‌رفت و هنوز به دبستان نرفته بود که در صف نماز جماعت در کنار پدر و پدربزرگ خود ایستاد و نماز خواند، همین رفت و آمدها شخصیت دینی و انقلابی و پیوستگی همیشگی وی با مفهوم مسجد را شکل داد. وی بارها به دلیل انتشار و پخش اعلامیه‌ها و پیام‌های امام خمینی (ره) که در مسجد تهیه کرده بود، در دوران محمدرضا پهلوی، بازداشت شد و به زندان افتاد.

 

برگزاری سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد شمال تهران  

به گزارش شهرداری منطقه یک، سعید کارگران با اعلام برگزاری سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد شمال تهران اظهار کرد: امسال با همکاری نواحی دهگانه منطقه، مدیران محلات و شورایاریها برنامههای متنوع فرهنگی به صورت گسترده در مساجد، مدارس، مراکز فرهنگی، آموزشی و سراهای محلات در حال اجرا است.

 

۱۰ شب سوگواری فاطمی در «مسجد فیروزآبادی»
 مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (ع) از ۱۴ تا ۲۳ بهمن‌ماه از ساعت ۲۰:۳۰ در این مسجد برگزار می‌شود. مسجد جامع فیروزآبادی در شهر ری، خیابان فدائیان اسلام، نرسیده به میدان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) واقع شده است.

 

«مسجد پنبه‌چی» سوگوار شهادت حضرت فاطمه (ع)
این مراسم عزاداری،۱۶ بهمن‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد برگزاز می‌شود. مراسم عزاداری حضرت فاطمه (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام مجتبی جعفریان و مرثیه‌خوانی مجید کاشانی در این مسجد انجام می‌شود. مسجد پنبه‌چی در خیابان ولیعصر (عج) بالاتر از چهار راه امیریه، کوچه شهید آقازاده واقع شده است.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد در «مسجد علی بن ابی طالب (ع)» سخنرانی می‌کند
 حجت‌الاسلام دکتر حبیب‌رضا ارزانی؛ دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای برنامه ده شب، ده مسجد که جزو ویژه‌برنامه‌های کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است، دوشنبه، 16 بهمن پس از اقامه نماز عشاء، در مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) سخنرانی می‌کند. مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) در تهران، فلکه دوم صادقیه، خیابان آیت‌الله کاشانی، روبروی شهرداری منطقه 5، واقع شده است.

 

همایش فجر فاطمی در «مسجد محمدیه» برگزار می‌شود
همایش فجر فاطمی، پنجشنبه، 19 بهمن ماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد محمدیه برگزار می‌شود. محمداسماعیل کوثری؛ جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران، در این همایش، سخنرانی و ماشاءالله عابدی، مداح این مراسم است. مسجد محمدیه در تهران، خیابان ری، خیابان شیرازی (محله آبشار) واقع شده است.

 
همایش «طب از دیدگاه اسلام و اهل بیت (ع)» در «مسجد جوادالائمه (ع)» برگزار می‌شود

سلسه همایش‌های طب از دیدگاه اسلام و اهل بیت (ع) پنج‌شنبه‌ها پس از اقامه نماز عشاء در مسجد جوادالائمه (ع) شهر ری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی؛ کارشناس طب اسلامی و سنتی، سخنران این مراسم است و نمازگزاران با نوبت قبلی و پس از پایان سخنرانی، ویزیت رایگان می‌شوند.

مسجد جوادالائمه (ع) در شهر ری، خیابان امام حسین (ع) واقع شده است.

 

بزرگداشت شهدای «مسجد صاحب‌الزمان (عج)» همزمان با دهه فجر
مراسم بزرگداشت شهدای مسجد صاحب الزمان (عج) با عنوان «سردار آتش به اختیار» با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران و با مرثیه‌خوانی منصور نورایی، ۱۸ بهمن بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

مسجد صاحب‌الزمان (عج) در میدان سبلان، جانبازان غربی، خیابان شهید حیدری واقع شده است.

 

مراسم گرامیداشت«یاد یاران» در «مسجد خلیل‌الله (ع)»

این مراسم با سخنرانی سرهنگ علیرضا سالارکیا؛ فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی،۱۶ بهمن‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. در این مراسم بزرگداشت مهدی عمو علی به مرثیه‌خوانی می‌پردازد.

مسجد خلیل‌الله (ع) در خیابان شهید مدنی، پایین‌تر از مترو گلبرگ واقع شده است.

 

(یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶) ۱۴:۰۰
https://news.masjed.ir/u/ngI
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید