شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۲
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۰۸۸۴
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری چهاردهم بهمن ماه:

نقش مساجد در تربیت نیروهای انقلابی

مسجد، پاتوق «شهید مهدی عراقی»، اقامه نماز شکر در تهران برای بارش برف، برگزاری کرسی‌های تلاوت «نفحات» ویژه دهه فجر در مساجد تهران، ویژه‌برنامه‌های دهه فجر در «مسجد جامع امام سجاد (ع)» و گفتگوی حجت‌الاسلام محمود سیاح مدیر ستادهای نماز جمعه کشور با مضمون «اعتلای همزیستی اجتماعی مؤمنانه» گامی برای احیای کارکرد مساجد، از عناوین مهم بسته ویژه خبری چهردم بهمن ماه هستند.

(شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶) ۱۵:۴۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

مسجد، پاتوق «شهید مهدی عراقی»

شبستان در  گزارشی به فعالیت های شهید مهدی عراقی پرداخته و نوشته است: مهدی عراقی که پیش از انقلاب اسلامی جزو نیروهای مبارز و مقلد امام خمینی (ره) بود همیشه تلاش می‌کرد برنامه‌ها را بر محوریت مساجد انجام دهد که برپایی راهپیمایی بزرگ در سال 1342 در محکومیت حادثه فیضیه قم از جمله آن‌ها است.

ابوالفضل توکلی بینا، یار و همسنگر شهید عراقی در این باره گفته است:

«با شهید عراقی در دورانی که به دبیرستان می‌رفت، آشنا شدم، ایشان هنوز دیپلم نگرفته بود که مبارزه با رژیم فاسد شاه را شروع کرد و وارد جمعیت فدائیان اسلام شد، ضمنا شب‌ها در مسجد امام(ره) با شهید عراقی و سید محمدعلی لواسانی، بحث‌های سیاسی و اجتماعی می‌کردیم و به این ترتیب "هیأت عسگریون" تشکیل شد.»

 

اقامه نماز شکر در تهران برای بارش برف

اقامه نماز توسط روحانیون و ائمه جماعات ادارات شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه شهرداری، شرکت اتوبوسرانی تهران، پایانه‌های اتوبوسرانی، شرکت معاینه فنی شهرداری و مساجد و نمازخانه‌های داخل پارک‌های مناطق تهران برگزار شد.

 

برگزاری کرسی‌های تلاوت «نفحات» ویژه دهه فجر در مساجد تهران

کرسی های تلاوت قرآن کریم، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در مساجد تهران برپا می شود.

مسجد امام رضا(ع) واقع در خاوران، خیابان ذوالفقاری، مسجد‌النبی(ص) واقع در تهرانسر،  مسجد ابوالحسن واقع در خیابان ۱۷ شهریور، مسجد امام حسین(ع) در خیابان شریعتی، مسجد امام علی(ع) واقع در خیابان پیروزی، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در نعمت‌آباد، مسجد‌النبی(ص) واقع در تهرانسر، شهرک پاسداران و مسجد جامع رسول اکرم(ص) در تهرانسر، چهارراه صدف امروز(14بهمن) و روزهای آتی کرسی تلاوت برگزار می‌کنند.

 

ویژه‌برنامه‌های دهه فجر در «مسجد جامع امام سجاد (ع)»

حجت‌الاسلام مجتبی همدانی در گفت‌وگو با شبستان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۴ تا ۲۱ بهمن‌ماه در مسجد جامع امام سجاد(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء خبر داد.

 

فعالیت مساجد در راستای «همزیستی اجتماعی مومنانه» باشد
یک کارشناس در حوزه مسجد بر لزوم به کارگیری رویکردی نوین در توسعه تعاملات اجتماعی با اقشار جامعه در مساجد تاکید کرد و گفت: موعظه‏‌هاى مذهبى و خط مشی‌های رفتاری که از منابر مساجدبیان می‌شوند، باید بر پایه احترام متقابل و مومنانه باشند.

 

برگزاری نشست‌های بصیرتی در «مسجد حضرت مهدی (عج)»

سلسله نشست‌های بصیرتی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور منوچهر متکی؛ وزیر اسبق امور خارجه روز ۱۴ بهمن بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت مهدی (عج) برگزار می‌شود. مسجد حضرت مهدی (عج) در خیابان ستارخان، سه راه تهران ویلا واقع شده است.

 

«مسجد فیلسوف الدوله» عزادار شهادت حضرت زهرا (ع) شد

مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (ع) 11 و 12 بهمن‌ماه از ساعت 21 تا 23 در مسجد فیلسوف‌الدوله برگزار شد. حجت‌الاسلام سیدمیرهاشم حسینی در این مراسم، سخنرانی و حجت‌الاسلام زرین‌پر در آن مداحی می‌کند. مسجد فیلسوف‌الدوله در تهران، خیابان شهید مصطفی خمینی، بازار سیداسماعیل واقع شده است.

 

«اعتلای همزیستی اجتماعی مؤمنانه» گامی برای احیای کارکرد مساجد

مدیر ستادهای نماز جمعه کشور، گفت: کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با انتخاب شعار «اعتلای همزیستی اجتماعی مؤمنانه در مساجد» برای احیا و گسترش کارکردهای اجتماعی این خانه‌های خدا، جریان‌سازی می‌کند.

حجت‌الاسلام محمود سیاح درباره اثرگذاری شعار «اعتلای همزیستی اجتماعی مؤمنانه در مساجد» کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در ارتقای برنامه‌های این خانه‌های خدا، گفت: کارکردهای مسجد تراز اسلامی به عبادت و مسایل فردی محدود نمی‌شود بلکه شامل فعالیت‌های اجتماعی نیز می‌شود، هرچند عده‌ای، مساجد را به سمت سکولاریسم سوق می‌دهند.

(شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶) ۱۵:۴۲
https://news.masjed.ir/u/nyc
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید