شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۴
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۸۷۵
گزارشگر : ایده ایده
حجت‌الاسلام صداقت مطرح کرد:

رونمایی از صندوق قرض‌الحسنه خدام مساجد

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن تشریح برنامه‌های ایام دهه فجر آن نهاد، از رونماییِ صندوق قرض‌الحسنه خدام مساجد خبر داد.

(شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶) ۱۴:۲۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام صداقت، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با حضور در خبرگزاری تسنیم به تشریح برنامه‌های فرهنگی آن نهاد پرداخت.

وی با اشاره به برنامه‌های مساجد در ایام‌الله دهه فجر گفت: به مناسبت راهپیمایی روز 22 بهمن بیش از 28 مسجد را به عنوان مبدأ و آغاز حرکت مردم به سوی این راهپیمایی با شکوه در نظر گرفتیم. این مساجد وظیفه تأمین نیازهای فرهنگی در قالب غرفه‌های فرهنگی و غرفه پاسخگویی به سؤالات شرعی و اجتماعی را بر عهده دارند.

نمایشگاه چله انقلاب

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزاری نمایشگاه «چله انقلاب» را از برنامه‌های ایام دهه فجر امور مساجد معرفی کرد و در این باره گفت: نمایشگاه عکس چله انقلاب از برنامه‌های فرهنگی امور مساجد است. به این منظور عکس‌هایی را به مساجد محوری هر منطقه ارسال می‌کنیم تا از این محتواها برای برپایی نمایشگاه استفاده کنند. همچنین لوح فشرده‌ای با محتوای دهه فجر برای مساجد آماده کردیم. این لوح فشرده شامل نمایشگاه عکس، پوستر، فیلم‌های کوتاه، یادداشت‌های کوتاه و سایر تولیدات فرهنگی است. 

حجت‌الاسلام صداقت افزود: برنامه «10 شب، 10 مسجد» را بناست در مساجد برگزار کنیم. در این برنامه امام جماعت مساجد شاخص هر شب به سخنرانی درباره ویژگی‌های انقلاب اسلامی خواهند پرداخت. 

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مساجد آمادگی اکران فیلم‌هایی با مضامین انقلابی و دفاع مقدس را دارند، افزود: در این باره از مسئولان جشنواره عمار پیگیر دریافت آثار مستند و فیلم هستیم.

اختتامیه برنامه پیوند مسجد و مدرسه

حجت‌اسلام صداقت برگزاری اختتامیه جشنواره «پیوند مسجد و مدرسه» را از برنامه‌های دیگر مرکز رسیدگی به امور مساجد معرفی کرد و اظهار داشت: فراخوان این جشنواره سال گذشته منتشر شد و تاکنون مخاطبینی از مساجد و مدارس  در آن شرکت کرده‌اند، ضمن اینکه کار داوری آثار این جشنواره به پایان رسیده است.

وی درباره همایش پایان سال ائمه جماعات استان تهران نیز گفت: این برنامه در 17 اسفندماه مصادف با میلاد حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود. رویکرد ما در این همایش اعلام رویکرد امور مساجد در  سال 97 است.

حجت الاسلام صداقت درباره همایش «خادمان بهشت» بین داشت: این برنامه در نهم اسفند در مصلای شهرری برگزار می‌شود. در این مراسم خادمان مساجد را دعوت خواهیم کرد. رونمایی از لباس خادمان مساجد و رونمایی از کتاب «آموزش خدام» از برنامه‌های این مراسم است. همچنین در این مراسم صندوق قرض‌الحسنه خدام مساجد با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) افتتاح می‌شود. در این طرح بنا داریم وام‌هایی نیز به برخی ازخدام مساجد اعطا کنیم.

تجلیل از علمای شاخص مساجد

وی برگزاری برنامه «ستارگان محراب» را از برنامه‌های ویژه مرکز رسیدگی به امور مساجد معرفی کرد و گفت: از ویژه‌برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزاری برنامه «ستارگان محراب» است؛ در این برنامه ضمن تجلیل از مقام شامخ برخی علما مستندی از زندگی‌نامه ایشان تهیه می‌شود.

حجت الاسلام صداقت اضافه کرد: حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر حسینی از اساتید اخلاق حوزه علمیه یکی از چهره‌هایی است که با حضور احتمالی آیت‌الله جاودان قصد تجلیل از ایشان را داریم. مستندی نیز درباره زندگینامه ایشان تهیه شده است. برگزاری مراسم تجلیل از مقام آیت‌الله هاشمی گلپایگانی در اسفندماه سال جاری نیز یکی دیگر از برنامه‌های پیش رو مرکز است.

حجت‌الاسلام صداقت در پایان گفت: بزرگداشت خیّر مسجد ساز؛ حاج آقای توسلی در فروردین ماه سال آتی برگزار خواهد شد. این بزرگداشت به این دلیل منعقد خواهد شد که وی بانی ساخت بیش از هزار مسجد در سرتاسر دنیا است.

(شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶) ۱۴:۲۴
https://news.masjed.ir/u/k41
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید