شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۸۶۴
گزارشگر : ایده ایده
در گفتگو با حجت الاسلام اصغری مطرح شد:

بررسی طرح‌ها و برنامه‌های ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره)

مدیر ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره) گفت: در این ناحیه 152 مسجد نماز صبح برگزار می‌کنند که از 141 مسجد در زمان برزگزاری نماز بازدید به عمل آمده است.

(شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۱۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، در راستای تحقق اهداف بلند مدت و کوتاه مدت مرکز رسیدگی به امور مساجد که پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب تعیین شده است، بر آن شدیم تا میزان تحقق این اهداف را از مدیران نواحی هجده گانه مرکز رسیدگی به امور مساجد جویا شویم.

آنچه در ادمه می‌آید گفتگوی پایگاه تخصصی مسجد با حجت‌الاسلام اصغری مدیر ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره) است که به تعداد مساجد فعال، چالش‌های ناحیه، تعداد مساجد برگزار کننده نماز صبح و میزان استفاده از سامانه «سجم» مرکز رسیدگی به امور مساجد پرداخته است.

حجت الاسلام اصغری در خصوص روند ثبت اطلاعات مساجد در سامانه سجم مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: ثبت اطلاعات 335 مسجد تا کنون صورت گرفته است که از این تعداد 262 مسجد فعال است و 73 مسجد غیر فعال.

وی افزود: همچنین اطلاعات 272 امام جماعت از ائمه جماعات این ناحیه در سامانه سجم ثبت شده است. این ناحیه در حال حاضر 199  امام جماعت فعال دارد. تعداد 51  نفر آماده جهت استقرار، 10 نفر در حل بررسی گزینش، 3  نفر در حال تکمیل مدارک، 3  نفر رد گزینش شده‌اند، 2 نفر فرآیند تمدید حکم را طی می‌کنند و 2 نفر در انتظار صدور حکم خود هستند.

حجت الاسلام اصغری در خصوص روند ثبت اطلاعات خدام و امنا گفت: اطلاعات 487 نفر از اعضا هیات امنا مساجد در سامانه سجم ثبت شده است که 374  نفر فعال، 4 نفر در حال تکمیل مدارک، 104 نفر آماده جهت استقرار هستند. همچنین اطلاعات 250 خادم در سامانه سجم ثبت شده است که 62 نفر از آنها فعال هستند. 119  نفر آماده جهت استقرار هستند، 66 نفر درحال تکمیل مدارک، 3 نفر در فرآیند صدور گواهی هستند.

مدیر ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره) در رابطه با تعداد مساجد برگزار کننده نماز جماعت صبح گفت:در این ناحیه 152 مسجد نماز صبح برگزار می‌کنند که از 141 مسجد در زمان برزگزاری نماز بازدید به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کرسی تلاوت یکی از مهمترین اقدامات مساجد است گفت: تعداد 160 مسجد این ناحیه دارای برنامه‌های قرآنی هستند.

حجت الاسلام اصغری در خصوص وضعیت و روند برنامه‌های آموزشی ارائه شده از سوی معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: 2جلسه آموزش فن خطابه برای ائمه جماعات در شهریورماه 96 برگزار شد. همچنین جلسه آموزشی کارکردهای اجتماعی مسجد برای ائمه جماعات منتخب در تاریخ 31 مردادماه برگزار شد.

مدیر ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره) در رابطه با برگزاری جلسات آموزشی خدام و امناء گفت: جلسه منتخبین خدام در سال جاری و آموزش امناء هم در 9 مرداد 96 برگزار شده است.

حجت الاسلام اصغری در ادامه در خصوص اقدامات مهم در دهه تکریم و تعداد مساجد برگزار کننده مراسم گفت: تشکیل ستاد ناحیه برای برگزاری و بزرگداشت دهه تکریم با چهار منطقه سپاه و شهرداری مناطق چهارگانه و سازمان تبلیغات اسلامی از اقدامات این ناحیه در دهه تکریم بود. همچنین برگزاری جلسات و مراسمات در مساجد محوری و اجرای برنامه های خاص در 10 مسجد محوری از دیگر فعالیت‌های این ناحیه در طول دهه تکریم بود.

وی در خصوص وضعیت عمرانی مساجد و تعداد مساجد در حال ساخت گفت: 12 مسجد در حال تعمیر و بازسازی در ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره) وجود دارد.

حجت الاسلام اصغری بزرگترین چالش مساجد ناحیه را اداره قومی و قبلیه‌ای مساجد معرفی کرد.

(شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۱۹
https://news.masjed.ir/u/lBx
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید