سه شنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۸۴۹
گزارشگر : ایده ایده
بسته خبری دهم بهمن ماه:

استقبال مساجد تهران از چهلمین فجر انقلاب اسلامی

ویژه‌برنامه‌های «مسجد بقیع» در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، محفل انس با قرآن کریم در «مسجد پیامبر اعظم (ص)»، برپایی کرسی های تلاوت قرآن کریم در ۵ مسجد تهران و اظهار نظر عجیب یک مبلغ سعودی درباره بازداشت نمازگزارانی که لباسشان آلوده است از جمله عناوین بسته خبری دهم بهمن هستند.

(سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶) ۱۱:۵۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

ویژه‌برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد بقیع برگزار می‌شود  

12 بهمن؛ دکتر محمدرضا سرشار با موضوع «قصه انقلاب»، 13 بهمن؛ عزت مطهری از مبارزان انقلابی، 14 بهمن؛حجت الاسلام علیرضا پناهیان و ۱۵بهمن؛ حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری در رابطه با شاخص‌های مدیر انقلابی در این مسجد سخنرانی خواهند کرد. همچنین 16 بهمن؛ میزگرد خانواده شهدای انقلاب، 17 بهمن؛ روایت انقلاب توسط هنرمندان انقلابی برگزار می‌شود و 18 بهمن هم میهمانان خارجی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی به این مسجد می‌آیند. 19 بهمن؛ ویژه برنامه پیروزی انقلاب و در روز 20 بهمن هم حجت‌الاسلام حیدر مصلحی؛ وزیر سابق اطلاعات در این مسجد سخنرانی می‌کند.

مسجد بقیع در خیابان ستارخان، خیابان حبیب الله، خیابان خارک واقع شده است.

 

طرح قرآنی «۳۱۳» در مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع)
به گزارش شبستان؛ طرح روزانه «۳۱۳» به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) به همت مسجد حضرت علی بن ابیطالب(ع) اجرا می شود.

بر اساس این طرح روزانه یک صفحه از قرآن کریم همراه با ترجمه و تفسیر در ۳۱۳ ثانیه تلاوت می شود.

مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) در خیابان دماوند، خیابان شهید وکیل‌باشی واقع شده است.

 
بازداشت ۵۵ نمازگزار مسجد «توپقاراغاج» در آذربایجان

به گزارش خبرگزاری آران؛ پلیس جمهوری آذربایجان ۵۵ نفر از نمازگزاران و فعالان یکی از مساجد شهرستان شکّی در شمال این کشور را دستگیر کرد.

نمازگزاران بازداشت شده که اکثر آنان افراد سالمند هستند، به دستور مقامات دولتی مبنی بر خودداری مسجد توپقاراغاج از برگزاری رایگان مراسم ترحیم برای اموات این شهرستان، اعتراض کرده بودند.

 شماری از این نمازگزاران، در حالت عبادت بازداشت شدند. دادگاه شهرستان شکّی، چهار نفر از بازداشت‌شدگان را به ۳۰ روز و یک نفر را به ۷ روز زندان محکوم کرد و برای دو نفر نیز ۲۰۰ منات جریمه نقدی درنظر گرفت.

 

محفل انس با قرآن کریم در «مسجد پیامبر اعظم (ص)»
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی محفل انس با قرآن کریم در مسجد پیامبر اعظم (ص) برپا می‌شود. این محفل قرآنی، ۱۵ بهمن‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور حمیدرضا احمدی وفا و سعید ملکی و با اجرای گروه تواشیح نور با اجرای محمد علی فتحی برگزار می‌شود.

مسجد پیامبر اعظم (ص) در بزرگراه ارتش، شهرک شهید محلاتی، خیابان ولایت واقع شده است.

  

 کسانی که با لباس پاکیزه به مساجد نمی‌آیند را زندانی کنید
به گزارش شبکه خبری «ارم نیوز» احمد بن قاسم الغامدی؛ مبلغ وهابی سعودی از مقامات این کشور خواست تا کسانی را که با لباس تمیز به مسجد نمی‌روند با زندان و یا غرامت مالی مجازات کنند چون ورود به مسجد با لباس‌های غیر پاکیزه باعث آزار دیگران می‌شود.

الغامدی، رییس سابق امر به معروف و نهی از منکر در مکه مکرمه بوده است و پیش از این نیز مواضع بحث‌برانگیزی اتخاذ کرده است.

 

وجود یک شیء شبیه بمب نزدیک مسجدی در «قنا» مصر
به گزارششبکه خبری «الیوم السابع» دستگاه‌های امنیتی استان قنا، روز دوشنبه (9 بهمن‌ماه) خبری را مبنی بر وجود یک شیء  شبیه بمب نزدیک یکی از مساجد مرکز ابوتشت شمالی در این استان دریافت کردند.

نیروهای امنیتی، نیروهای تحقیقات جنایی و کارشناسان خنثی کننده بمب بلافاصله خود را به محل حادثه رساندند و ورودی این مکان را بستند تا این مسئله را پیگیری کنند.

 

مسجدی در «شرقیه» مصر در معرض ریزش قرار دارد

به گزارش شبکه خبری «الیوم السابع» اهالی روستای فرشلا در استان شرقیه مصر از «محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف خواستند تا با تشکیل کمیته‌ای، مسجد این روستا را به دلیل شکاف‌های موجود در آن مورد بررسی قرار دهند.

محمود عبدالحمید از اهالی روستای فرشلا، گفت: زمان تاسیس ساختمان این مسجد به دهه نود میلادی باز می‌گردد و به دلیل شکاف در آن در معرض ریزش قرار دارد.

 

برپایی کرسی های تلاوت قرآن کریم در ۵ مسجد تهران
سید علی شاکری مدیر روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن از برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در پنج مسجد تهران خبر داد و گفت: یکی از این کرسی‌های تلاوت، هفتم بهمنماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد النبی (ص) واقع در تهرانسر، شهرک پاسداران، با حضور عبدالحمید پور عاشوری و کرسی تلاوت دیگری با حضور مسعود موحدی راد، در همین شب در مسجد امام علی النقی (ع) در خاوران، نرسیده به امام علی (ع) انجام شد.

همچنین با حضور هادی ربیعی هم کرسی تلاوت دیگری، هشتم بهمن‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد الغدیر  واقع در شهرک دریا، با حضور محسن قاسمی نیز نهم بهمن‌ماه بعد از اقامه نماز عشاء، یک کرسی تلاوت در مسجد جامع الرسول (ص) واقع در تهرانسر، چهار راه صدف و با حضور حسین شالچی هم کرسی تلاوت دیگری، ۱۲ بهمن‌ماه بعد از اقامه نماز عشاء در مسجد انصار الحجه (عج) واقع در خیابان خاوران، ایستگاه مخبر (عارف) برپا می‌شود.

 

صهیونیست‌ها به مسجدی در «الخلیل» حمله کردند
به گزارش شبکه خبری «أمد» نظامیان رژیم صهیونیستی بعد از ظهر شنبه (7 بهمن ماه) به مسجد صحابه رسول الله در شهر الخلیل جنوب کرانه باختری حمله کردند. ده‌ها نفر از نظامیان رژیم صهیونیستی بعد از نماز عشاء این مسجد را محاصره کرده و اقدام به عملیات تفتیش در صحن و شبستان مسجد کردند.

بر اساس ادعای نظامیان رژیم صهیونیستی در این مسجد، سلاح اتوماتیک کشف شده است.

 

وزش بادهای تند موجب ریزش مسجدی در مراکش شد
به گزارش شبکه خبری «شوف تی وی» وزش بادهای تند روز گذشته (دوشنبه 9 بهمن‌ماه) در شهر شفشفاون مراکش موجب ریزش مسجدی در این شهر شد.این حادثه خسارت جانی نداشت و تنها خسارت مادی بر جای گذاشت.

(سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶) ۱۱:۵۶
https://news.masjed.ir/u/pdg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید