سه شنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۸۴۷
گزارشگر : ایده ایده
به منظور ارتقاء همکاریهای مشترک

الحاقیه تفاهم نامه امور مساجد و سازمان اوقاف و امور خیریه امضاء شد

به منظور انتقال وظایف مقرره سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به مساجد استان تهران به مرکز رسیدگی به امورمساجد، تفاهم نامه همکاری بین سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد امضاء شد.

(سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۵۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، بر حسب دستور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام والمسلمین محمدی مبنی بر انتقال وظایف مقرره سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به مساجد استان تهران به مرکز رسیدگی به امور مساجد، تفاهم‌نامه‌ای با همین مضمون میان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد، امضاء شد.

 

این تفاهم نامه به امضاء ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام والمسلمین محمدی و ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رسید.

 

بر اساس این تفاهم نامه و الحاقیه کارگروه کمیته مشترک اوقاف و امور خیریه استان تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد در جهت تسریع و تسهیل موارد تفاهم نامه، مقرر گردید با تأسیس یک شعبه اختصاصی از سوی اداره کل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف در مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران و عضویت افتخاری کارشناسان حسابرسی معرفی شده توسط این مرکز به منظور رسیدگی و صدور مفاصاحساب رقبات به صورت فیزیکی و خارج از سامانه اقدام شود.

 

حجت الاسلام حسسینی مجد مدیر دفتر نظارت و ارزیابی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص جزئیات این تفاهم نامه به پایگاه تخصصی مسجد گفت: تفاهم‌نامه ارتقاء همکاری‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان اوقاف و امور خیریه 9 بهمن 96  به امضاء ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام والمسلمین محمدی و ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رسید.


وی در ادامه گفت: این تفاهم‌نامه در پی سندی که در سال 92 بین این دو نهاد امضاء شده بود، منعقد شد. در تفاهم‌نامه سال 92 مقرر شده بود تا بخشی از اختیارات سازمان اوقاف نسبت به مساجد به مرکز رسیدگی به امور مساجد و ائمه جماعات منتقل شود تا برخی معضلات ناشی از روند اداری بین دو نهاد، حذف شود.


مدیر دفتر نظارت و ارزیابی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: مهمترین دستاورد تفاهم نامه سال 92 واگذاری مدیریت رقبات مساجد به ائمه جماعات با همکاری اداره اوقاف بود. در پی آن مقرر شد تا امام جماعت، حکمی با عنوان امین موقوفه از اوقاف دریافت و رقبات مسجد متبوعش را مدیریت کند. اداره اوقاف نیز تصمیم گرفت تا در ازاء این تصمیم سهمی از واگذاری رقبات دریافت نکند. چون قبل از آن اوقاف چهار درصد از درآمد این رقبات را دریافت می‌کرد.


وی افزود: در ادمه روند اجرای تفاهم نامه سال 92، مساجد دچار چالش مفاصا حساب شدند. بدینگونه که ائمه جماعات مجبور بودند تا سالیانه یک مفاصا حساب از اداره اوقاف منطقه خود دریافت کنند. دریافت این مفاصا حساب، بدلیل روند پیچیده اداری، مثل ثبت اطلاعات در سامانه مالی اداره اوقاف، تأیید فاکتورهای مساجد، به یک معضل برای ائمه جماعات تبدیل شده بود.


حجت الاسلام حسینی مجد با بیان اینکه رفع اینگونه معضلات از دلایل اصلی انعقاد تفاهم نامه بهمن 96 و الحاقیه آن بود، گفت: در الحاقیه جدید مقرر شد تا از این پس، مفاصا حسابی که قرار است تا از طریق اداره اوقاف صادر شود، اولاً خارج از سامانه و به صورت فیزیکی صادر شود و ثانیاً اداره تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران، شعبه‌ای در مرکز رسیدگی به امور مساجد دائر کند و افراد پیشنهادی مرکز رسیدگی به امور مساجد در این شعبه حضور پیدا کنند و مفاصا حساب از این طریق صادر شود.

 

                                                                                                                تفاهم نامه ارتقاء همکاریهای اوقاف و خیریه و امور مساجد امضاء شد  

                                                                                                           امضاء تفاهم نامه سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد

 

امضاء تفاهم نامه سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد

 

امضاء تفاهم نامه سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد

 

امضاء تفاهم نامه سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد

 

(سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۵۳
https://news.masjed.ir/u/jKq
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید