دوشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۸۴۳
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد آشتیانی‌ها:

مساجد همواره امیدآفرین و یاس‌زدا بودند

حجت‌الاسلام سیدجلال بنی هاشمی گفت: مساجد در همه حوادث تلخ کشور مانند زمین‌لرزه اخیر غرب کشور و حادثه نفتکش سانچی، امیدآفرین و یاس‌زدا بودند و به این صورت مردم را به آینده خوشبین کردند.

(دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶) ۱۵:۱۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام سیدجلال بنی هاشمی درباره نقش ائمه مساجد و روحانیون در تقویت روحیه امید و نشاط مردم، گفت: روحانیون با داران بودن جایگاه هدایتگری دینی مهم‌ترین نقش را در تزریق روحیه امید، نشاط و شادابی معنوی در جامعه دارند و در این میان مساجد به عنوان خانه‌های خدا و مکانی که مردم به شکل روزمره با آن سروکار دارند، نقشی اصلی و اساسی در این میان ایفا می‌کنند.

 

وی با انتقاد از کسانی که با وقوع هر حادثه تلخی در کشور مانند زمین‌لرزه اخیر در غرب کشور و حادثه نفتکش سانچی، به بی‌تدبیری مسئولان می‌پردازند و روحیه ناامیدی را در کشور گسترش می دهند، اظهار کرد: وقوع حوادث طبیعی یا غیرطبیعی، موضوعی رایج در کشور است و محدود به زمان یا مکان خاصی نیست همچنان که پیش از انقلاب اسلامی نیز زمین‌لرزه‌های بزرگی بخشی‌هایی از کشور را لرزاند.

 

امام جماعت مسجد آشتیانی‌ها با بیان اینکه بسیاری از پدیده‌ها و مخاطرات طبیعی مانند زمین‌لرزه، برخلاف تصور عموم مردم که وقوع آن‌ها را بلا می‌دانند، همراه با برکاتی هستند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اثر هر رویداد تلخی، یادآوری نعمات الهی است زیرا گاهی انسان‌ها آنچنان مشغول روزمرگی می‌شوند که خداوند را فراموش می‌کنند.

 

بنی هاشمی اضافه کرد: مساجد و ائمه جماعات و روحانیون باید هنگام بروز هر حادثه تلخی، ابتدا مردم را به یاد خدا بیندازند و تذکر دهند که هر حادثه‌ای، برکاتی همراه دارد که دلبستگی بیشتر به خداوند مهم‌ترین اثر آن است.

 

وی با بیان اینکه مساجد همواره در هنگام بروز حوادثی مانند فروریختن ساختمان پلاسکو، زمین لرزه اخیر در غرب کشور و حادثه نفتکش سانچی، در کاهش آلام و رنج‌های مردم، پیشگام بوده‌اند، گفت: ما در مسجد آشتیانی‌ها برای جان باختگان این حوادث تلخ و جانسوز، مجالس ترحیم برگزار کردیم.

 

این استاد حوزه علمیه، افزود: نمازگزاران و هیات امنای این مسجد چندین کانکس تهیه کردند و به مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال کردند و همچنین کمک‌های نقدی و غیرنقدی دیگری نیز برای آسیب دیدگان این زمین‌لرزه ارسال کردند.

 

بنی هاشمی با بیان اینکه مساجد با وجود کمبود منابع مالی، همیشه آرامش‌ دهنده درد و رنج آسیب‌دیدگان حوادث تلخ در کشور بوده‌اند، خاطرنشان کرد: این خانه‌های خدا علاوه بر کمک‌رسانی و خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان و برگزاری مجالس ترحیم برای جان‌باختگان در هر حادثه‌ای، باید امید و نشاط معنوی را نیز در جامعه تزریق کنند.

 

وی اظهار کرد: مساجد در همه حوادث تلخ کشور مانند زمین‌لرزه اخیر غرب کشور و حادثه نفتکش سانچی، امیدآفرین و یاس زدا بودند و به این شکل مردم را به آینده خوشبین کردند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ائمه جماعات با برگزاری کلاس‌های اخلاق و تهذیب و یا تفسیر قرآن کریم، می‌توانند مدام آیات انذار و بشارت الهی را به یاد مردم بیاورند، گفت: هرقدر مساجد مردم را به یاد خدا بیاندازند، به همان اندازه از آمار معضلات و آسیب‌های اجتماعی در کشور کاسته می‌شود و از سوی دیگر مردم به آینده انقلاب و نظام جهموری اسلامی ایران خوشبین‌تر می‌شوند.

 

(دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶) ۱۵:۱۳
https://news.masjed.ir/u/m0f
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید