دوشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۳
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۰۷۷۲
گزارشگر : ایده ایده
بسته خبری دوم بهمن ماه:

مسجد سنگری است که دشمنان از آن واهمه دارند

سخنرانی امام جمعه نسیم شهر در شورای فرهنگ عمومی بهارستان با مضمون وضعیت آبادانی مساجد در این شهر، مسجد «سلیمیه» آمستردام؛ کانون تربیت حافظان قرآن، تنها مسیری که برای از بین بردن اسرائیل وجود دارد، مسیر مقاومت است و ارایه خدمات ویژه در«کتابخانه تخصصی مسجد جامع غدیرخم» از اخبار مهم بسته ویژه خبری دوم بهمن ماه است.

(دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶) ۱۳:۵۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

 ارایه خدمات ویژه در«کتابخانه تخصصی مسجد جامع غدیرخم» 

محسن شکرنابی مسئول شورای فرهنگی مسجد جامع غدیرخم از آغاز به کار کتابخانه مسجد جامع غدیرخم همراه با خدمات ویژه، همزمان با ولادت حضرت زینب (س)  خبر داد و گفت: با پیگیری هیئت امنا، شورای  فرهنگی و بسیح این مسجد و خیرین و با همکاری کارشناسان و متخصصان کتابداری، در مراسم جشنی که با حضور خانواده معظم شهدا و همراه با مولودی‌خوانی مرتضی طاهری برگزار می‌شود، خدمات ویژه این کتابخانه به مخاطبان آغاز می‌شود. مخزن نگهداری کتاب با گنجایش 50 هزارجلد کتاب، امکانات تالارهای مطالعه با تجهیز به میز و صندلی مناسب مطالعه و تعبیه چراغ‌های مخصوص مطالعه از جمله ویژگی‌های این کتابخانه است.

برگزاری جشن ولادت حضرت زینب (ع) در «مسجد جامع فاطمیه»

جشن ولادت حضرت زینب(ع) در مسجد جامع فاطمیه، دوم بهمن‌ماه برگزار می‌شود. این مراسم با مولودی‌خوانی و مداحی علی رحیمی در این مسجد برپا می‌شود. مسجد جامع فاطمیه در نظام آباد، میدان تسلیحات واقع شده است.

مسجد «سلیمیه» آمستردام؛ کانون تربیت حافظان قرآن

مسجد «سلیمیه» در آمستردام(پایتخت هلند) از مساجد شاخص در این کشور بوده و این روزها به کانونی برای تربیت حافظان قرآن و فعالیت‌های قرآنی تبدیل شده است.

به گزارش ترک پرس؛ از آغاز دوره‌های مستمر حفظ قرآن از سال 2010 در مسجد سلیمیه تاکنون 20 حافظ قرآن تربیت شده‌اند. دوره‌های آموزش قرآن در این مسجد با مربی‌گری احمد کایا،  امام جماعت و حافظ قرآن ترکیه‌ای برگزار شده و دیگر مساجد آمستردام نیز با تبعیت از روش به کار گرفته‌شده برای آموزش قرآن در سلیمیه، از این روش پیروی و یکی پس از دیگری آن را اجرا کرده‌اند.

تنها مسیری که برای از بین بردن اسرائیل وجود دارد، مسیر مقاومت است

 سردار قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس در همایش آزادی مسجد الاقصی ‌در سپهر پیروزی محور مقاومت؛مسیر مذاکره‌ای که آمریکا و اسرائیل با کشورهای عربی پیش گرفتند، چیزی جز فضاحت نداشت.تجاوز، تصرف و اشغالگری رژیم صهیونیستی به دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی مربوط می شود.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی از تأثیرگذاری این انقلاب می ترسید، زیرا یکی از اثرگذاری های آن ایجاد حرکت در روش رژیم اشغالگر بود.

مسجد سنگری است که دشمنان از آن واهمه دارند

امام جمعه نسیم شهر در شورای فرهنگ عمومی بهارستان با بیان اینکه مساجد بدون روحانی بیشتر مورد هدف و حمله دشمنان است گفت: مسجد سنگری است که دشمنان از آن واهمه دارند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین احمد محسن‌زاده، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان، طی سخنانی اظهار داشت: ما در جمهوری اسلامی ایران مسجد بدون روحانی نباید داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خیابان ها آباد شود بسیار خوب است اما دلیل نمی شود که به آبادانی مساجد نپردازیم گفت: شوراهای قبل کارهایی را انجام داده اند اما باید شورای جدید نیز در انجام امور و خدمت رسانی از شورای قبل پیشی بگیرند و در آبادانی قدم های خوبی را بردارند و در برنامه های معنوی نیز پیشرفت داده باشیم.

(دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶) ۱۳:۵۳
https://news.masjed.ir/u/j5c
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید