شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۷۳۸
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت صاحب الزمان(ع):

حضور بیشتر در مسجد در نتیجه «طرح پیوند مسجد و مدرسه»

حجت الاسلام ماجدی گفت: اجرای این طرح در جذب دانش‌آموزان به امام جماعت، به عنوان یک عالم روحانی و حضور دانش‌آموزان در مسجد تأثیر بسیاری داشته است.

(شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶) ۱۶:۱۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام ماجدی امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان(ع) در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد با اشاره به طرح پیوند مسجد و مدرسه گفت: بنده خودم به همراه دوستان طلبه اعم از خواهر و برادران فرهنگی در مدارس مختلف اطراف مسجد حضور پیدا می‌کنیم و در سرِ کلاس و در سرِ صف اجرای برنامه داریم و مسابقات گوناگونی مانند کتابخوانی، نقاشی و... با محوریت مسجد و مناسبت‌های فرهنگی برگزار می‌کنیم.

 

وی اظهار داشت: بعد از جذب بچه‌ها به مسجد، کلاس‌های مختلف ورزشی، قرآنی، آموزش نظامی و برنامه هیأت برایشان برگزار می‌کنیم. همچنین در سطح مدارس، جلسات نماز و زیارت عاشورا هم داریم.

  

امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان (ع) در خصوص تأثیر اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه و  جذب آنها به مسجد، عنوان کرد: اجرای این طرح در جذب دانش‌آموزان به امام جماعت، به یک عالم روحانی و حضور دانش‌آموزان در مسجد تأثیر بسیاری داشته است.

وی تصریح کرد: ما در برنامه روزانه خودمان حدود یکصد دانش آموز را به مسجد جذب کرده‌ایم و آنها از جمله افرادی بودند که در برنامه‌های مختلف کلاس‌های تابستانی مسجد شرکت می‌کردند. در بخش خواهران نیز تعداد قابل توجهی از دانش آموزان دختر جذب مسجد شده اند و اگر بخواهیم مجموعه درنظر بگیریم حدود ۲۰۰ دانش آموز به مسجد جذب شده اند

 

حجت‌الاسلام ماجدی درباره اینکه آیا حضور دانش‌آموزان رونقی در فعالیت‌های مسجد هم داشته است، گفت: بله حتماً همینطور است، خوشبختانه دانش‌آموزان در فعالیت‌های مختلف مشجد حضور دارند، مسئولیت گرفتند به عنوان سرگروه، کارهای صالحین را انجام دادند، حتی اجرای برنامه هیات، برنامه‌های ورزشی، استخر و اردو توسط نوجوانان انجام شد.

 

امام جماعت مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) اظهار داشت: امام جماعت وجه مشترکی که در ارتباط که با دانش‌آموز پیدا می‌کند با آنها همراه می‌شود و با آنها بازی و ورزش انجام می‌دهد، سر کلاس آنها حضور پیدا می‌کند، مسابقه برگزار می‌کند، با آنها می‌خندد و همراه می‌شود.

 

وی ابراز داشت: وقتی دانش‌آموز ببیند که از سوی امام جماعت مورد لطف قرار می‌گیرد و به او محبت می‌شود، حضور بیشتری در مسجد محل خواهد داشت و همین مسئله باعث ایجاد رفاقت و صمیمیت بین دانش‌آموزان و امام جماعت می‌شود و از آنجا که  ما هم در مسجد به آنها مسئولیت می‌دهیم و در جذب دانش‌آموزان بسیار موثر است.

 

حجت‌الاسلام ماجدی خاطرنشان کرد: بسترسازی مناسب برای ارتباطِ ائمه جماعات برای حضور در مدارس بهترین لطفی است که آموزش و پرورش می‌تواند انجام بدهد، اینکه اجازه بدهند امام جماعت در مدارس حضور پیدا کند و به کلاسها برود و حتی اجازه بدهند از فضای مدرسه برای کارهای تبلیغی و فرهنگی استفاده کند.

 

وی یادآور شد: لازم است دستورالعملی ابلاغ شود تحت این عنوان که خود معلمین و فرهنگیانِ مدرسه در مساجد حضور پیدا کنند و همراهی اولیای مدرسه نیز در مسجد باشد، به نظرم بهترین همراهی و همکاری است که آموزش و پرورش می‌تواند در راستای اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه داشته باشد.

 

امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) در خصوص اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه، مهمترین خواسته‌اش عنوان کرد: بارها و بارها در این زمینه جلسه تشکیل شده و با مدیران مدرسه صحبت شده است، یک شبکه ارتباطی و تشکیلاتی با محوریت مسجد و با همراهی و همکاری مدارس ایجاد شود که ما بتوانیم در 10 زمینۀ فرهنگی و خیریه دانش‌آموزان خودمان را حمایت و پشتیبانی کنیم، اعم از مسائل خیریه، مشاوره، بحث آموزش قرآن، بحث کلاسهای ورزشی و هنری و... اینها نیازمند این است که مسجد و مدرسه دائماً با هم تعامل و همکاری داشته باشند.

(شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶) ۱۶:۱۶
https://news.masjed.ir/u/pn9
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید