شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۱
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۰۷۲۵
گزارشگر : محسن عزیزی
خطبای جمعه لبنان:

ایران بار مسئله فلسطین را به دوش می‌کشد

خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته بر ضرورت حمایت عملی از قدس و فلسطین تاکید کردند و خواستار توقف تجاوز عربستان به یمن شدند.

(شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶) ۱۲:۳۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته بر حمایت عملی از قدس و فلسطین تاکید کردند و خواستار توقف تجاوز عربستان به یمن شدند و تاکید کردند این جنگ موجب فاجعه های بیشتر برای یمن و منطقه می شود.

سید فضل الله: ملت سوریه باید بیدار باشد و وحدت خود را حفظ کند

حجت الاسلام سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه در مسجد امامین حسنین (علیهما السلام) اشاره کرد: ما از رهبران فلسطینی می خواهیم که برای تحقق آرمان ها و خواسته های ملت خود تلاش کنند و این چیزی است که در طول تاریخ به فراموشی سپرده نشده و همچنان در هر موضعی که نیازمند جانفشانی و ایثار است، حاضر است. ملت فلسطین امروز به فعالیت ها و تصمیم هایی که موجب حمایت از آن شود، بسیار نیازمند است و به همایش ها و تصمیم هایی که با پایان نشست در آن به پایان می رسد، نیازی ندارد.

وی در خصوص سوریه گفت: سوریه همچنان میدان کشمکش میان نیرو های بین المللی و منطقه است و محلی برای درگیری ما بین آن هاست و این مسئله در وحدت این کشور و استقراری که ملت سوریه انتظار آن را دارند، تاثیر دارد.

سید فضل الله ادامه داد: ملت سوریه باید بیدار بوده و وحدت خود را حفظ کنند تا از تجزیه کشور و قرار گرفتن تحت سلطه کسی با عنوان تأمین منافع ملی یا قومی جلوگیری کنند که در غیر این صورت مرم سوریه وسیله برای اجرای پروژه های خاصّ آنان می شوند.

وی به کشور یمن اشاره کرد و گفت: در برابر رقم های بزرگی از میزان فاجعه ای که تمامی مردم را در برگرفته و در برابر ناتوانی سازمان ملل متحده که به صدور بیانیه در خصوص فاجعه ها، خسارت ها و بیماری های یمن، اکتفا می کند، خواستار توقف این جنگ بیهوده و دیوانه وار هستیم که منجر به فاجعه های بیشتر نه تنها برای یمن بلکه برای اعراب و مسلمین می شود.

شیخ یاسین: امت اسلام باید گزینه مقاومت را نقشه راه خود قرار دهد

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور گفت: اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل، امت عربی و اسلامی را در مقابل تکلیفی قرار داد که هفتاد سال پیش باید به آن عمل می کردند.

وی تاکید کرد: امت باید به گزینه مقاومت توجه کند؛ چراکه آن تنها گزینه ای است که سرزمین را حفظ و از آن در مقابل پروژه آمریکایی صهیونیستی حمایت می کند.

شیخ یاسین خواستار تلاش بیشتر و همکاری بین المللی برای کاهش بحران آواره های سوریه و استفاده از فرصت برای بازسازی سوریه بعد از پیروزی بر تروریسم، شد و بر ضرورت تقویت روابط لبنان و سوریه در جهت خدمت به دو کشور تاکید کرد.

شیخ خطیب: برای حمایت از قدس اقدام عملی صورت نگرفته است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان این سؤال را مطرح کرد که آیا مشکل اساسی که جهان عربی و اسلامی از آن رنج می برد، مشکل سیاسی یا اقتصادی است یا استعمار و سیطره نظامی، فرهنگی و سیاسی غرب بر این منطقه و ملت های آن است یا آن یک مشکل فرهنگی، اخلاقی و سیاسی داخلی است؟

وی افزود: این سؤال از زمانی به وجود آمد که منطقه به دست استعمارگران غربی افتاد و اگر ضعف داخلی که جوامع ما در تمامی سطوح از آن رنج می برند، به همین خاطر است و قدرت های خارجی برای تحقق خواسته ها و اهداف خود، از آن سوء استفاده کردند.

شیخ خطیب اشاره کرد: خطرناک ترین چیزی که این قدرت ها بر آن تمرکز کرده اند، در واقع جنبه اخلاقی است تا آن را به جوامعی ویران شده تبدیل کنند و به دستاورد های مادی و لذتی که انسان را بی ارزش می سازد، دست یابند.

وی ادامه داد: بسیاری از مؤسسات به نهادی تبدیل شده اند که فضای فکری و فرهنگی نسل حاضر ما را هدف قرار داده و با روزنامه، رسانه و ابزار دیگری می خواهدآن را نابود کند و بعد از آن به سراغ نابودی اراده سیاسی برود.

شیخ خطیب در خصوص فلسطین گفت: متأسفانه بعد از اقدام ترامپ و اوضاع اسف بار ملت فلسطین، علی رغم همبستگی و اعلام همدردی با ملت فلسطین و محکوم کردن اقدام ترامپ، رنگ عمل به خود نگرفته است.

وی افزود: امید می رفت که اقداماتی عملی صورت گیرد و ساز و کاری انجام گیرد که متجاوزین را کنترل کند و از انتفاضه فلسطین و آزادی قدس و اراضی اشغالی حمایت کند اما متأسفانه آنچه اتفاق افتاد ناامید کننده است و ملت فلسطین با تمسک به مقاومت و علی رغم شرایط سختی که در آن به سر می برد، ناامید نشده است و قادر خواهد بود متجاوزین را بیرون راند و قدس و سرزمین اشغالی را آزاد کند.

شیخ حبلی: ایران کشوری است که بار مسئله فلسطین را به دوش می کشد

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه از بیانیه کنفرانس اتحادیه شورا های کشور های اسلامی که در تهران برگزار شد، استقبال کرد و گفت: ایران کشوری است که بار مسئله فلسطین را به دوش می کشد.

وی همچنین از بیانیه این همایش در دعوت برای ارائه حمایت عملی از ملت فلسطین و درخواست از کشور هایی که با رژیم اسرائیل روابط سیاسی یا اقتصادی دارند، روابط خود را قطع کرده و رابطه دیپلماتیک خود را با آمریکا که حامی تروریسم صهیونیستی است، قطع کنند، قدر دانی کرد.

شیخ حبلی به همایش الازهر برای یاری قدس که خواستار نامگذاری سال 2018 میلادی به نام قدس شد و بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین تاکید کرد، اشاره کرد، و گفت: قدس حرم اسلامی مسیحی و مسئله ای اسلامی مسیحی است و مسلمین و مسیحیان برای آزادی آن از اشغال صهیونیست ها تلاش می کنند.

(شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶) ۱۲:۳۱
https://news.masjed.ir/u/lal
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید