شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۶ / ۰۷:۳۴
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۰۷۱۹
گزارشگر : وحید پورتجریشی
معرفی مساجد جهان/

مسجد «والیو» کالیفرنیا، عامل وحدت بخش مسلمانان در منطقه

مسجد و مرکز اسلامی «والیو» ایالت کالیفرنیا در آمریکا یکی از الگوهای موفق در ایجاد وحدت میان مسلمانان و غیرمسلمانان شهر والیو این ایالت به حساب می آید.

(شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶) ۰۷:۳۴

پایگاه تخصصی مسجد – گروه بین الملل: بدون شک مساجد از پایگاه های اصلی اجتماعی در جوامع اسلامی به حساب می آیند. اما اهمیت خانه های خدا در جوامع غیراسلامی به عنوان تنها مامن و خانه امید مسلمانان دوچندان می شود.

مسجد و مرکز اسلامی «والیو» آمریکا یکی از این خانه های امید مسلمانان در ایالت کالیفرنیا به حساب می آید. پیش از هرچیز مساحت مناسب مسجد توجه هربازدید کننده ای را به خود جلب می کند، بنایی با 9355 متر زیربنا که امکانات رفاهی مناسبی از قبیل پارکینگ عمومی برای نمازگزاران، آشپزخانه، کلاس های درس و غیره را در برگرفته است.

به گفته مسئولین مسجد بنای این خانه خدا کاربری های فراوانی برای مسلمانان منطقه داشته و تنها به عنوان نمازخانه به حساب نمی آید. وابستگی مسلمانان منطقه به این مسجد تا حدی است که حتی تمامی مراسم و اعیاد خود در طول سال را در همین ساختمان برگزار کرده و به همین بهانه به دور یکدیگر نیز جمع می شود.

از جمله این مراسم ها می توان به افطارهای ماه مبارک رمضان و نماز جمعه اشاره کرد که به عامل وحدت بخش مسلمانان منطقه بدل شده است.

همچنین مسئولین مسجد در راستای تبلیغ دین مبین اسلام و مبارزه با پدیده شوم اسلام هراسی درهای مسجد را جهت بازدید به روی همگان گشوده اند تا هر غیرمسلمانی بتواند در هر زمان به مسجد مراجعه کرده و به پاسخ پرسش های خود درخصوص دین اسلام و مسلمانان برسد.

این مسجد و مرکز اسلامی در سال 1989 تاسیس شده و یکی از صدها مساجد ایالت کالیفرنیا در آمریکا به حساب می آید.


مسجد والیو
مسجد والیو
مسجد والیو
مسجد والیو
مسجد والیو  

 

(شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶) ۰۷:۳۴
https://news.masjed.ir/u/o66
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید