سه شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۰۷۰۵
گزارشگر : محسن عزیزی

نگرانی فعالان حقوق بشری از وضعیت زندانیان سیاسی بحرین

سازمان صلح برای دمکراسی و حقوق بشر بحرین نسبت به اوضاع وخیم و تشدید محدودیت علیه رهبران معارض دربند زندان مرکزی «جو» بحرین ابراز نگرانی شدید کرد.

(سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶) ۱۷:۱۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری منامه پست؛سازمان صلح برای دمکراسی و حقوق بشر بحرین نسبت به اقدامات مسئولین ساختمان شماره ۷ زندان مرکزی جو معروف به زندان رهبران معارض، علیه زندانیان سیاسی ابراز نگرانی کرد.

این سازمان به نقل از نزدیکان رهبران معارض بازداشت شده، اعلام کرد: افسرانی که نقاب به چهره زنده‌اند با لباس‌های رسمی خود، ساعت سه بامداد بدون هیچ دلیلی وارد ساختمان شماره هفت در زندان مرکزی جو می‌شوند و با انداختن چراغ قوه به چشمان زندانیان آنها را از خواب بیدار می‌کنند.   

 این سازمان با اشاره به این که این روش، شیوه جدید آزار زندانیان است، افزود: قطع ارتباط زندانیان با عالم خارج، عدم ارائه خدمات درمانی، شنود و قطع مکالمات تلفنی، مصادره کتب و اقلام زندانیان، خاموش کردن تلویزیون و عدم دسترسی زندانیان به روزنامه‌ها و جراید روز، زدن پابند و دستنبندهای آهنی به دست و پای زندانیان در زمان رفت و آمد، عدم اجازه ملاقات با خانواده‌های خود به برخی از زندانیان، ممانعت از خرید نیازها و دارو از فروشگاه زندان، مصادره کتب دینی، ممانعت از انجام فعالیت‌های دینی از دیگر شیوه‎هایی است که برای  اعمال فشار علیه معارضان سیاسی دربند رژیم آل‌خلیفه و آزار و اذیت آنها به کار می‌رود.  

سازمان صلح برای حقوق بشر و دمکراسی بحرین تاکید کرد: این اقدامات خودسرانه و محدودیت‌های اعمال‌شده مغایر با اصول و مبانی رفتار با زندانیان بوده و نقض فاحش حقوق بشر به شمار می رود و این اقدامات علاوه بر سیاه نشان دادن چهره زندان‌های بحرین در دید جامعه بین‌الملل، پیامدهای منفی بر روان و سلامت زندانیان دارد.

این سازمان حقوقی همچنین از مقامات بحرینی خواست به حقوق طبیعی زندانیان احترام گذاشته و به آنها اجازه دهند از حقوق طبیعی خود برخودار باشند.

(سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶) ۱۷:۱۶
https://news.masjed.ir/u/m1f
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید