سه شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۷۰۲
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری بیست‌و‌ششم دیماه:

گرامیداشت دریادلان سانچی در مساجد تهران

گرامیداشت دریادلان سانچی در مساجد تهران ، اعلام برنامه های مسجدی اوقاف در دهه فجر، تدریس خارج فقه در «مسجد انصارالحسین (ع)» و برگزاری مراسم یادواره شهدا در مسجد باب الحوائج (ع) از عنوین مهم اخبار بسته ویژه خبری بیست و ششم دیماه هستند.

(سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶) ۱۵:۰۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

«مسجد قبه الصخره» در خاموشی به سر می‌برد  

به گزارش شبکه خبری «ارم نیوز» یک مسوول اداره اوقاف اسلامی قدس، گفت: به دلیل ممانعت مقامات صهیونیستی طی روزهای گذشته نتوانسته‌اند مشکل اتصال برق مسجد قبه الصخره را  برطرف کنند، به همین دلیل چراغ های این مسجد در طول شب خاموش هستند.

جشن ولادت حضرت زینب (ع) در مسجد حضرت خدیجه (ع)
جشن ولادت حضرت زینب (ع) ۲۶ دی‌ماه در مسجد حضرت خدیجه (ع) برپا می‌شود.این مراسم جشن با سخنرانی حجت‌الاسلام احسان بی آزار طهرانی و با مداحی امین خمسه و حمید کاظمی در این مسجد برپا می‌شود. مسجد حضرت خدیجه (ع) در خیابان امام خمینی (ره) خیابان پامنار واقع شده است.

ساخت ۱۰ مسجد در موریتانی

به گزارش شبکه خبری «زهره الشنقیط» احدم المرشد؛ رییس شورای جمعیت خیریه خدمت به علوم قرآن کویت، گفت: این جمعیت اقدامات اولیه را برای ساخت 10 مسجد در کشور موریتانی انجام داده است. این کار با همکاری جمعیت «فعالیت توسعه‌ای» موریتانی (انجمن مورد تأیید وزارت خارجه کویت صورت می گیرد.

المرشد تصریح کرد: جمعیت خیریه کویت با همکاری وزارت امور خارجه موریتانی موظف است تا این طرح را به طور کامل اجرا کند.

هم‌اندیشی ائمه جماعات مساجد به مناسب ایام «فاطمیه»
آیت‌الله مرتضی قائنی امام جماعت مسجد مهدیه گفت: اولین نشست هماهنگی ائمه جماعات مساجد جنوب تهران به مناسب فاطمیه در سال 1396، چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه از ساعت 19 تا 21 در مسجد مهدیه برگزار می‌شود.

مسجد مهدیه در تهران، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام واقع شده است.

مسجدی‌ها التیام‌بخش درد و رنج عمومی در جامعه باشند
امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم (ص) با اشاره به جان‌باختن تعدادی از هموطنان‌مان در حادثه نفت‌کش سانچی، اظهار کرد: اهالی مسجد در چنین مواقعی می‌توانند با برگزاری مجالس تحریم برای درگذشتگان، دست‌گیری از آسیب‌دیدگان و بازماندگان این حوادث و استمداد از درگاه الهی برای شفای عاجل آسیب‌دیدگان، مراتب همدردی خود را نشان دهند.

مسجد صدیقه کبری(س)؛ میزبان کرسی تلاوت قرآن
به گزارش مؤسسه مهدیون تهران در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در جهت ترویج جلسات صرف تلاوت قرآن، کرسی‌های تلاوت قرآن را به صورت مناسبتی برگزار می‌کند. هفتاد و سومین کرسی تلاوت قرآن با عنوان طرح «منابر نور»، با تلاوت سبحان یوسفوند، قاری ممتاز کشورمان، شبِ ۲۴ دی‌ماه، پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت صدیقه کبری(س) برگزار شد.

مسجد حضرت صدیقه کبری (س) در ۳۵ متری قصر فیروزه، اولین کوچه بالاتر از شیرینی سرای سن سون واقع شده است.

برگزاری نشست بصیرت سیاسی در «مسجد جامع غدیرخم»

بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر در مسجد جامع غدیرخم برگزار شد.

مدیر شورای فرهنگی مسجد جامع غدیرخم، اظهار کرد: این برنامه تحت عنوان «بصیرت سیاسی» ۲۴ دی‌ماه با سخنرانی منطقی؛ از فرماندهان دوران دفاع مقدس بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و ۲۵ دی‌ماه با سخنرانی سنایی‌راد برگزار شد.

مسجد جامع غدیر خم، در خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری، نگارستان هشتم واقع شده است.

برگزاری مراسم یادواره شهدا در مسجد باب الحوائج (ع)
این مراسم چهارم بهمن ماه در این مسجد با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین مومنی و با قرائت قرآن توسط حامد شاکرنژاد و با مداحی سید مهدی میرداماد و با اجرای گروه سرود ستارگان ولایت، برگزار می‌شود.

مسجد باب‌الحوائج (ع) در تهرانپارس، میدان رهبر واقع شده است.

گنبد در حال ساخت مسجد «فاطمه الزهراء (ع)» فرو ریخت

به گزارش شبکه خبری «اخبار الان» گنبد مسجد فاطمه الزهراء (ع) که در ناحیه بوسعاده در جنوب المسیله الجزایر در دست ساخت قرار داشت، فرو ریخت. این حادثه هیچ مصدومی نداشت، زیرا هیچ کارگری در لحظه حادثه در این مسجد حضور نداشتند.

تدریس خارج فقه در «مسجد انصارالحسین (ع)» 

این درس خارج فقه بر محور دو کتاب «البیع» امام خمینی (ره) و «خارج اصول بر محور کفایه الاصول» آخوند خراسانی ارائه می‌شود. این کتاب با حضور حجت‌الاسلام نوری؛ از استادان حوزه و دانشگاه، روزهای پنچ‌شنبه و جمعه هر هفته بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد تدریس می‌شود.

مسجد انصارالحسین (ع) در میدان نامجو، کوچه شهید رجایی انارکی واقع شده است.

«سلسله نشست‌های معرفت نفس در پرتو قرآن» برگزار می‌شود
سلسله مباحث «معرفت نفس در پرتو قرآن و روایات با رویکرد و تبیین روان‌شناسی، فلسفی و عرفانی» در مسجد جامع قلهک برگزار می‌شود. این برنامه روزهای دوشنبه هر هفته بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی دکتر محمدی در این مسجد برپا می‌شود.

مسجد جامع قلهک در خیابان شریعتی، بالاتر از متروی قلهک واقع شده است.

برنامه‌های مسجدی سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه فجر ۱۳۹۶
حجت الاسلام مشهوری معاون اداره کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، برگزاری نشست‌های بصیرتی، ویزیت رایگان نمازگزاران و انتشار و توزیع چند کتاب را از جمله برنامه‌های این سازمان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

برگزاری ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی را به مناسبت‌های گوناگون در مساجد و آستان امامزادگان، برگزاری کلاس های مهارت های زندگی، ازدواج و تربیت فرزند با تدریس مربیان کارآزموده در مساجد، سلسله مباحث نمایشگاهی با رویکرد معرفی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را در مساجد، رونمایی نرم افزار اندروید معرفی سیره امام خمینی(ره) که از محصولات اداره کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه است و به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده، در دهه فجر آتی و برگزاری نشست های بصیرتی، ویزیت رایگان نمازگزاران و انتشار و توزیع چند کتاب به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و همچنین برنامه «ده شب، ده مسجد» در دهه فجر 1396 در مساجد محوری شهرهای کشور ، از مراسم و برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه فجر ۱۳۹۶ است.

بزرگداشت یاد دریانوردان سانچی در مساجد تهران

 در پی کشته شدن 30 نفر از هموطنانمان در حادثه تصادف نفتکش سانچی، مرکز رسیدگی به امور مساجد از تمامی مساجد استان تهران دعوت کرده است که امروز سه‌شنبه ۲۶ دی ماه مراسم بزرگداشت این عزیزان را در مساجد این استان برگزار کنند. بر این اساس، برنامه‌های متفاوتی از قرائت فاتحه، دعا و قرآن و برنامه‌های مختلف دیگر در مساجد استان تهران بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

اولین کاروان از طرح«هرمسجد یک جهیزیه» اعزام شد

 مراسم ارسال ۱۱۰ جهیزیه برای نوعروسان نیازمند در قالب طرح «هر مسجد یک جهیزیه» عصر روز دوشنبه ۲۵ دی ماه برگزار شد. این کاروان پس از نشست خبری این طرح در سالن کنفرانس مجتمع فدک به سوی مساجد مجری طرح حرکت کرد.

گزارش کامل مراسم را در اینجا بخوانید. همچنین گزارش مصور این همایش را در می توانید در اینجا ببینید.

 

 

 

 

(سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶) ۱۵:۰۵
https://news.masjed.ir/u/p4q
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید