یکشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۶۸۳
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری بیست‌و‌چهارهم دیماه:

اولین کاروان طرح«هرمسجد یک جهیزیه» فردا اعزام می‌شود

آماده شدن اولین کاروان جهیزیه مساجد تهران، برگزاری مراسم یادواره شهدا در «مسجد پنبه چی»،مسابقه کتابخوانی در «سلام بر ابراهیم» در مسجد جامع امام رضا(ع)، برگزاری جلسات تفسیر قرآن در «مسجد سادات اخوی» و ممنوعیت ورود یک پیرزن فلسطینی به مسجدالاقصی از عناوین مهم بسته ویژه خبری بیست‌و‌چهارهم دیماه هستند.

(یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶) ۱۴:۲۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اولین کاروان طرح«هرمسجد یک جهیزیه»فردا راهی می‌شود
بنا بر اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، اولین کاروان طرح«هرمسجد یک جهیزیه» دوشنبه دوشنبه ۲۵ دیماه از مجتمع فدک راهی مساجد می‎شوند.
حجت الاسلام مجتبی صداقت سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از آماده شدن قریب به ۱۲۰ جهیزیه تحت چارچوب طرح «هرمسجد یک جهیزیه» خبر داد و گفت: در آستانه میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و با آرزوی سعادت همه جوانان ایرانی قریب به ۱۲۰ جهیزیه آماده شده است که دوشنبه ۲۵ دیماه از مجتمع فدک راهی مساجد می‎شوند. این مساجد در چارچوب طرح «هرمسجد یک جهیزیه» اقدام به تامین جهیزیه کرده اند و وظیفه رساندن آن را به دست خانواده نوعروسان، برعهده دارند.
همایش و کنفرانس خبری اعزام کاروان طرح «هر مسجد یک جهیزیه»، دوشنبه ۲۵ دی ساعت  ۱۴:۳۰ در سالن کنفرانس مجتمع فدک واقع در خیابان شهید لشگری، آزادگان جنوب، شهرک استقلال بعد از بانک انصار، برگزار می‌شود.

 

مجلس آماده حمایت از طرح های مردمی در مساجد است

زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با استقبال از طرح «هر مسجد یک جهیزیه» گفت: در روزهایی که کشور با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مواجه است، مساجد می‌توانند با تشویق مردم، به امر اشتغالزایی و حمایت از تولیدات داخلی همت گمارند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در گفت‌وگو با این پایگاه درباره طرح «هر مسجد یک جهیزیه» گفت: طرح هر مسجد یک جهیزیه به عنوان یک طرح بسیار خوب می‌تواند در امر تسهیل ازدواج جوانان مورد توجه قرار بگیرد.

  

جهیزیه با کالای ایرانی، گام اول در تحقق آرمان رهبر انقلاب

 

گوینده خبر صدا و سیما گفت: تهیه جهیزیه نوعروسان از طریق مساجد با خرید کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی، به خودی خود اولین گام در نزدیک شدن به آرمان مورد نظر مقام معظم رهبری در جهت ازدواج آسان است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, فضه سادات حسینی، گوینده خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد، درباره نقش مساجد در کمک رسانی به نیازمندان و تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، گفت: یکی از کارکردهای مسجد از زمان صدر اسلام و تأسیس اولین مسجد توسط پیامبر اکرم(ص) تا به امروز اثر اجتماعی آن بوده است بطوریکه مسجد، به عنوان یک پایگاه بسیار مهم اجتماعی و اثرگذار فعالیت داشته است.

 

برگزاری مراسم یادواره شهدا در «مسجد پنبه چی»
حجت الاسلام مرتضی عباسیان از برگزاری مراسم یادواره شهدا با سخنرانی سردار نقدی؛ رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین و با مداحی محمدرضا طاهری و با روایتگری فرهنگیان در مسجد پنبه چی در ۲۸ دی‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء خبر داد.
مسجد پنبه چی در خیابان ولیعصر (عج) بالاتر از چهار راه امیریه واقع شده است.

مسابقه کتاب‌خوانی «سلام بر ابراهیم»
در مسجد جامع امام رضا (ع) برگزار می‌شود
مسابقه کتاب‌خوانی «سلام بر ابراهیم؛ خاطرات شهید ابراهیم هادی» به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد جامع امام رضا (ع) برگزار می‌شود. شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است و علاقمندان از 15 دی ماه تا 18 بهمن‌ماه می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. قرعه‌کشی مسابقه کتابخوانی سلام بر ابراهیم، شنبه 21 بهمن‌ماه همزمان با شب سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در بسیج مسجد جامع امام رضا (ع) برگزار می‌شود و به 20 نفر از برگزیدگان آن جوایزی اهداء می‌شود.

«سرگذشت‌پژوهی مساجد» در «مسجد امام حسین (ع)»
حجت الاسلام احمد بصیری در گفت‌وگو شبستان اظهار کرد: این برنامه با حضور سرپرست فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در جنب امامزاده اسماعیل (ع) ۲۴ دی ماه با حضور هیئت امنای مساجد این ناحیه به منظور تبیین و بررسی روند اجرای آن در مساجد برگزار می‌شود.
مسجد امام حسین (ع) محله زرگنده در خیابان شریعتی، قرار دارد.

جلسات تفسیر قرآن در «مسجد سادات اخوی» برگزار می‌شوند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق وحیدی گلپایگانی؛ امام جماعت مسجد سادات اخوی، سخنران این جلسات است. این جلسات یک‌شنبه‌ها بعد از اقامه نماز عشاء به همراه کلاس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن، در این مسجد برگزار می‌شود.
مسجد سادات اخوی در تهران، خیابان ایران، واقع شده است.

مساجد مرکز آموزش «مدیریت مواجهه با زلزله» باشند
خبرگزاری شبستان: امام جماعت مسجد خلیل الله بر لزوم آشنا کردن مردم با فرهنگ چگونگی مواجهه با زلزله، تاکید کرد و گفت: این خانه‌های خدا باید مرکزی برای برگزاری مانورهای زلزله باشند.
حجت الاسلام سیدرضا جوادی در گفت‌وگو با شبستان با اشاره به اینکه مساجد امن‌ترین پایگاه‌های دینی و مردمی برای مقابله با بحران‌ها و حوادث هستند، گفت: به دلیل جایگاه اثرگذار مساجد، نبی مکرم اسلام (ص) آن را مرکز حکومت خود قرار دادند.

رویکرد دولت دوازدهم حمایت گسترده از مساجد است
رئیس هیئت بدوی تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری در دولت دوازدهم، گفت: رویکرد دولت دوازدهم حمایت گسترده از حوزه فرهنگ به ویژه مراکز دینی مانند مساجد است، موضوعی که در تدوین برنامه ششم توسعه و لوایح بودجه سالیانه لحاظ شده است.
حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی در گفتگو با شبستان درباره دلایل کارکرد صرفا عبادی برخی از مساجد کشور و کم‌توجهی آنان به سایر کارکردهای اساسی مساجد، گفت: مساجد طبق تصریح قرآن نباید صرفا مکانی برای عبادت و تبلیغات دینی باشند بلکه باید پایگاهی عبادی، فرهنگی، علمی و خدماتی باشند، هرچند بانیان و ائمه جماعات برخی از مساجد کشور به ویژه بسیاری از آنانی که پیش از انقلاب اسلامی ساخته شده‌اند، عمدتا به موضوع اقامه نمازجماعت و قرائت قرآن و ادعیه در مساجد اهمیت داده‌اند.

نخستین مسجد در شهر«کارمل» آمریکا ساخته می شود
به گزارش شبکه خبری «wthr»  پس از آن که موسسه اسلامی «السلام» پیشنهاد ساخت نخستین مسجد در شهر کارمل در ایالت ایندیانا آمریکا را به مسئولان محلی ارائه داد، رهبران نهادهای مدنی و مذهبی و شهردار این شهر از این پیشنهاد استقبال کردند.
این در حالی است که پیشنهاد ساخت این مسجد در نزدیکی حومه ایندیاناپولیس شمالی با مخالفت برخی ساکنان آن روبه رو شد.

ممنوعیت ورود یک پیرزن فلسطینی به مسجدالاقصی
به گزارش شبکه خبری «الیوم السابع» مقامات رژیم صهیونیستی روز گذشته، «امیره حاج خلیل» (61 ساله) خانم مسن فلسطینی را به دلیل بالا بردن پرچم فلسطین، به مدت 15 روز از مسجدالاقصی اخراج کردند.
این خانم مسن فلسطینی پس از نماز جمعه هنگام تحصن در مسجدالاقصی در محکومیت تصمیم دونالد ترامپ، پرچم فلسطین را در دست داشت و آن را بالا گرفته بود.

 شهروندان در مساجد به مصرف آب توجه داشته باشند
به گزارش شبکه خبری «صدی البلد»مصر، دکتر جابر طایع رییس بخش دینی وزارت اوقاف مصر، گفت: دکتر محمد مختار جمعه در خطبه نماز جمعه در مورد حفاظت از آب‌های نیل و جلوگیری از آلوده کردن آن‌ها صحبت کرد و در سخنان خود بر آیات قرآنی نیز اشاره کرده است.
رییس بخش دینی وزارت اوقاف مصر  گفت: وزارت اوقاف به نیازهای عصر جدید پاسخ می‌دهد و در خطبه‌های دینی نیز به مسایل و نیاز شهروندان مصری از جمله حفاظت از آب‌های نیل  و توجه به استفاده از آب مساجد توجه شده است.

هدیه یک کشیش به امام جماعت یک مسجد 
به گزارش شبکه خبری «صدی البلد»مصر، خالدسعید استاندار شرقیه، مسجدی را در منطقه الحلقه شهر «زقازیق» افتتاح کرد، ساخت این مسجد 750 هزار پوند مصر هزینه در برداشته است و یک شرکت اجراکننده طرح ساخت واحدهای مسکونی این منطقه، هزینه آن را پرداخت کرده است.

 

۱۲ کشته در حمله انتحاری به مسجدی در شمال شرق نیجریه

به گزارش شبکه خبری «العالم عربی» مسوولان نظامی نیجریه، اعلام کردند: یک فرد مهاجم انتحاری به مسجدی در شمال شرق نیجریه حمله کرد، مسوولان نظامی نیجریه گفته‌اند "بر اثر این حمله 11 نفر کشته شدند".

این مسوولان، اظهار کردند: فرد انتحاری، خود را در مسجد ایالت بورنو نزدیک مرز نیجریه با کامرون در هنگام نماز صبح منفجر کرد.

هنوز هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است، اما انگشت اتهام به سمت گروهک تروریستی بوکوحرام است زیرا بیشتر اوقات در این اماکن دست به اقدامات انتحاری می‌زند.

 

(یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶) ۱۴:۲۸
https://news.masjed.ir/u/lsa
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید