شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۰۶۷۴
گزارشگر : ایده ایده
نماینده تبریز در گفتگو با پایگاه تخصصی مسجد:

مجلس آماده حمایت از طرح های مردمی در مساجد است

زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با استقبال از طرح «هر مسجد یک جهیزیه» گفت: در روزهایی که کشور با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مواجه است، مساجد می‌توانند با تشویق مردم، به امر اشتغالزایی و حمایت از تولیدات داخلی همت گمارند.

(شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶) ۱۴:۱۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد درباره طرح «هر مسجد یک جهیزیه» گفت: طرح هر مسجد یک جهیزیه به عنوان یک طرح بسیار خوب می‌تواند در امر تسهیل ازدواج جوانان مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در روزهایی که در کشور ما بحث اقتصاد مقاومتی و مشکلات بخش تولید وجود دارد، توجه طرح هر مسجد یک جهیزیه به خرید کالای صددرصد ایرانی بسیار ارزشمند است.

ساعی با تمجید از نگاه ملی در طرح «هر مسجد یک جهیزیه»، ابراز داشت: استفاده از کالاهای کاملاً ایرانی و ترویج آن از طریق طرح‌هایی مانند هر مسجد یک جهیزیه می تواند به عنوان یک الگوی بسیار خوب در میان جوانان مطرح و آنها را به سمت استفاده از کالاهای کاملا ایرانی سوق دهد.

وی گفت: امروز باید همگی تلاش کنیم تا الگویی ایرانی ـ اسلامی ایجاد و آن را به جوانانی که قصد ازدواج دارند ارائه دهیم. به این دلیل که ما شاهد هستیم بسیاری از خانواده ها برای تامین مخارج ازدواج فرزندان خود با مشکل روبرو هستند و متاسفانه شاهد هستیم استفاده از کالاهای خارجی به شدت در میان خانواده‌ها رواج یافته است.

ساعی تأکید کرد: قطعاً زمانی که خانواده‌ها به سمت خرید کالاهای کاملا ایرانی برای جهیزیه فرزندان خود حرکت کنند چرخ کارخانه‌های ایرانی نیز می چرخد و به تبع آن با افزایش اشتغال، ازدواج در کشور بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به نگاه حمایتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح‌های ملی، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی علاقه دارد از طرح‌هایی همچون هر مسجد یک جهیزیه حمایت کند و قطعاً چنین طرح‌هایی را در بخش های بودجه ای و حمایتی خود مد نظر قرار خواهد داد.

ساعی با اشاره به لزوم رسانه‌ای کردن طرح‌های همچون هر مسجد یک جهیزیه تصریح کرد: باید تمامی رسانه‌ها از جمله رسانه ملی پای کار بیایند و طرح‌هایی که تصمیم دارند به اقتصاد کشور و محرومان کمک کنند را به تمام مردم جامعه معرفی کنند.

وی با مهم خواندن جایگاه اجتماعی مسجد در امر کمک رسانی به نیازمندان گفت: مساجد از دیرباز نقش مهمی در مسائل استراتژیک فرهنگی اجتماعی داشتند. متاسفانه امروز کارکرد مساجد کمرنگ شده است، باید همگی تلاش کنیم تا مساجد در بالاترین سطح ممکن به مسائل فرهنگی ـ اجتماعی جامعه توجه کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که همگی باید تلاش کنیم تا جوانان را به سمت مساجد سوق دهیم ابراز داشت: بنده خود را یک جوان مسجدی می‌دانم و اعتقادم بر این است که اگر جوانان را بتوانیم به مساجد بیاوریم می توانیم در زمینه های فرهنگی و اجتماعی بسیار موفق عمل کنیم.

ساعی در پایان، گفت: متاسفانه فضای مساجد امروزی از جوانان تهی شده است که می‌توان با برنامه‌های هدفمند و جذاب این بخش از جامعه را نیز به داخل مساجد دعوت کرد.

(شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶) ۱۴:۱۶
https://news.masjed.ir/u/n8u
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید