پنج شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۶۵۳
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد امام حسین(ع) تشریح کرد:

طرح «هر مسجد، یک جهیزیه» و حمایت از کالای ایرانی

حجت الاسلام حق پرست گفت: خوب است که اینگونه طرح ها با خرید کالای ایرانی همراه باشد تا هم چرخ اقتصاد کشور بچرخد و هم زمینه برای اشتغال جوانان فراهم شود.

(پنج شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶) ۱۲:۳۱

حجت الاسلام حق پرست تشریح کرد؛

طرح «هر مسجد، یک جهیزیه» و حمایت از کالای ایرانی

حجت الاسلام احمد حق پرست، امام جماعت مسجد امام حسین(ع) ناحیه علامه امینی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد، با اشاره به طرح «هر مسجد، یک جهیزیه» که با مشارکت مرکز رسیدگی به امور مساجد و کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام گرفته است، بیان داشت: یکى از کارکردهاى اجتماعى مسجد شرکت در امور خیریه است و باید از مستمندان و افراد نیازمند بخصوص جوانانى که براى تشکیل زندگى مشترکشان نیاز به کمک دارند، دستگیرى شود.

وى تصریح کرد: مسجد ما با وجود اینکه در یکى از مناطق محروم تهران واقع شده و مردم به لحاظ موقعیت اقتصادى سخت در شرایط خوبى زندگى نمى کنند اما باز هم نمازگزاران و خیرینى هستند که در مواقع ضرورى براى کمک رسانی، اعلام همکارى مى‌کنند. از اینرو ما نیز در طرح تهیه جهیزیه شرکت کردیم.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) با اشاره به سفارشات رهبرى مبنى  بر برگزارى ازدواج هاى آسان، خاطرنشان کرد: امام جماعت در این زمینه مى تواند تأثیر زیادى براى آگاه سازى مردم براى این نوع ازدواج ها داشته باشد و نیز ائمه جماعات مى‌توانند با رهنمودهاى خود سبک زندگى اسلامى در بین مردم ترویج دهند.

حجت الاسلام حق پرست با تشریح فعالیت‌های خیرخواهانه درون مسجدی خود، ابراز داشت: ما در مسجد منطقه خودمان یک مرکز نیکوکارى بر پا کرده ایم که کمک به مستمندان و افراد نیازمند توسط خیرین مسجد و کارهاى نیک دیگر مانند ایجاد اشتغال براى زنان سرپرست خانواده و کارهایى که مى توان بر امور خیر افزود، انجام مى‌شود.

وى در خاتمه به اهمیت استفاده از کالای ایرانی در تهیه این جهیزیه ها اشاره کرد و گفت: خوب است که اینگونه طرح ها با خرید کالای ایرانی همراه باشد تا هم چرخ اقتصاد کشور بچرخد و هم زمینه برای اشتغال جوانان فراهم شود. البته باید توجه داشت که ارتقا کیفیت محصولات ایرانی بسیار ضروری است و اگر این ارتقا کیفیت به خوبی صورت پذیرد مردم نیز استقبال بیشتری از کالای ملی خواهند داشت.

(پنج شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶) ۱۲:۳۱
https://news.masjed.ir/u/o5k
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید