چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۷
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۰۶۳۸
گزارشگر : ایده ایده
فضه سادات حسینی مطرح کرد؛

جهیزیه با کالای ایرانی، گام اول در تحقق آرمان رهبر انقلاب

گوینده خبر صدا و سیما گفت: تهیه جهیزیه نوعروسان از طریق مساجد با خرید کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی، به خودی خود اولین گام در نزدیک شدن به آرمان مورد نظر مقام معظم رهبری در جهت ازدواج آسان است.

(چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۴۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، فضه سادات حسینی، گوینده خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد، درباره نقش مساجد در کمک رسانی به نیازمندان و تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، گفت: یکی از کارکردهای مسجد از زمان صدر اسلام و تأسیس اولین مسجد توسط پیامبر اکرم(ص) تا به امروز اثر اجتماعی آن بوده است بطوریکه مسجد، به عنوان یک پایگاه بسیار مهم اجتماعی و اثرگذار فعالیت داشته است.

وی افزود: در دوران قبل از پیروزی انقلاب و پس از آن به واقع در هر محله‌ای مسجد، نقش محوری در جمع کردن اهالی یک محله داشته و کانونی برای رفع دغدغه‌ها و مسائل مشترک مردم بوده است. از جمله اقدامات مهم مساجد می‌توان به تأثیر آن در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد. مساجد در این دوران هدایت حرکات پرشور مردمی و انقلابی را به عهده داشتند.

گوینده خبر صدا و سیما با بیان اینکه مساجد همواره در بحران‌ها و مناسبت‌های مختلف در یاری رسانی به نیازمندان فعال بوده‌اند، ابراز داشت: مردم با حضور در مسجد و خبر گرفتن از حال یکدیگر، به مناسبت های مختلف با همراهی و همدلی می‌توانند به افراد نیازمند و مستضعف کمک ‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که مساجد ما چه نقشی در بسط و گسترش فرهنگ ازدواج به موقع، مراسم ساده و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه دارند، گفت: اینکه مساجد برای تهیه جهیزیه نوعروسان از کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی استفاده می‌کنند، به خودی خود اولین گام در نزدیکتر شدن به آرمان موردنظر مقام معظم رهبری در جهت ازدواج ساده و خرید کالای ایرنی است.

حسینی در ادامه افزود: برخی جوانان ممکن است به دلیل مشکلات مالی از موقعیت‌هایی که در ازدواج دارند، صرفه نظر کنند. اما با کمک «طرح هر مسجد یک جهیزیه» توسط مساجد دختران دم بخت می‌توانند با حفظ شأن و آبرو سر و سامان بگیرند و با فراهم شدن وسایل ضروری و اولیه، با دلی خوش مانند سایر جوانان به خانه بخت بروند.

وی با بیان اینکه ازدواج ساده و شروع زندگی به دور از تجملات و تنها با اقلام ضروری، به تولید و اشتغال ملی کمک می‌کند، گفت: در گذشته به دلیل حضور بیشتر افراد در مساجد، آشنایی‌ برای امر ازدواج در این مکان مقدس به وفور صورت می‌گرفت اما متأسفانه امروزه به دلیل گسترش فضاهای مجازی ارتباطات در مساجد و به تبع آن آشنایی‌های مسجدی برای ازدواج بسیار کاهش پیدا کرده است.

گوینده خبر صدا و سیما با اشاره به آیات و روایات درباره ازدواج آسان، اظهار داشت: در واقع ازدواج ساده، به موقع و به دور از تکلف و تجملات، از سفارشات اولیای الهی است.

حسینی در پاسخ به این سؤال که ائمه جماعات مساجد چه نقشی در ارتقا و پیشرفت گزاره‌های مربوط به ازدواج ساده، به موقع و تهیه جهیزیه از طریق مساجد دارند، عنوان کرد: برخی ائمه جماعات به خوبی تمام فعالیت‌های مسجد اعم از امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... را زیر نظر دارند؛ به تعبیری خود را وقف مسجد کرده‌اند، به تمام امورات، احوالات و مشکلات مسجد و اهالی آن اشراف دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معمولاً ائمه جماعاتی که در چندین مسجد فقط برای اقامه نماز حضور پیدا می‌کنند، کار خاصی از امورات و فعالیت‌های مسجد پیش نمی‌برند و عملاً از احوالات اهالی مسجد بی خبر هستند. به همین علت این دست از ائمه جماعات فاقد نقش‌های موثری هستند که یک امام جماعت می‌تواند در مسجد و امورات مختلف آن داشته باشد‌.

(چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۴۷
https://news.masjed.ir/u/nhu
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید