سه شنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۴
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۶۳۵
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد باب الحوائج(ع):

«شفاف‌سازی» در امور اعتماد مردم را افزایش می‌دهد

حجت‌الاسلام امامی حسینی گفت: باید در مورد کمک‌هایی که مردم به مسجد دارند شفاف‌سازی شود. بدین معنا که مردم بدانند کمک‌های آنها کجاها و در چه مواردی هزینه شده است و به طور کلی مردم در جریان اقدامات مسجد باشند و همین مسئله می‌تواند اعتماد مردم به مسجد را افزایش دهد.

(سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶) ۱۵:۲۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام سید هاشم امامی حسینی امام جماعت مسجد باب الحوائج(ع) در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد، در رابطه با اجرای طرح «هر مسجد یک جهیزیه» در مسجد باب الحوائج(ع) گفت: در حال حاضر توانستیم ۳ جهیزیه با کمک‌های مردمی آماده کنیم. مردم ما، مردم خوبی هستند زمانی که اعلام می‌کنیم مشکلی وجود دارد یا کمکی از آنها درخواست می‌کنیم بلافاصله در مساجد حضور پیدا می کنند.

وی اظهار داشت: به طور مثال برای زلزله‌زدگان کرمانشاه حدود ۴۵ میلیون تومان از کمک‌های مردمی محله جمع‌آوری شد که توانستیم با این مبلغ ۴ کامیون و یک نیسان، لوازم مورد نیاز را از کمک‌های مردمی خریداری کرده و به مناطق زلزله زده ارسال کنیم.

امام جماعت مسجد باب الحوائج(ع) تصریح کرد: همچنین مسجد ما به طور معمول صندوق‌هایی تحت عنوان کمک‌های مردمی و صدقات دارد. ما در این محله افرادی را از مستمندان( حدود ۲۵ نفر) شناسایی کرده‌ایم و هر ماه مبلغی به حساب این عزیزان واریز می‌کنیم. بدون اینکه آنها بخواهند در مسجد حضور یابند، کمک‌های مردمی را از حساب خود برداشت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین کمک‌های مردمی نیز در قالب وسایل منزل و مایحتاج خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند تهیه می‌شود و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه چه راهکارهایی برای افزایش اعتماد مردم به مساجد وجود دارد، گفت: ابتدا باید کمک‌هایی که مردم به مسجد دارند شفاف‌سازی شود. بدین معنا که مردم بدانند کمک‌های آنها کجاها و در چه مواردی هزینه شده است و به طور کلی مردم در جریان اقدامات مسجد باشند و همین مسئله می‌تواند اعتماد مردم به مسجد را افزایش دهد.

حجت‌الاسلام امامی حسینی از دیگر شاخصه‌های رونق بخشیدن حضور مردم در مساجد را اخلاق‌مداری امام جماعت و هیئت امنا در مواجهه با مردم برشمرد و اظهار داشت: اگر رفتار دست اندرکاران مسجد اعم از خادم و امام جماعت در برخورد با مردم خوب و شایسته باشد اعتماد مردم بیش از اینی که هست خواهد بود.

وی عنوان کرد: متاسفانه در بعضی موارد، ما دستورات اسلام را در این زمینه به خوبی رعایت نمی‌کنیم لذا بداخلاقی‌ها و تندی‌ها باعث می‌شود تا جوانان از مساجد دور شوند.

امام جماعت مسجد باب‌الحوائج(ع) در پایان خاطرنشان کرد: بحمدالله مردم حضور خوبی در صحنه دارند و هر جا که ما اعلام کرده‌ایم به کمک آنها نیاز داریم لبیک گفته و واقعاً با جان و دل کمک کرده‌اند.


(سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶) ۱۵:۲۴
https://news.masjed.ir/u/jec
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید