یکشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۹
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۰۵۳۷
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد جامع امام سجاد(ع):

رسانه ‌ها در اطلاع رسانی امور خیریه پر رنگ تر عمل کنند

حجت الاسلام مجتبی همدانی گفت: یکى از موضوعات مهم اجتماعى کمک رسانى به همنوعان است که در این راستا مرکز رسیدگى به امور مساجد استان تهران با کمک کمیته امداد امام خمینى(ه) در طرحی با عنوان «هر مسجد، یک جهیزیه» به تهیه جهیزیه براى نوعروسان بى بضاعت پرداخته است.

(یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۴۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام مجتبى همدانى  امام جماعت مسجد جامع امام سجاد(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد، درخصوص طرح «هر مسجد یک جهیزیه» که با مشارکت مرکز رسیدگی به امور مساجد و کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام گرفته است، گفت: ما خیریه اى در مسجد داریم که نزدیک به ١٠ سال است در حال فعالیت است و تقریبا حدود 110 را تحت پوشش دارد و هر ماهه به برخى از این خانواده هاى تحت پوشش کمک هزینه تحصیلى، کمک هزینه هاى تامین منزل و نیز کمک هاى دیگر از جمله اهداى دو الى سه سبد کالا در طول سال است و هر ساله براى براى سه الى چهار عروس جهیزیه تهیه مى‌شود.

وی افزود: جداى شرکت در این طرح که مرکز رسیدگى به امور مساجد ارائه داده است مسجد جامع امام سجاد(ع) واقع در ناحیه شهید مطهرى طرح جهیزیه براى نوعروسان بى بضاعت را عملى و اجرا کرده است.

امام جماعت مسجد جامع امام سجاد(ع) با اشاره به نقش رسانه ها در آگاه کردن مردم براى مشارکت در این امر خیر، بیان داشت: چنانچه رسانه ملى بتواند در ساعاتى که بازدید مردم از تلویزیون بیشتر است تبلیغاتى در این زمینه داشته باشد به طور قطع تأثیر بسزائى در مشارکت مردم در این امر مهم خواهد داشت.

حجت الاسلام همدانى با توجه به بحث خرید کالاى ایرانى براى تهیه جهیزیه از سوى مساجد، خاطرنشان کرد: خیریه مسجد جامع امام سجاد(ع) براى تهیه کالاهاى مورد نیاز براى جهیزیه نوعروسانى که بضاعت چندانى براى تهیه لوازم اولیه براى شروع زندگى مشترک را نداشتند با خرید کالاهاى با کیفیت داخلى در حد ٧ یا ٨ میلیون توانست جهیزیه اى کامل تهیه کند.
وى در پاسخ به این پرسش که مسجد و ارکان آن چگونه می‌توانند مردم را به امور خیریه جلب کنند؟، گفت: بحثى که ما بارها به نمازگزاران و مسجدى ها گفتیم این است که چنانچه مسجدى ها اخلاق و رفتار خوبى در انظار و جامعه از خود نشان دهند، طبعأ مردم جذب آنها مى شوند اما در نهایت تأسف باید بگویم که بسیارى از افراد متدین عبوس هستند و دلیل این موضوع را نمى دانم. حتى رهبر معظم انقلاب نیز در درسهایشان به اینکه برخى روحانیون در منزل حتى با همسر و فرزندان خود بدخلقى مى کنند اشاره‌اى داشتند در حالیکه ما باید سیره پیغمبر(ص) و سیره اهل بیت(ع) را در زندگى خود عملى کنیم و تنها با خوشرویى و خوش اخلاقى مى توان مردم را جذب مساجد کرد.

(یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۴۹
https://news.masjed.ir/u/m7m
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید