شنبه / ۲ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۴
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۰۴۳۰
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد امام رضا(ع):

مسجد کانون تدریس و مبارزات فقهایی چون عبدالعظیم حسنی(ع) بود

آیت‌الله آیت میردامادی؛ نویسنده کتاب «اعتقادات شیعه از دیدگاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)» گفت: مسجد کانون تدریس و مبارزات فقها و مجتهدانی چون حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بود.

(شنبه ۲ دی ۱۳۹۶) ۱۲:۱۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، آیت‌الله سیدباقر آیت میردامادی درباره کارکردهای مساجد در دوران زندگی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: مسجد کانون تدریس و مبارزات فقها و مجتهدانی چون حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بود و این شخصیت‌های علمی عمده برنامه‌های دینی و فرهنگی خود را در مساجد برگزار می‌کردند البته تا آنجایی که حکومت‌ها مانع آنان نمی‌شدند.

وی افزود: بیشتر مراجع تقلید کلاس‌های درس خود را در مساجد برگزار می‌کنند همانطور که امروزه درس خارج فقه و اصول مراجع تقلید ساکن در قم، در مسجد اعظم برگزار می‌شود، همین رویکرد را فقها و محدثینی چون حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) داشته‌اند و در گفتار و کردار خود اهمیت مساجد را نشان می‌دادند. 

امام جماعت مسجد جامع امام رضا(ع) در ادامه با انتقاد از کم‌توجهی عموم مردم و ائمه جماعات و مسئولان مساجد کشور نسبت به جایگاه فقهی و علمی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت فرمودند دچار خسران است کسی که در همسایگی شهر ری باشد ولی هفته‌ای یک بار به زیارت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نرود.

وی درباره برنامه‌های مسجد جامع حضرت امام رضا(ع) در بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: جشن میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طبق سنوات پیشین با همکاری هیات امنا، شورای فرهنگی و پایگاه بسیج مسجد جامع حضرت امام رضا(ع) و هیات متوسلین به حضرت امام جعفر صادق(ع) در این مسجد برگزار می‌شود که این مراسم، امسال جمعه اول دی ماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، مسجد جامع حضرت امام رضا(ع) در تهران، خیابان خاوران، خیابان نفیس واقع شده است.

(شنبه ۲ دی ۱۳۹۶) ۱۲:۱۴
https://news.masjed.ir/u/k7i
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید