چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۷
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۰۴۰۱
گزارشگر : ایده ایده
مدیرناحیه شهید بهشتی:

مساجد در ترویج آ‌موزه‌های اخلاقی در جامعه، پیشگام باشند

حجت‌الاسلام کرمانی: با بیان اینکه مسجد تاثیرگذارترین مرکز برای انتقال مبانی دینی است، اظهار کرد: آ‌موزه‌های اخلاقی باید از طریق مساجد به جامعه منتقل شود.

(چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶) ۱۰:۲۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام محسن کرمانی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر پرهیز از خشونت، گفت: خداوند در قرآن کریم نسبت به بردباری و سعه صدر تاکید بسیاری داشته است، به گونه‌ای که در سوره «انشراح» می‌فرماید:«َالَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ» و در این زمینه به حضرت موسی (ع) فرموده است که "با مردم مدارا داشته باشید" این موضوع جزو اصلی‌ترین مسایل اخلاقی است که باید در جامعه مورد توجه قرار گیرند.

 

وی بیان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) در این زمینه فرمود‌ه‌اند "هیچ پیامبری به اندازه من در راه هدایت مردم اذیت نشد" اما ایشان با صبر، مدارا، تحمل و شکیبایی در برابر جسارت‌ها و خشونت‌ها ایستادند، زیرا که مکتب ما نسبت به رعایت مبانی دینی سفارش بسیاری کرده است.

 

مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: ۹۵ درصد مردم، آموزه‌های اخلاقی را از مساجد می‌آموزند و بقیه آنان نیز از طریق کتاب‌های تخصصی مروج اخلاق در جامعه هستند.

 

کرمانی ادامه داد: با توجه به موقعیت و جایگاه مساجد، لازم است، فرهنگ سعه‌صدر و مدارا در مساجد به طور واضح ترویج شود و این موضوع باید توسط امام مسجد و خادمان آن‌ها، هیئت امناء و نمازگزاران آن‌ها در جامعه تبیین شوند، زیرا می‌توان با تدبیر، بسیاری از مشکلات موجود را حل و فصل کرد و فضای بدون تنشی داشت و زمانی که فضای بدون چالشی داشته باشیم، این سعه صدر می‌تواند به جامعه منتقل شود و به نظرم چنین فضایی باید توسط مساجد ایجاد شود.

 

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مساجد در ترویج معارف دینی، اظهار کرد: آموزه‌های دینی باید به صورت کلامی و عملی به جامعه منتقل شوند.

 

مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون، مأمنی برای همه اقشار جامعه محسوب می‌شوند و افراد حاضر در مساجد باید با سعه صدر، روی خوش، زبان خوش و اخلاق نیکو زمینه حضور جوانان و نوجوانان و جذب آنان در مساجد را فراهم کنند.

(چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶) ۱۰:۲۷
https://news.masjed.ir/u/m8n
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید