دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۵
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۰۳۷۹
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام محمدی زالی مطرح کرد:

تهیه 3 جهیزیه با کمک‎های مسجد امام جعفر صادق(ع)

حجت الاسلام محمدی زالی گفت: مسجد امام جعفر صادق(ع) تاکنون توانسته است ۳ جهیزیه را با کمک‌های مردمی آماده کند. همچنین این مسجد همزمان با اجرای این طرح، به مردم زلزله زده کرمانشاه نیز کمک کرد.

(دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶) ۱۶:۲۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، طرح «هر مسجد یک جهیزیه» بهار گذشته و با هدف محور قرار دادن مسجد در فعالیت‌های اجتماعی و رفع آسیب‌های جامعه، با کمک کمیته امداد امام خمینی به اجرا در آمد. تفاهم‌نامه‌ای که تهیه بخشی از هزینه جهیزیه را به مساجد واگذار کرد. در ادامه گفتگویی با حجت‌الاسلام مرتضی محمدی‌زالی امام جماعت مسجد امام جعفر صادق(ع)انجام داده‌ایم تا از  چگونگی این کمک ها و تاثیرات آن مطلع شویم.

حجت‌الاسلام مرتضی محمدی‌زالی امام جماعت مسجد امام جعفر صادق(ع) در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد، در رابطه با اجرای طرح «هرمسجد یک جهیزیه» گفت: مسجد امام جعفر صادق(ع) تاکنون توانسته است ۳ جهیزیه را با کمک‌های مردمی آماده کند. همچنین این مسجد همزمان با اجرای این طرح، به مردم زلزله زده کرمانشاه نیز کمک کرد.
وی در خصوص اینکه کمک‌های مردمی تا چه حدی می‌تواند مشکلات اقتصادی محله را حل کنند ابراز داشت: مردم محله وقتی خبر زلزله کرمانشاه را شنیدند کمک‌های خود را برای مردم این منطقه به مسجد ارائه دادند در واقع کمک‌های مردمی می‌تواند در بسیاری از موارد مشکلات جامعه را در بحران‌ها حل کند.
حجت‌الاسلام محمدی زالی عنوان کرد: طرحی که در مسجد امام جعفر صادق(ع) اجرا می‌شود این است که ما شب‌های جمعه از مردم می‌خواهیم به نیازمندان کمک کنند و مردم کمک‌های خود را به مسجد ارائه می‌دهند و مستمندان هم برای دریافت این کمک‌ها به مسجد مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به راههای برای اعتمادسازی مردم در کمک به مساجد تصریح کرد: در جلسات عزاداری ماه محرم بنده در مسجد و مابین دو نماز اعلام کردم کمک‌هایی که مردم به مسجد دارند بخشی از آن را برای عزاداری اختصاص دهیم و مابقی را به عنوان جهیزیه برای نوعروسان بی‌بضاعت اختصاص دهیم.

امام جماعت مسجد امام جعفر صادق(ع) با اشاره به یکی از موارد اعتمادسازی میان مردم و امام جماعت در مساجد ابراز داشت: هر کمکی که در مسجد توسط مردم جمع‌آوری می‌شود گزارش کار آن در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا مردم بدانند پولهایی که به مسجد داده‌اند کجا هزینه شده است و همین مسئله اعتماد مردم را به مساجد بیشتر می‌کند.

وی ابراز داشت: برای اعتماد سازی به مردم نسبت به مسجد باید در رابطه هیئت امنا و امام جماعت مسجد  با عموم مردم محله برقرار باشد، باید ارتباط مردمی امام جماعت و هیئت امنا با مردم خوب باشد رفت و آمد با مردم و باخبر بودن از احوالات آنها و عیادت به هنگام بیماری، شرکت در تشییع جنازه مردم محله و به طور کلی شریک بودن در شادی‌ها و غم‌های آنها منجر به افزایش اعتماد میان مردم و مسجد و دست‌اندرکاران آن خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدی زالی خاطرنشان کرد: همین که مردم حضور امام جماعت و هیئت امنای مسجد محله را در برنامه‌ها و کارها و مشکلاتشان ببینند مردم هم هنگام اعلام نیاز از سوی مساجد به کمک آنها می‌شتابند.
وی ادامه داد: اگر امام جماعت یا هیئت امنا در حل مشکلات مردم محله شریک باشند همکاری میان مردم و آنها بیشتر خواهد شد.

امام جماعت مسجد امام جعفر صادق(ع) با بیان اینکه در آیات و روایت اسلامی مسجد به عنوان خانه الهی معرفی شده است و حضور در آن به خودی خود عبادت است، گفت: شایسته است سازمان تبلیغات اسلامی نیز از مسئولین و دست اندرکاران حسینیه‌ها بخواهد تا کمک‌های مردمی با محوریت مسجد به دست مستمندان رسیده و در این مسیر هزینه شود.

(دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶) ۱۶:۲۵
https://news.masjed.ir/u/j91
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید