یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۰
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۰۳۵۸
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری 26 آذرماه:

برگزاری کرسی های تلاوت مجلسی درپنج مسجد تهران

برگزاری کرسی های تلاوت مجلسی درپنج مسجد تهران، تلاوت محمدحسین سعیدیان در کرسی تلاوت مسجدجامع لویزان، اهتمام جامعه المصطفی العالمیه، برای مدیریت تخصصی مساجد و ساخت نخستین مسجد در شهر فلورانس ایتالیا از عناوین مهم بسته خبری بیست و ششم آذرماه هستند.

(یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶) ۱۱:۳۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار امروز مساجد با محوریت کمک‌های مردمی و مساجد به هموطنان آسیب دیده در کرمانشاه به نقل از خبرگزاری‌های معتبر داخلی و خارجی است.

بزرگداشت آیت‌الله ضیاءآ‌بادی برگزار می‌شود
بزرگداشت آیت‌الله ضیاء‌آ‌بادیدر قالب همایش ستارگان محراب؛، استاد اخلاق و امام جماعت مسجد علی بن الحسین (ع) در قالب همایش ستارگان محراب و در مسجد علی بن الحسین (ع) واقع در خیابان دربند، مسجدی که وی سال‌ها امام جماعت آن بوده است، برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم بزرگداشت آ‌یت الله مفتح در «مسجد جامع غدیرخم»

مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت آیت الله دکتر مفتح و بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، همراه با «کرسی تلاوت» با تلاوت محمد مهدی بیگی برگزار می‌شود. این مراسم با سخنرانی آیت الله مجدهاشمی در این مسجد، ۲۶ آذرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد همراه با بیان خاطراتی از این شهید برگزار می‌شود. مسجد جامع غدیرخم در خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری، خیابان مسجد واقع شده است.

اهتمام جامعه المصطفی العالمیه، برای مدیریت تخصصی مساجد
مدیر روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه، گفت: رویکرد این نهاد علمی، پرورش طلاب برای عرصه‌های گوناگون تبلیغی اعم از سخنرانی، تدریس، تبلیغ و مدیریت مساجد و سایر مراکز دینی است.

 برگزاری کرسی های تلاوت مجلسی درپنج مسجد تهران

کرسی تلاوت مجلسی قران کریم در حمایت از قبله اول مسلمین جهان و شهر بیت المقدس درهفته پایانی آذر ماه درپنج مسجد تهران برگزارمی شود. کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در مساجد حضرت ابوالفضل (ع) الغدیر، حجت، جامع‌الرسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع) خواهند شد.

نخستین مسجد در شهر فلورانس ایتالیا ساخته می‌شود

مسلمانان شهر فلورانس ایتالیا بالاخره پس از تلاش های فراوان و در پی فروش زمینی از سوی کلیسای کاتولیک می توانند اقدام به احداث یک مسجد کنند.

مسجد الاقصی همچون حرمین شریفین برای مسلمانان مقدس است

شیخ الازهر مصر در سخنانی با اشاره به احادیث و آیات قرآنی درباره مقدس بودن مسجد الاقصی نزد مسلمانان و تاکید بر اینکه عرب ها پیش از اسلام نیز در آن مکان سکونت داشتند، گفت: متونی که یهودیان در عهد قدیم (تورات) درباره مسجد الاقصی به آن استناد می کنند، باطل است و پایه و اساسی ندارد.

«احمد الطیب» با اعلام این مطلب تاکید کرد که حتی یک سنگ در قدس برای یهودی ها وجود ندارد که نشان دهد معبدی در این مکان وجود داشته است.

«قدس» محور خطبه‌های جمعه مساجد «ساحل عاج»

 با هماهنگی شورای عالی اسلامی و سازمان‌های اسلامی مرتبط با ساحل عاج سخنرانان مساجد این کشور و مسجد جامع آبیدجان؛ پایتخت سابق این کشور، خطبه‌های این هفته نماز جمعه خود را به موضوع قدس اختصاص دادند. این سخرانان در سخنان خود تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را رد کردند.

تلاوت محمدحسین سعیدیان در مسجدجامع لویزان+ دریافت

محمدحسین سعیدیان قاری بین المللی کشورمان در کرسی تلاوت مسجد جامع لویزان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. این صوت زیبا را در اینجا گوش کنید.

مساجد، مروج بعد رحمانی اسلام باشند

امام جماعت مسجدالنبی (ص) محله کوی دانشگاه در گفتگوی خود با شبستان گفت: انتقال آرامش و امنیت به مردم از طریق مساجد به شکلی آ‌سان‌ امکان‌پذیر است بنابراین ائمه جماعات باید مروج بعد رحمان و رحیم بودن اسلام باشند. این گفتگو را در اینجا بخوانید.

 

(یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶) ۱۱:۳۰
https://news.masjed.ir/u/lsq
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید