یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۷
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۰۳۵۷
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجدالنبی (ص) محله کوی دانشگاه:

مساجد، مروج بعد رحمانی اسلام باشند

حجت‌الاسلام ابراهیم اکبری گفت: انتقال آرامش و امنیت به مردم از طریق مساجد به شکلی آ‌سان‌ امکان‌پذیر است بنابراین ائمه جماعات باید مروج بعد رحمان و رحیم بودن اسلام باشند.

(یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶) ۱۵:۳۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام ابراهیم اکبری با اشاره به اینکه همه ادیان اسلامی به ویژه دین اسلام، مبتنی بر رحمان و رحیم بودن هستند، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) هدف از رسالت خود را ترویج اخلاق دانسته‌اند.

 

وی افزود: با وجود اینکه دین اسلام به رحمت، گذشت، ایثار، مدارا و گذشت از خطاهای مردم تاکید کرده است و پیامبر (ص) به عنوان رهبر دنیای اسلام برای جلوگیری از افراط و تفریط تلاش‌های بسیاری انجام دادند، اما بعد از ایشان، شاهد بودیم که اسلام از مسیر اصلی خود منحرف شد، اگر چه در مذهب شیعه شاهد بسیاری از افراطی‌گری‌ها نیستم.

 

امام جماعت مسجدالنبی (ص) محله کوی دانشگاه، اظهار کرد: متاسفانه برخی از بی‌اخلاقی‌هایی که در جامعه دیده می‌شوند، گاهی مواقع آنقدر تاسف‌آور هستند که کسی هم نمی‌تواند عکس‌العملی نسبت به آن‌ها داشته باشد، زیرا که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آن طور که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 

اکبری با بیان اینکه متدینین در جامعه باید الگوهایی داشته باشند و از فضای جامعه نتیجه مطلوب کسب کنند، ادامه داد: در این میان مساجد در انتقال آرامش و امنیت به مردم نقش بسیار تاثیرگذاری دارند، چون امن‌ترین خانه‌های خدا در زمین محسوب می‌شوند و می‌توانند در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شکل تاثیرگذاری عمل کنند.

 

وی اظهار کرد: امروز کارکرد مساجد در موضوعات اجتماعی، مباحث اقتصادی، معنوی و سیاسی کمرنگ شده است و شاهد این موضوع هستیم که برخی از ائمه جماعات فقط برای اقامه نماز جماعت در آن‌ها حضور می‌یابند، از طرفی دیگر نیز عده‌ای به دنبال برآورده کردن مطامع سلیقه‌ای و جناحی‌شان از مساجد هستند و در صدد هستند که از طریق تربیون مسجد خواسته‌های آنها برطرف شود، در حالی که امام جماعت مسجد باید از وارد شدن به چنین گروه‌ها و بازی‌های سیاسی دوری کند.

 

امام جماعت مسجدالنبی (ص) محله کوی دانشگاه، خاطر نشان کرد: مدیر مسجد باید اقشار جوان جامعه را با معارف اسلامی آشنا کند و مروج اخلاق نبوی باشد، زیرا در این صورت است که اهل مسجد، هیچ‌گاه حاضر نمى‌شوند، سرشت پاک انسانی خود را با گناه آلوده کنند بر این اساس معتقدم این مکان مقدس جایگاه دین‌داران دلسوز است.

 

اکبری با اشاره به ضرب و شتم دو روحانی که چندی پیش در تهران رخ داد، گفت: علاقه مندی مردم به قشر روحانی بر کسی پوشیده نیست و اتحاد و انسجام میان مردم و روحانیت به وضوح در جامعه دیده می‌شود و در اتفاق اخیر هم شاهد پیگیری مردم در مورد آن‌ها بودیم، اما باید گفت کسانی که این دو روحانی را مورد ضرب و شتم قرار دادند، به دلیل مشکلات شخصی‌شان و برای عقده‌گشایی دست به چنین اقدامی زدند و این اقدام مربوط به نگرش و تفکر خاصی نبوده است، امروز روحانیت مردمی‌ترین گروه و اقشار در جامعه به شمار می‌آیند و میزانی که مردم به آنان دسترسی دارند به یک مدیر در جامعه دسترسی ندارند.

 

(یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶) ۱۵:۳۷
https://news.masjed.ir/u/j58
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید