یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۳۴۹
گزارشگر : ایده ایده
مدیر ناحیه شهید بهشتی:

روند ثبت اطلاعات در سامانه سَجم به خوبی پیش می‌رود

حجت الاسلام کرمانی گفت: تاکنون علاوه بر ثبت آمار تمامی مساجد، ۱۷۶ نفر از ائمه جماعات، ۱۶۵ نفر از خدام و ۳۵۰ نفر از هیئت امنای فعال مساجد اطلاعات خود را در سامانه سجم به ثبت رسانده‌اند.

(یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶) ۰۹:۳۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد,حجت الاسلام محسن کرمانی مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد درباره روند ثبت اطلاعات در سامانه سَجم، گفت: این سامانه به خوبی در حال دریافت آمار و اطلاعات است.

وی افزود: تاکنون علاوه بر ثبت آمار تمامی مساجد، ۱۷۶ نفر از ائمه جماعات، ۱۶۵ نفر از خدام و ۳۵۰ نفر از هیئت امنای فعال مساجد اطلاعات خود را در سامانه سجم به ثبت رسانده‌اند و تا پایان امروز صددرصد اطلاعات مساجد در این سامانه ثبت خواهد شد.

مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پاسخ به این سؤال که مساجد برگزار کننده نماز جماعت صبح ناحیه شهید بهشتی چه میزان فعال هستند، ابراز داشت: بر حسب آماری که اوایل سال ۹۶ گرفته شد، از ۲۹۰ مسجد ناحیه شهید بهشتی ۱۷۳ مسجد برگزار کننده نماز جماعت صبح هستند؛ انتظار می‌رود پس از آمارگیری تعداد مساجدی که در آنها نماز صبح برگزار می‌شود بیشتر شده باشند.

وی درباره مساجد برگزار کننده نهضت قرآنی، اظهار داشت: علاوه بر بحث تلاوت نور که در تمامی مساجد اجرا می‌شود، کرسی تلاوت به صورت برنامه ریزی شده و منظم در ۵۰ درصد مساجد ناحیه شهید بهشتی به صورت هفتگی و ماهیانه برگزار می‌شود، کرسی تفسیر نیز در ۳۴ مسجد و سایر آموزش های قرآنی مانند مفاهیم، روخوانی و تجوید در ۴۰ درصد مساجد برپا می‌شود.

حجت الاسلام کرمانی در رابطه با برگزاری دوره های آموزشی، اظهار داشت: برای خدام مساجد تمام دوره های آموزشی اعم از ایمنی، امنیت و بهداشت مساجد برگزار شده است. در سال ۹۶ سه برنامه آموزشی در رابطه با تقسیم کار که در آیین نامه مربوط به امنا و اعضای مالی، فرهنگی، عمرانی و اداری مساجد تبیین شده، برگزار شده است، همچنین برنامه های دیگری ضمن تشریح آین نامه امنا و خدام، برای آموزش امنا برگزار خواهد شد.

وی درباره رابطه بین ائمه جماعات و خدام، ابراز داشت: برنامه های تخصصی آموزشی برای مسئولین فرهنگی، عمرانی، مالی و اداری هیئت امنا در آینده برگزار خواهد شد.

مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد راجع به وضعیت عمرانی مساجد این ناحیه، اظهار داشت: غالباً مساجد ناحیه شهید بهشتی از لحاظ ظاهری و سخت افزاری مساجد آباد و خوبی هستند اما بسیاری از آنها حدود ۳۰، ۴۰ حتی ۸۰ سال از ساخت‌شان می‌گذرد و احتیاج به مرمت و بازسازی دارند.

حجت الاسلام کرمانی در پاسخ به این سؤال که چه اقدامات مهمی در دهه تکریم مساجد در مساجد ناحیه شهید بهشتی صورت گرفته است، گفت: قبل از دهه تکریم ضمن تشکیل ستاد دهه تکریم، جلساتی را با ائمه جماعات جهت ابلاغ رویکردها و برنامه‌ های کلی برگزار کردیم و از آنها خواستیم با برنامه‌هایی نظیر سخنرانی، غبارروبی، تجلیل از فعالان مساجد، برقراری ارتباط هر چه بیشتر و جدی تر با همسایه‌های مسجد، اختصاص زمانی به عیادت از بیماران و خانواده‌های شهدا، هماهنگی با دستگاه هایی نظیر شهرداری برای فضاسازی و دیگر برنامه ها که تدارک دیده‌اند این دهه را هر چه بیشتر گرامی بدارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت دهه تکریم در ده مسجد محوری هر شب یک برنامه خاص را برنامه ریزی و اجرا کردیم.

(یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶) ۰۹:۳۱
https://news.masjed.ir/u/h8w
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید