شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۳
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۰۳۳۱
گزارشگر : ایده ایده
آیت‌الله مجتهد شبستری:

مسجد بهترین پایگاه وحدت‌آفرینی در جهان است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مساجد بهترین پایگاه برای گسترش وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان و موحدان جهان هستند.

(شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶) ۰۹:۴۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری با بیان اینکه توطئه دشمنان علیه اسلام هماره بوده و در زمان ما به دلیل تشکیل حکومت شیعی در ایران که برای اولین بار بوده، تشدید شده است، گفت: دشمنان تاب تحمل حکومتی که، اسلامی و مستقل است، اجازه سلطه بیگانگان بر خود را نمی‌دهد و تحت نظارت ولایت فقیه است، را ندارند.

وی با بیان اینکه دشمن با ابرازهای نوین، به دنبال ایجاد شبهه و وسوسه و گسترش ابتذال اخلاقی در کشور و همچنین طرح تهمت‌هایی علیه جمهوری اسلامی است، افزود: در چنین شرایطی مسلمانان باید در برابر این توطئه‌ها، فعالتر باشند که یکی از مراکز فعالیت تبلیغی ما برای مبارزه با اهداف دشمن، مساجد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید از طریق مساجد به مقابله با جنگ نرم و فرهنگی دشمن پرداخت که گسترش پیام صلح و دوستی اسلام از راهکارهای آن است، خاطرنشان کرد: قرآن، اسلام را دین صلح و دوستی معرفی کرده است و علاوه بر دعوت همه مسلمانان به وحدت و یکپارچگی، تمام موحدین جهان را نیز به همگرایی در برابر مخالفان توحید و فطرت انسانی توصیه کرده است.

وی مساجد را بهترین پایگاه برای گسترش وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان و موحدان جهان دانست و اظهار داشت: از آنرو که اسلام، دین صلح و مسالمت است، هرچقدر سعی کنیم این اصل را از طریق مساجد به گوش جهانیان برسانیم، در گسترش آموزه‌های دینی نیز موفق‌تر خواهیم بود. 

مجتهدشبستری با بیان اینکه قانون اسلامی مواردی مانند اسرائیل و همراهان او به ویژه آمریکا را استثنا قرار داده و باید دایما با آنها مبارزه کرد، گفت: مسلمانان به غیر از این کشورها باید با همگان دوستی و مسالمت داشته باشند و مساجد برترین مرکز برای تقویت این دوستی و صلح در سطح جهان و مقابله با خشونت و افراطی‌گری هستند.

(شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶) ۰۹:۴۳
https://news.masjed.ir/u/kfj
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید