چهارشنبه / ۸ آذر ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۷
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۲۳۴
گزارشگر : ایده ایده
شهردار منطقه هفت:

مسجد خوارزمی تا پایان سال افتتاح می‌شود

شهردار منطقه ۷ از پیشرفت فیزیکی هفتاد و یک و نیم درصدی مسجد دو در خوارزمی خبر داد و گفت: این مسجد در چهار طبقه تا پایان سال ۱۳۹۶ افتتاح می‌شود.

(چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶) ۱۷:۳۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، سمیه حاجوی؛ شهردار این منطقه، گفت: پروژه ساخت مسجد دانشگاه خوارزمی واقع در خیابان شهید مفتح، با کاربری‌هایی از جمله شبستان مردانه، شبستان بانوان، سالن اجتماعات و سرویس بهداشتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

‌وی با اشاره به اینکه دانشگاه خوارزمی با عمری نزدیک به یک قرن حافظه تاریخی تهران است، اظهار کرد: مسجد یک نهاد فوق‌العاده کارآمد است که همه بخش‌های دیگر دینی به نوعی به آن برمی‌گردند و در مورد کارکردش در جامعه نیز اینچنین است و جامعهسازی، جامعه‌پردازی و تمدن سازی در مباحث فرهنگی سیاسی، اجتماعی و همه بحث‌ها به مسجد بر می‌گردد.  

شهردار منطقه ۷ خاطرنشان کرد: در ساخت این مسجد مواردی از جمله سبک معماری ایرانی ـ اسلامی در نمادهای مسجد از جمله در گلدسته و مناره، کاشیکاری و نقوش اسلامی، حفظ باغ ایرانی، حوض و آبنما، جانمایی دو شبستان مردانه و بانوان به صورت مجزا و یک سالن در طبقه منفی یک که کاربری سالن همایش، کتابخانه و یا تالار مطالعه دارد تعبیه خواهد شد.

حاجوی با تاکید بر ضرورت و اهمیت احداث مسجد در مکان‌های آموزشی، افزود: احداث مسجد در دانشگاه در اصل به معنای تقارن میان علم و تزکیه است.

وی تاکید کرد: این مسجد تنها برای استفاده دانشجویان نیست و در طراحی آن در خیابان شهید مفتح نیز محلی برای ورود شهروندان در نظر گرفته شده است.

(چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶) ۱۷:۳۷
https://news.masjed.ir/u/l51
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید