شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۱۹۸
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری 4 آذرماه؛

۲۳۵ کشته در حمله تروریستی به مسجد«الروضه» مصر

۲۳۵ کشته در حمله تروریستی به مسجد«الروضه» مصر, محکوم کردن انفجار در مساجد مصر از سوی جامعه بین‌الملل و محور مقاومت, ویژه برنامه‌های «مسجد جامع غدیر‌خم» در روزهای آتی و «مسجد حمزه سیدالشهدا (ع)» سوگوار شهادت امام حسن عسکری (ع)​ از عناوین مهم بسته ویژه خبری 4 آذر هستند.

(شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶) ۱۳:۲۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار امروز مساجد با محوریت کمک‌های مردمی و مساجد به هموطنان آسیب دیده در کرمانشاه به نقل از خبرگزاری‌های معتبر داخلی و خارجی است.

235 کشته در حمله تروریستی به مسجد«الروضه» مصر

در پی حمله افراد مسلح به یک مسجد در منطقه العریش در صحرای سینا در شرق مصر، حداقل ۲۳۵ نفر کشته و بیش از یکصد نفر مجروح شدند. منابع خبری می‌گویند که احتمال افزایش تلفات وجود دارد. این حادثه در روستای «الروضه» اتفاق افتاد و بیشتر کشته شدگان از نمازگزاران جمعه هستند.

انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان حمله تروریستی به نمازگزاران مصری را محکوم کردند

محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی این جنبش در واکنش به حمله تروریستی امروز به این مسجد اعلام کرد: «ما به شدت اقدام جنایتکارانه و زشتی که مسجد الروضه در سیناء را هدف قرار داد، محکوم می‌کنیم». کنگره مردمی یمن به ریاست علی عبدالصالح، رئیس جمهور اسبق این کشور نیز این حادثه تروریستی را محکوم کرده است.

واکنش کشورها و سازمان‌های اسلامی به حمله تروریستی به مسجدی در العریش مصر

کشورها و سازمان‌های اسلامی در واکنش به حمله تروریستی به مسجدی در منطقه العریش مصر، این حمله را محکوم کردند. اتحادیه عرب، پارلمان عربی و سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌های جداگانه این حمله را محکوم و با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کردند.

 پرچم مصر بر ساختمان شورای وزیران آن نیمه افراشته شد
شورای وزیران مصر به دنبال حادثه «مسجد العریش» پرچم این کشور را به حالت نیمه افراشته درآورد. به دنبال وقوع حمله تروریستی به نمازگزاران مسجد الروضه العریش، شورای وزیران مصر بعد از ظهر روز جمعه (3 آذرماه) پرچم مصر را روی ساختمان ویژه این شورا به حالت نیمه افراشته درآوردند.

تأکید الازهر بر ضرورت ریشه‌کنی ایدئولوژی افراطی

مرکز اسلامی الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت عملیات انتحاری در مسجد شهر «موبی» نیجریه که بیش از ۵۰ کشته برجای گذاشت، بر ضرورت ریشه‌کنی ایدئولوژی افراطی گروه‌های تروریستی تأکید کرد.

ویژه برنامه‌های «مسجد جامع غدیر‌خم» در روزهای آتی

در ماه جاری در روزهای چهارم سردار محمد کوثری، پنجم حجتالاسلام علیپناه، ششم حجتالاسلام گواهی و هفتم حجتالاسلام محمود کریمی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد سخنرانی می‌کنند. همچنین در ششم آذرماه مراسم ویژه سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) همراه با برنامه های متنوع فرهنگی، تلاوت قرآن، مداحی، سرود همگانی و مسابقه حضوری با ارائه جوایز برگزار میشود و آیت الله کاظم صدیقی در این برنامه ویژه سخنرانی  میکنند. مسجد جامع غدیرخم در خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری، خیابان مسجد واقع شده است.

«مسجد حمزه سیدالشهدا (ع)» سوگوار شهادت امام حسن عسکری (ع)

حجت‌الاسلام فاطمی مهر امام جماعت مسجد حمزه سیدالشهدا (ع) از برگزاری ویژه‌برنامه شهادت امام حسن عسکری (ع) در روز هشتم و نهم ربیع الاول خبر داد. این برنامه با سخنرانی حجت‌الاسلام حائری‌زاده و با مرثیه خوانی حجت الاسلام ابوعلیزاده در روز ششم آذرماه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در این مسجد برپا می‌شود. همچنین به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی (عج) هاشمی، روز هفتم آذرماه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به مولودی‌خوانی می‌پردازد.

مسجد حمزه سیدالشهدا (ع) در خیابان مولوی، بازار امین السلطان واقع شده است.

 

 

(شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶) ۱۳:۲۰
https://news.masjed.ir/u/hgk
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید