چهارشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۳
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۰۱۸۳
گزارشگر : ایده ایده
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان تهران:

جوانان را به بهانه‌های واهی از مسجد محروم نکنید

حجت‌الاسلام والمسلمین مختار نظری با بیان اینکه ظرفیت جوانان مؤمن و انقلابی در انجام امور مساجد بسیار مهّم است گفت: جوانان را به بهانه جوان بودن و عدم تجربه، از مسجد محروم نکنید، هیئت امناهای میانسال و مسن تجربیات خود را به نیروی جوان منتقل کنند.

(چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶) ۱۴:۰۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین مختار نظری عصر امروز در همایش ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه که در کانون ملائک شهرستان قرچک برگزار شد، با اشاره به لزوم دفاع از مرزهای دینی و اعتقادی اظهار داشت:‌ دین اسلام همواره مسلمانان را به دفاع از خود در برابر دشمن دعوت می‌کند، که اگر این عمل انجام نشود مسجد و امنیت مردم و کشور به خطر می‌افتد.

وی خطاب به ائمه جماعات بیان کرد: شما ائمه جماعات، هئیت امنا، فرمانده پایگاه‌های رزمندگان و مجاهدینی هستید که در میدان جنگ نرم فرهنگی و در سنگر مقدس مسجد، مشغول انجام وظیفه، رسالت فرهنگی، حفظ و ترویج شعائر اسلامی هستید.

مسجد نقش حیاتی در استمرار و استحکام نظام اسلامی دارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران افزود: این سنگر مرکز هدایت و پایگاه نشر و تبلیغ معارف اسلامی است، که نقش حیاتی در استمرار و استحکام نظام اسلامی دارد و سبب تعالی و تحکیم بنیان‌های خانواده می‌شود.

نظری با تأکید بر لزوم رونق بیشتر مساجد تصریح کرد: عدم موفقیت در این زمینه به مرور دینداری را تضعیف می‌کند؛ بنابراین همه مسئولان و دست‌اندرکاران مساجد باید کار و فعالیت خالصانه داشته باشد، و بدون حُبّ و بغض مادی امور مسجد را انجام دهند، و خدمت را افتخاری برای خود بدانند.

وی با بیان اینکه اختلاف و تفرقه آفت بزرگی در انجام امو مساجد است عنوان کرد: اختلاف و دودستگی عامل خطرناکی است و نباید مسائل شخصی، جناحی و گروهی را در امور مساجد دخالت داد، نباید امام جماعت با هیئت امناء، یا هیئت امناء با هم و یا با بسیج اختلاف داشته باشند، که این اختلاف و درگیری تأثیرگذاری مسجد را خنثی می‌کند.

جوانان را به بهانه‌های واهی از مسجد محروم نکنید

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران با بیان اینکه ظرفیت جوانان مؤمن و انقلابی در انجام امور مساجد بسیار مهّم است گفت: جوانان را به بهانه جوان بودن و عدم تجربه، از مسجد محروم نکنید، هیئت امناهای میانسال و مسن تجربیات خود را به نیروی جوان منتقل کنند و همواره در کنار خود از چند جوان شایسته و صاحب صلاحیت استفاده کنند.

نظری تصریح کرد: رفتار با مردم و به ویژه نسل نوجوان و جوان باید به گونه‌ای باشد که جوانان را فراری ندهد، مسئولان و مدیران مساجد که خادمان خانه خدا و مردم هستند باید مزیّن به اخلاق حسنه باشند تا مردم نسبت به دین و مسجد بدبین نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مساجد باید مرکز ترویج گفتمان ولایت و آگاهی‌بخشی و بصیرت‌دهی به مردم باشند و ائمه جماعات، هئیت امنا و بسیجیان باید پیشرو این راه باشند.

(چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶) ۱۴:۰۳
https://news.masjed.ir/u/oXn
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید