یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۱۱۵
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری 21 آبان؛

نمایندگان کمیته ساماندهی و گسترش مساجد شهر تهران انتخاب شدند

انتخاب نمایندگان کیته ساماندهی و گسترش مساجد توسط شورای شهر تهران، گفتگوی سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در مورد مسجد ولیعصر(عج) چهارراه ولیعصر(ع)، بازدید متفاوت توریست‌های خارجی از یکی زیباترین مسجد رنگی جهان در شیراز، سخنرانی حجت الاسلام بی آزار تهرانی در مسجد الزهرا(س) و اظهار نظر حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در باره نسبت مساجد و جناح‎های سیاسی، از مهمترین عناوین بسته خبری 21 آبان هستند.

(یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۰۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار امروز مساجد به نقل از خبرگزاری‌های معتبر داخلی و خارجی است.

نمایندگان کمیته ساماندهی و گسترش مساجد شهر تهران انتخاب شدند

در بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، انتخاب 2 نفر از اعضای شورای جهت عضویت در کمیته شورای ساماندهی توسعه و گسترش مساجد شهر تهران، مطرح شد بر این اساس احمد مسجدجامعی و محمد سالاری، به ترتیب با 20 و 18 رأی در کمیته مطرح شده عضو شدند. در ادامه جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش، انتخاب یک نفر از اعضای شورا جهت ساماندهی تبلیغات محیطی در شهر تهران مطرح شد که با توجه به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، خانم الهام فخاری با 16 رأی انتخاب شدند.


آزادی انسان درگرو کنترل شهوت است

حجت الاسلام بی آزار تهرانی در مسجد الزهرا(س): گرایش ما در زندگی که در چه پایگاه و جبهه‌ای قرار بگیریم بسیار دارای اهمیت است؛ چرا که این انتخاب‌ها سرنوشت انسان را که در کدام گروه شهدا و اشقیا قرار می‌گیرد رقم می‌زند.

 

توریست های خارجی مبهوت زیباترین مسجد رنگی جهان

توریسم آنلاین در گزارشی به پوشیدن لباس‌های دوره قاجار و گردش در مسجد نصیرالملک شیراز پرداخته است. در این گزارش تصویری توریست ها با لباس‌های خود در زیر نور رنگی پنجره های این مسجد عکس یادگاری گرفتند.

 

هیچ کمپین و تجمعی در دنیا نمی تواند این همه علاقمند را یک جا جمع کند

 امام جماعت مسجد اخلاص روسیه در کنگره اربعین: هیچ کمپین و هیچ تجمعی در دنیا نمی‌تواند به این میزان علاقمند را یک جا جمع کند. محمد مصطفاویچ، امام جماعت مسجد اخلاص و بناینگذار این بنیاد در روسیه با اشاره به حضورش در مراسم اربعین گفت: حتما به مسلمانان روسیه این قضیه را انتقال خواهم داد که ایران، سوریه و عراق گهواره تمدن اسلامی هستند.

 

 بزرگترین مسجد شیعیان در فلوریدا

پروژه مسجد الحی که طراحی آن پانزده ماه و ساخت آن ۵ سال به طول انجامید، در مساحتی به ابعاد ۴ هزار متر مربع توسط مرکز اسلامی حسینی فلوریدا به بهره‌برداری رسیده است. حدود ۳۵۰ خانواده در این مسجد عبادت می‌کنند که بیشتر اعضای آن از کشورهای آفریقای شرقی هستند که در دهه ۱۹۷۰ به نیویورک مهاجرت کردند.

 

امام خمینی (ره) فرمودند: حکومت حق ندارد در مساجد دخالت کند

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره انتقاد برخی ائمه جماعات نسبت به فعالیت‌های سیاسی برخی احزاب و جریان‌های سیاسی در مساجد، گفت: پرداختن به این موضوع بستگی به نگاه ما به موضوعات سیاسی دارد، به طور مثال، زمانی ما مسایل سیاسی را یکی از ابعاد، جلوه‌ها و ضرورت‌های دینی می‌دانیم که در این صورت، چون دین، ما را به درک سیاسی توصیه می‌کند، سیاست را بر مبنای دین دنبال می‌کنیم.

من از برخی شخصیت‌های برجسته کشور شنیدم که هرچه برخی افراد خواستند بعضی از نهادها بر کار مساجد، نظارت یا دخالت کنند، امام خمینی (ره) فرمودند مساجد باید مستقل باشند و زیر نظر علمای بلاد اداره شوند.


پرداختن به مسئله حال حاضر مسجد ولی عصر (عج) در حیطه کاری ما نيست

 حجت الاسلام مشهدی آقایی سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، با بیان اینکه ما در ساخت‌وساز مساجد ورود نمی‌کنیم، گفت: مسجد ولی عصر (عج) برای انتصاب امام جماعت هنوز به ما تحویل داده نشده است.

 

جدایی هیئت از مساجد رونق خانه خدا را کاهش می دهد

امیرحسین اکبری مداح اهل بیت(ع) بر لزوم پرهیز از جدایی هیئت از مساجد تاکید کرد و گفت: متاسفانه در سال های اخیر بسیاری از هئیات از مساجد جدا شده اند که این جدایی موجب کمرنگ شدن حضور جوانان از مساجد شده است.

 

درهای «مسجد ابراهیمی» در الخلیل بسته شد

 نظامیان رژیم صهیونیستی از روز جمعه (19 آبان ماه) تا روز یکشنبه (21 آبان ماه) مسجد ابراهیمی را در شهر الخلیل بستند.

 

افتتاح مسجد جامع جدید در غرب آلمان

سازمان اسلامی غیر دولتی در آلمان وابسته به هیات امور دینی ترکیه «دیتیب» مسجدی را در ایالت شمال راین وستفالی واقع در غرب آلمان افتتاح کرد. افتتاح مسجد جامع جدید با پخش دو سرود ملی آلمان و ترکیه آغاز شد و «یوسف جیجک» امام جماعت این مسجد آیاتی از قرآن کریم را تلاوت و سپس دعا کرد.

 

ترکیه «مسجدالاقصی» را با گلاب غبارروبی کرد

فاطمه تورو؛ شهردار مرام به همراه یک تیم 110 نفره با خود گلابی را که از ایالت اسبارطه ترکیه آورده بودند به مسجدالاقصی بردند تا این مسجد و اطراف آن را غبارروبی کنند. وی به روزنامه نگاران، گفت: در پاسخ به درخواست «رجب طیب اردوغان» این افراد به زیارت قدس رفتند.

(یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۰۱
https://news.masjed.ir/u/k7h
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید