یکشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۰۱۹
گزارشگر : ایده ایده
سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد:

حمله به امام جماعت مقتول، هدایت شده نبوده است

حجت الاسلام والمسلمین مشهدی آقایی با اشاره به جزئیات حمله به امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) گفت: حمله به حجت‌الاسلام بحری کار گروه خاص و یا هدایت شده نبوده است.

(یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶) ۱۳:۳۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام حمید مشهدی آقایی در رابطه با جزئیات حمله به امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) که منجر به در گذشت وی شد، گفت: حجت‌الاسلام بحری از ائمه جماعات فاضل، خوشنام، خوش اخلاق و مردمی و اهل تدریس و تعلیم در دانشگاه و از ائمه جماعات خوش نام در تهران بودند، که متاسفانه در این حادثه خونین درگذشتند.

وی بیان کرد: از دیروز که این موضوع را متوجه شدیم، پیگیر این قضیه و دلایل بروز این اتفاق شدیم، که آیا این حادثه که رخ داده است، یک خط سیری داشته و توسط گروه خاصی سازماندهی شده است یا خیر؟ اما آنچه که مسئولان امر در مورد آن پیگیری کردند، این دو حادثه مضروب و قتل یک روحانی در تهران، حادثه به هم مرتبطی نبوده و پشت صحنههایی هم نداشته است که بگوییم از سوی گروههای خاصی هدایت شده است.

سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، خاطرنشان کرد: کسی که به حجت الاسلام بحری حمله کرده است، ظاهرا و طبق گفتههای اداره آگاهی، دارای اختلال شدید روانی بوده و در بیمارستان روانی بستری بوده و در همین زمینه هم نکاتی را ادعا کرده است، مبنی بر اینکه مراجعهای به دادگستری و یا مجلس داشته است و به دلیل آنکه به خواسته و حقش نرسیده است، تصمیم گرفته، به یکی از مسئولان نظام آسیب برساند، اما بعدا در صحبتهایش حرفهای متناقضی زده که معلوم شده است به دلیل اختلال روانی دست به چنین اقدامی زده است.

آقایی اظهار کرد: اما در عین حال مرکز رسیدگی به امور مساجد، پیگیر این اتفاق است تا مشخص شود، این شخصی که این اقدام را انجام داده است واقعا اختلال روانی داشته است یا موضوع از قرار دیگری بوده است اما تا به حال که برای مسئولان امر غیر از این، چیز دیگری ثابت نشده است.

وی ادامه داد: امروز مراسم تشییع حجت الاسلام بحری از مقابل مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد و پیکر ایشان به تنکابن منتقل شد و قرار است فردا پنجم آبانماه هم ساعت 10 صبح در مصلی تنکابن مراسم تشییع و  بعد خاکسپاری وی برگزار شود و از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد هم قرار است، مراسم بزرگداشتی در تهران برگزار شود.

یادآور می‌شود؛ حادثه حمله به حجت‌الاسلام دکتر جمشید بحری در خروجی متروی امام خمینی (ره) سه‌شنبه گذشته به وقوع پیوسته بود.

(یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶) ۱۳:۳۱
https://news.masjed.ir/u/ls2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید