پنج شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۹
سرویس : سرویس اصلی خبری
کد خبر : ۲۹۹۹۸
گزارشگر : محمد قدس
امام جماعت مرحوم مسجد امام جعفر صادق(ع)

پیکر حجت الاسلام بحری تشییع شد+ حواشی و گزارش تصویری

مراسم تشییع پیکر امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) که روز گذشته در ایستگاه متروی امام خمینی (ره) مضروب شده بود، برگزار شد.

(پنج شنبه ۴ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۲۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام جمشید بحری؛ امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) صبح امروز چهارم آبان‌ماه برگزار شد.

 پیکر این امام جماعت، صبح امروز از مقابل مسجد امام جعفر صادق (ع) به نشانی اتوبان امام علی (ع) خیابان صفای شرقی، خیابان شهید حسین علوی، تشییع شد.  در این مراسم، جمعی از مسئولان پایگاه‌های بسیج مساجد و ائمه جماعت شرق تهران حضور داشتند.

حجت الاسلام بحری پس از حمله یک نفر با سابقه مشکلات روانی به وی، در مقابل ایستگاه مترو امام خمینی (ره) بر اثر شدت جراحات وارده، درگذشت. به گفته سرپرست دادسرای جنایی، قاتل سابقه بستری در تیمارستان را داشته و دچار اختلالات روانی است.

به گزارش رسا، حجت الاسلام بحری یک روحانی و دانشجوی دکترای الهیات و چهل و پنج ساله بود که با پنج ضربه چاقو توسط یک مرد چهل و سه ساله حدود ساعت 16:50 چهارشنبه مقابل درب خروجی متروی امام خمینی(ره) (درب خیابان خیام) به‌شدت مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان سینا به‌علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.

فرزند حجت الاسلام بحری در مورد پدر اینگونه گفت: ایشان علاوه بر مسجد امام جعفر صادق(ع) پیش نماز مسجد چهارده معصوم نیروی هوایی نیز بودند و در چندین دانشگاه هم امر تدریس را برعهده داشتند.

وی اظهار کرد: پدر همیشه با مردم در هر گروه سنی کودک تا بزرگسال یک رفتار را داشت و همه کسانی که امروز برای این مراسم حضور پیدا کردند شاهد مثال این موضوع هستند.

فرزند حجت الاسلام بحری در مورد حادثه رخ داده نیز تصریح کرد: ما متاسفانه تا ساعت 22 تا 23 شب خبری از این حادثه نداشتیم و از آنجایی که مادر بنده بی‌قرار تاخیر پدر بود بنده به مسجد و هیات‌هایی که ایشان می‌رفتند سر زدم و متاسفانه همه بی‌اطلاع از حضور پدر من بودند.

وی یادآور شد: پس از بررسی‌ مکان‌هایی که پدر به آن سر می‌زدند به خانه برگشتم و منتظر ماندیم، در همین حال و هوا به گوشی خود سر زدم و خبری را در فضای مجازی دیدم که حاکی از ضرب و شتم یک روحانی در مترو بود، بعد از اینکه خبر را باز کردم عکس پدر خودم را دیدم و متوجه موضوع شدیم، با این وجود فکر کردیم که تشابه عکس است و سریعا به کلانتری مراجعه کردیم و آنجا از اتفاق آگاه شدیم.

فرزند حجت الاسلام بحری در مورد ضارب پرونده نیز افزود: در بازجویی‌های اولیه این فرد به موضوع اختلاف خود با روحانیت اشاره کرده است.

اطلاعات بیشتر در مورد مضروی و ضارب

در ادامه نیز یکی از اقوام نزدیک ایشان در مورد احوالات شخصی حجت الاسلام جمشیدی گفت: ایشان علاوه بر موضوع دریافت خمس خود نیز خمس پرداخت می‌کرد، در واقع منبع درآمد خود را صرف کمک به خانواده‌ها و افراد مختلفی می‌کرد.

وی ادامه داد: حجت الاسلام بحری در حدود 20سال امام جماعت ثابت مسجد امام صادق(ع) بودند و در کنار این امر کار تحصیل در مسجد و دانشگاه  را نیز انجام می‌دادند.

عضو نزدیک مرحوم حجت الاسلام بحری تاکید کرد: ارتباط مردمی ایشان با دیگران بسیار خوب بود و در داخل منزل نیز تمام موارد اخلاقی را رعایت می‌کرد.

وی در مورد روز حادثه نیز ابراز داشت: حجت الاسلام بحری در روز حادثه پس از صرف سحری بخشی از کارهای شخصی خود را انجام داد و سپس از خانه بیرون رفت و قرار براین بود که برای صرف افطار به منزل تشریف بیاورد که متاسفانه در ساعت 16:50 دچار حادثه شد.

وی ادامه داد: متاسفانه ما از طریق اینترنت متوجه احوال ایشان شدیم، ما ابتدا در اینستاگرام عکس ایشان را دیدم که باورپذیر نبود و سریعا به کلانتری 113 بازار مراجعه کردیم و صحت و سقم موضوع را متوجه شدیم.

وی در مورد ضارب نیز توضیحاتی داد و گفت: پرونده قاتل هم اکنون در شعبه دایره 10 آگاهی است، در تحقیقات اولیه متوجه شدند که ضارب یک‌ماه پیش در انزلی دادگاه را داشته که در آن محکوم شده است و از آنجایی که قاضی پرونده روحانی بوده قصد کرده پس از گذراندن دوران محکومیت یک روحانی را مورد ضرب و شتم قرار دهد.

وی در مورد بازجویی‌های تخصصی نیز خاطرنشان کرد: در بازجویی‌های تخصصی اعلام به اختلالات روانی شده بود که صبح امروز در گفت وگویی با بازپرس پرونده متوجه شدیم که طی آزمایشات شب گذشته ثابت شده است که وی هیچگونه اختلال روانی ندارد.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که فرد قاتل نه تنها اختلال روانی نداشته بلکه از کاری که انجام داده بسیار احساس رضایت کرده است، متاسفانه ضارب ۱ انگشت حجت الاسلام بحری را قطع و چندین ضربه چاقو را به بدن ایشان وارده کرد.

عضو نزدیک مرحوم حجت الاسلام جمشید بحری در مورد آسیب‌های اجتماعی به این شکل تصریح کرد: متاسفانه از دیروز تا به حال این موضوع مطرح شده است که مضروب فردی سمت‌دار نبوده است، این امر جای تاسف دارد انسان چه صاحب مسئولیت چه بالعکس باید از امنیت اجتماعی برخوردار باشد، اتفاقاتی که این روزهای می‌افتد نظم جامعه را برهم می‌زند.

وی در مورد وضعیت تدفین این روحانی مضروب گفت: حجت الاسلام جمشید بحری علاقه خاصی به روستای خودشان در تنکابن داشته و تصمیم بر زندگی و کشاورزی در آنجا را نیز داشت که متاسفانه سرنوشت به اینگونه رقم خورد و طبق وصیت خود ایشان بنابراین شد که پیکرشان در روستای زادگاهشان " پلت کله " از توابع تنکابن به خاک سپرده شود.

وی در پایان گفت: مراسم سوم ایشان در روستای "پلت کله" و شب هفتم نیز در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار خواهد.

 

حجت الاسلام بحری 10
حجت الاسلام بحری 9
حجت الاسلام بحری 8
حجت الاسلام بحری 7
حجت الاسلام بحری 6
حجت الاسلام بحری 5
حجت الاسلام بحری 4
حجت الاسلام بحری 3
حجت الاسلام بحری 2
حجت الاسلام بحری 1  

(پنج شنبه ۴ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۲۹
https://news.masjed.ir/u/hdZ
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید