یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۲
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۹۵۴
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری 30 مهرماه؛

مساجد می‌توانند کانون ارائه مطالب در حوزه پیشگیری باشند

سخنرانی دکتر سید حسن هاشمی روز یکشنبه در همایش آموزشی اورژانس ویژه روحانیون مساجد، انتصاب سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد, افتتاح 200مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق محروم کشور با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری, مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد کانون‌های مساجد و برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه (ع) در مسجد جامع نارمک از عناوین مهم بسته ویژه خبری 30 مهرماه هستند.

(یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶) ۱۴:۵۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد,بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار امروز مساجد به نقل از خبرگزاری‌های ایکنا, ایسنا، شبستان، ایسنا، ابنا، مهر، تسنیم، فارس و رسانه‌های معتبر خارجی است.

مساجد می‌توانند کانونی برای ارائه مطالب در حوزه پیشگیری باشند

دکتر سید حسن هاشمی روز یکشنبه در همایش آموزشی اورژانس ویژه روحانیون مساجد:  مساجد و روحانیت در تهذیب جامعه و آشنایی نسل جوان با راه و رسم زندگی و دین نقش مهمی دارند. مساجد مکان های شریفی هستند که محل رشد افراد هستند که این افراد می توانند در سالم سازی محیط، جامعه و کشور نقش مهم و بسزایی داشته باشند.

حجت الاسلام صداقت سرپرست معاونت فرهنگی ـ اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد شد

 طی حکمی، حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد, حجت الاسلام مجتبی صداقت مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد را به عنوان «سرپرست معاونت فرهنگی ـ اجتماعی» منصوب کردند.

200مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق محروم کشور حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری افتاح می‌شود

 ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اجرای منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» مبنی بر توجه هرچه بیش‌تر به مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و به منظور ایفای بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی، توسط بنیاد برکت تعداد ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت را در روز سه‌شنبه ۲ آبان ماه در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور افتتاح و به عنوان هدیه‌ی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» به مردم این مناطق تحویل می‌دهد.

مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد کانون‌های مساجد برگزار شد

 بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا سلیمانی که از سال 1385 به عنوان دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور فعالیت داشت، در این مراسم، تودیع و حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب رضا  ارزانی، به عنوان دبیر جدید این ستاد معرفی شد.

 برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه (ع) در مسجد جامع نارمک

این مراسم سوگواری، دوم آبان (چهارم ماه صفر) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوالقاسم شجاعی و با سوگواری و مرثیه‌خوانی منصور نورایی، حسین اسماعیلی و  محمد کریمی در این مسجد انجام می‌شود. مسجد جامع نارمک، در خیابان نارمک، خیابان سمنگان واقع شده است.

 طرح قرآنی آل یاسین در مسجد المهدی (عج) برگزار می‌شود

 طرح قرآنی آل یاسین با هدف بررسی بیشتر معانی آیات قرآن، از سوی پایگاه مقاومت بسیج شهید دیالمه در مسجد المهدی (عج) برگزار می‌شود. با اجرای این طرح، هر روز یک حزب از قرآن، قرائت می‌شود و معانی و مفاهیم آن توسط یک کارشناس متخصص بررسی شده و در حلقه‌های معرفتی به بحث گذاشته می‌شون

مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه (ع) در مسجد امام حسن عسکری (ع)

 مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه (ع) در مسجد امام حسن عسکری (ع) از دوم آبان‌ماه به مدت پنج شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. این مراسم سوگواری با سخنرانی حجت‌الاسلام خسروی و با سوگواری و مرثیه خوانی ابوالفضل همایی در این مسجد انجام می‌شود.

 مسجد امام حسن عسکری (ع) در میدان هروی، خیابان موسوی غربی، نبش خیابان افشاری واقع شده است.

(یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶) ۱۴:۵۲
https://news.masjed.ir/u/l7b
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید