چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۹۳۶
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری 26 مهرماه؛

سنگ بنای ساخت بزرگ‌ترین مسجد اروپا گذاشته شد

بازگشت آرامش نسبی به «مسجد جامع نور ولایت»، ایجاد سنگ بنای ساخت بزرگ‌ترین مسجد اروپا، درخواست طرح نظارت قانونی بر مساجد آلمان و انتقاد از نداشتن بخش بانوان در مسجد امام سجاد(ع) شوش و گفت و گوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره ظرفیت مساجد از جمله اخبار مهم در بسته ویژه خبری 26 مهرماه هستند.

(چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶) ۱۵:۱۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد,بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این

بسته ویژه خبری هستند.

اخبار امروز مساجد به نقل از خبرگزاری‌های ایکنا, ایسنا، شبستان، ایسنا، ابنا، مهر، تسنیم، فارس و رسانه‌های معتبر خارجی است.

آرامش نسبی به «مسجد جامع نور ولایت» بازگشت

امام جماعت مسجد جامع نور ولایت، گفت: قبل از انتشار گزارش خبرگزاری شبستان از این مسجد، شاهد مزاحمت‌های بسیاری از سوی آنان نسبت به نمازگزاران این مسجد بودیم، به گونه‌ای که اسامی افرادی که برای اقامه نماز به این مسجد می‌آمدند توسط آنان نوشته می‌شد و در ادامه آنان را تهدید می کردند، اما خوشبختانه در حال حاضر این مزاحمت‌ها کاسته شده است.

سنگ بنای ساخت بزرگ‌ترین مسجد اروپا گذاشته شد

یک موسسه ترکیه‌ای در اروپا، سنگ بنای ساخت بزرگ‌ترین مسجد اروپا را گذاشت. این مسجد با نام «سلطان ابو ایوب انصاری» در شهر استراسبورگ فرانسه ساخته می‌شود.

درخواست طرح نظارت قانونی بر مساجد آلمان

مصطفی عمار؛ عضو حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان در نشست اخیر خود در این حزب، گفت: باید قانون نظارت بر مساجد این کشور مورد بررسی قرار گیرد.

«مسجد دوبلین» به روی بی‌خانمان‌‌ها آغوش گشود

مرکز فرهنگی اسلامی «کلونسکیگ» در محله جنوبی شهر دوبلین ایرلند درهای خود را به روی طوفان‌زدگان اوفلیا و بی خانمانان باز کرد.

مساجد، قابلیت ایجاد ظرفیت زندگی بهتر برای مردم را دارند

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، گفت: مساجد این قابلیت را دارند که در کنار خدمات معنوی، ظرفیت زندگی بهتر را برای آنان فراهم کنند.

مسجد «امام سجاد (ع)» بخش بانوان ندارد

 مسجد امام سجاد (ع) با وجود کوچکی، ظهرها و شب‌ها میزبانِ جمعیت زیادی از کسبه، مجاوران و رهگذران است اما یک اشکال اساسی دارد؛ قسمتی برای بانوان ندارد، وقتی دلیل این وضعیت را با حاج آقا میرسجادی در میان می‌گذاریم او می‌گوید "چون این مسجد در منطقه تجاری قرار دارد و هنگام ساخت این مسجد، رفت‌و‌آمد خانم‌ها در خیابان‌ها، چندان رایج نبود، بنابراین فضایی برای نماز و عبادت بانوان در این خانه خدا درنظر گرفته نشده است."

 

(چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶) ۱۵:۱۶
https://news.masjed.ir/u/m67
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید