سه شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۹۲۱
گزارشگر : محسن عزیزی
پافشاری بر مقابله با توطئه‌های اسرائیل

دفاع خطیب مسجدالاقصی از قبله نخست مسلمانان

«شیخ عکرمه صبری»، خطیب مسجدالاقصی و رئیس شورای عالی اسلامی فلسطین ضمن سخنانی در جشنواره «یاری مسجدالاقصی» در شهر «الخلیل» گفت: فلسطینی‌ها در دفاع از قبله نخست مسلمانان و سومین حرم شریف امت اسلام، کوتاه نمی‌آیند.

(سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۳۳
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از فلسطین الیوم، جشنواره «یاری مسجدالاقصی» دیروز (۲۴ مهرماه) با شعار «قدس ما را متحد و الخلیل ما را گردهم می‌آورد» برگزار شد.
 
در این جشنواره یک روزه، ابتدا تیسیر ابوسنینه، شهردار الخلیل در سخنانی ضمن تأکید بر جایگاه قدس نزد فلسطینی‌ها گفت: وحدت فلسطینی‌ها، تلاش‌های انجام‌شده برای مقابله با طرح‌های توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی و توطئه این رژیم برای سیطره بر مسجدالاقصی و بخش قدیمی شهر الخلیل را تقویت می‌کند.

عدنان حسینی؛ استاندار و وزیر امور قدس نیز ضمن قدردانی از مؤسسات و فعالان شهر الخلیل به خاطر برگزاری این جشنواره، گفت: الخلیل پشتوانه قدس بوده و خط اول دفاع از مقدسات اسلامی باقی خواهد ماند.

در این برنامه، کامل حمید، استاندار الخلیل نیز در سخنانی فلسطینی‌ها را نمونه بارز استقامت و ایستادگی جهت احقاق حق و پافشاری بر درخواست محقانه خود توصیف کرد.

احمد سعید بیوض تمیمی، رئیس انجمن دانشگاهیان فلسطین نیز ضمن سخنانی بر ضرورت انسجام، اتحاد و برادری ملی میان مردم فلسطین جهت دفاع از مسجدالاقصی و دیگر مقدسات اسلامی تأکید کرد.

وی در ادامه دفاع از مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی الخلیل برای مقابله با توطئه‌های اسرائیل و سیاست‌های یهودی‌سازی مقدسات را بسیار حائز اهمیت دانست.

شیخ عکرمه صبری؛ خطیب مسجدالاقصی نیز در این جشنواره به یورش‌های روزانه شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت: رژیم اشغالگر قدس هیچ برتری به دست نخواهد آورد و مردم فلسطین از دفاع از نخستین قبله، دومین مسجد و سومین حرم مقدس مسلمانان دست بر نخواهد داشت.

مدیحه‌سرایی و سروده‌های دینی و برپایی نمایشگاه عکس با همکاری مؤسسه احیای میراث و تحقیقات اسلامی فلسطین از دیگر بخش‌های این جشنواره یک روزه بود.

(سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۳۳
https://news.masjed.ir/u/taj
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید