دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۶ / ۲۳:۳۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۹۰۶
گزارشگر : محسن عزیزی

تأکید بر هویت اسلامی بیت المقدس در سمینار اردن

شرکت‌کنندگان در سمینار «قدس؛ پایتخت فرهنگ» که در شهر «عقبه»(جنوب غرب اردن) برگزار شد، بر هویت اسلامی ـ عربی قدس با وجود سیاست‌های یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

(دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶) ۲۳:۳۶
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از المدی نیوز، این سمینار به همت اداره امور فرهنگی شهر «عقبه» و با همکاری سازمان جوانان اردن و در چارچوب انتخاب شهر امان به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار شد.

در این سمینار که با مشارکت فعالان حوزه فرهنگی و مؤسسه‌های جامعه مدنی اردن برگزار شد، «طارق بدور»، مدیر اداره امور فرهنگی شهر عقبه بر اهمیت جایگاه قدس در وجدان عربی و اسلامی و ضرورت تبیین ابعاد تمدنی و فرهنگی این شهر در جهان اسلام تأکید کرد.

در این سمینار، «سوسن فاخری»، از اساتید تاریخ در اردن نیز گفت: منابع تاریخی و نسخ خطی برجای مانده نشان‌می‌دهد که قدس یک شهر فرهنگی و تاریخی با سابقه حضور علم، ادب و فرهنگ بوده است و این منطقه برای پیروان تمامی ادیان مقدس بوده و نقطه ثقل تمرکز جهانیان محسوب می‌شود.

وی افزود: فرهنگ امت عربی و اسلامی بر پایه آزادی، کرامت، تمسک به حقوق و دستیابی به صلح جهانی بنا نهاده شده‌ است.

«سناء رفاعی»، استاد تاریخ دانشگاه عقبه اردن نیز ضمن سخنانی در این سمینار گفت: علی‌رغم سیاست‌ یهودی‌سازی و کوچاندن ساکنان اصلی قدس از سوی صهیونیست‌ها، اما قدس هویت عربی و اسلامی خود را حفظ خواهد کرد.

وی در ادامه به تبیین نقش تاریخی خاندان هاشمی اردن در بازسازی مسجدالاقصی، حفظ مقدسات اسلامی و تأکید بر حاکمیت مسلمانان و عرب‌ها بر مقدسات اسلامی کرانه باختری از جمله قدس شریف پرداخت.

(دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶) ۲۳:۳۶
https://news.masjed.ir/u/jl4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید