شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۵
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۹۸۶۰
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد جامع مسعودیه:

خوش‌رویی، رمز موفقیت امام جماعت در جذب جوانان به مسجد است

امام جماعت مسجد جامع مسعودیه، گفت: خوش‌رفتاری، گشاده‌رویی و سعه صدر، لازمه جذب افراد به ویژه جوانان هستند.

(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۴:۱۵
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، اسلام را دین اخلاق، ادب، دانش و فرهنگ نیکو نامیده‌اند و حضرت محمد(ص) در این باره فرمودند: «ما مِن شَی ءٍ اَثْقَلُ فِی المیزانِ مِنْ خُلْقٍ حَسَنٍ: هیچ چیز در ترازوی عدل الهی، سنگین‌تر از اخلاق نیکو نیست» مولانا، شاعر و قرآن پژوه نام آشنای ایرانی چنین سروده است:

 

من ندیدم در جهان جست‌وجو       هیچ اهلیت به از خلق نکو

 

در همین راستا نظرات آیت‌الله عبدالحسین بحری خراسانی؛ امام جماعت مسجد جامع مسعودیه تهران را جویا شدیم که ائمه جماعات جوان را به نشست و برخاست و شنیدن سخنان و درد و دل‌های گروه‌های مختلف مردم اعم از کودکان، نوجوانان، جوانان، میان‌سالان و کهن‌سالان، توصیه کرد، در ادامه مشروح سخنان وی می‌آید.

 

بحری خراسانی با بیان اینکه حفظ و استمرار آیین مقدس اسلام به ویژه مکتب تشیع، بیش از آنکه در مجالس پراکنده محقق شود در مساجد و همچنین به واسطه مناسبت‌های مذهبی از جمله سوگواری حسینی عینیت یافته است، گفت: مساجد طبق سخن امام خمینی (ره) «مسجد، سنگر است» مهم‌ترین کانون برای ماندگاری دین بوده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در هر زمانی دین در معرض آسیب‌ها و انحرافاتی است و امروزه طبق سخن مقام معظم رهبری، کشور در معرض شبیخون فرهنگی دشمن است، افزود: مساجد و مجالس مذهبی می‌توانند کانون بصیرت‌بخشی و مبارزه با تحریفات و موهومات باشند، البته لازمه این کار، استفاده از دانش و تجارب مبلغان و کارشناسان حوزه‌های دین و فرهنگ است.

 

امام جماعت مسجد جامع مسعودیه با اشاره به نقش‌آفرینی مساجد در حوزه سیاست مانند اثرگذاری در نهضت امام خمینی (ره) و پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: امروزه نیز مساجد در صورت مدیریت صحیح و افزایش توجه مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف کشور، می‌توانند مهم‌ترین کانون برای تقویت نظام جهموری اسلامی و اشاعه ارزش‌های دینی در کشور باشند.

بحری خراسانی ادامه داد: برای نمونه مسجد جامع مسعودیه نقش اصلی را در بسیج مردمی برای کمک به جبهه‌های دفاع مقدس و رزمندگان و تشویق مردم به حضور در عرصه‌های مختلف انقلاب مانند انتخابات، راهپیمایی‌های 22 بهمن، روز قدس  و ... داشته است.

 

وی نقش مساجد در اصلاح سبک زندگی مردم را مهم و اثرگذار دانست و اضافه کرد: رفتار و گفتار ائمه جماعات و روحانیون، همیشه تحت نظارت و ارزیابی مردم است، بنابراین عملکرد درست آنان بهترین انگیزه برای کسب فضایل اخلاقی از سوی افراد است، همانطور که امام صادق (ع) فرموده‌اند «مردم را با غیر زبان خود (به مذهب خویش) دعوت کنید، تا پارسایى و سخت کوشى (در عمل و عبادت) و نماز و خوبى را از شما ببینند؛ زیرا اینها، خود (بهترین) مبلّغند».

 

امام جماعت مسجد جامع مسعودیه، ائمه جماعات جوان را به نشست و برخاست و شنیدن سخنان و درد و دل‌های گروه‌های مختلف مردم اعم از کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و کهنسالان، توصیه کرد و گفت: خوش رفتاری، گشاده رویی و سعه صدر، لازمه جذب افراد به ویژه جوانان هستند و من طی 40 سال فعالیت خود در مسجد جامع مسعودیه، این رویکرد و روحیه را حفظ کرده‌ام.


(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۴:۱۵
https://news.masjed.ir/u/nhm
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید