شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۸۵۲
گزارشگر : ایده ایده
در گفتگو با حجت الاسلام ضائفی صورت گرفت:

ارزیابی برنامه ها، فعالیت ها و وضعیت مساجد ناحیه شهید مدرس

مدیر ناحیه شهید مدرس مرکز رسیدگی به امور مساجد، برنامه ها و وضعیت مساجد این ناحیه را تشریح کرد.

(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۳:۴۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد،در راستای تحقق اهداف بلند مدت و کوتاه مدت مرکز رسیدگی به امور مساجد که  پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب تعیین شده است، برآن شدیم تا میزان تحقق این اهداف را از مدیران نواحی هجده گانه مرکز رسیدگی به امور مساجد جویا شویم.

آنچه در ادمه می‌آید گفتگوی پایگاه تخصصی مسجد با حجت الاسلام مهدی ضائفی مدیر ناحیه شهید مدرس(شهرستان پیشوا) است که به تعداد مساجد فعال، تعداد مساجد برگزار کننده نماز صبح و میزان استفاده از سامانه «سجم» مرکز رسیدگی به امور مساجد پرداخته است.

حجت الاسلام ضائفی با اشاره به وظیفه سنگین مدیران نواحی امور مساجد در قبال مساجد و مردم گفت: همانطور که خدای متعال توفیق خدمتگذاری خانه‌های خدا را نصیب ما گردانده، لازم است این مسیر با قدرت و تلاش مجاهدانه و عاشورایی به کمک مدیریت جهادی ادامه یابد. چرا که مساجد از نظر کارایی و معنویت و امور زندگی دنیایی و آخرتی، تنها مراکز معرفی شده از طرف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند و سنگری برای انسان سازی. از طرفی مساجد تنها راه و جایگاه مقابله با شیطان درونی و بیرونی و استکبار جهانی‌اند.

وی در ادامه گفت: باید با تلاش شبانه روزی و هزینه مادی و معنوی از این جایگاه مقدس محافظت کنیم، تا با رشد و و تعالی انسان‌های مومن و انقلابی و جوان‌های معتقد و متخصص نه تنها از مرزهای اسلام دفاع نموده، بلکه صدای اسلام ناب محمدی(ص) را به گوش مظلومان برسانیم.

حجت الاسلام ضائفی در ادامه با اشاره به اینکه ناحیه شهید مدرس در شهرستان پیشوا یکی از 18 نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران است، گفت: این ناحیه داری 53 مسجد است که 32 مسجد آن با ائمه جماعات با انگیزه دارای فعالیت‌های مناسب فرهنگی هستند.

وی درخصوص سامانه سجم و اطلاعات ثبت شده در آن گفت: یکی از راهبردهای مناسب مرکز رسیدگی به امور مساجد، برای ثبت اطلاعات کامل کارگزاران مسجد، سامانه سجم است. تا کنون تعداد زیادی از ائمه جماعات ناحیه شهید مدرس، خدام و بسیاری از امنای مساجد این ناحیه در آن سامانه ثبت شده است.

مدیر ناحیه شهید مدرس افزود: تا کنون اطلاعات 32 امام جماعت، 26 خادم و 128 نفر از هیات امنای مساجد ناحیه، از طرف این ناحیه در سامانه سجم ثبت شده است.

حجت الاسلام ضائفی در رابطه با برگزاری نماز صبح در مساجد این ناحیه گفت: 12 مسجد در سطح ناحیه شهید مدرس نماز صبح برگزار می‌کنند، البته این تعداد رو به افزایش است و تمهیدات لازم برای افزایش مسجد برگزار کننده نماز صبح انجام شده است.

مدیر ناحیه شهید مدرس با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی‌های تلاوت در مساجد گفت: در حال حاضر 15 کرسی تلاوت و تفسیر در این ناحیه در حال برگزاری است.

وی در ادامه گفت: ناحیه شهید مدرس، در امور فرهنگی با نگاهی کیفی، مستمر و با توجه به مصوبات، جلسات شورای فرهنگی را برگزار و پیگیری می‌کند.

حجت الاسلام ضائفی در پایان گفت: اکنون شورای فرهنگی در تمام مساجد شهرستان پیشوا فعال شده و به صورت مستمر برگزار می‌شوند.

(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۳:۴۰
https://news.masjed.ir/u/lD4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید