شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۸۴۸
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری 22 مهرماه؛

برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در چهار مسجد تهران

برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در چهار مسجد تهران, خبر تدوین کتاب «قوانین نماز و مسجد از دوران قاجار تاکنون», سوگواره شهادت امام زین العابدین(ع) و دهه سوم ماه محرم در مسجد امام سجاد(ع) و حمله تروریستی به مسجد«سلطان احمد» استانبول از عناوین اخبار مهم بسته ویژه خبری 22 مهرماه است.

(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

 

 اخبار امروز مساجد به نقل از خبرگزاری‌های ایکنا, ایسنا، شبستان، ایسنا، ابنا، مهر، تسنیم، و فارس است.

برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در چهار مسجد تهران

کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در مساجد الغدیر، النبی (ص) ولیعصر (عج) و چمران برگزار می‌شوند.

سید علی شاکری مدیر روابط عمومی دارالقرآن نفحات القرآن از برگزاری محافل انس با قرآن کریم در چهار مسجد تهران خبر داد و گفت: این محفل قرآنی امشب۲۰ مهر ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ولیعصر (عج)  واقع در خیابان خاوران غرب، کوچه شهید گلخن با حضور متین عشوری از قاریان کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود: در مسجد چمران واقع در اتوبان شهید چمران، پل مدیریت هم محفل انس با قرآن کریم با حضور مهدی رشتبری، ۲۳ مهرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء انجام می‌شود، همچنین کرسی تلاوت قرآن دیگری در همین روز با حضور حسین نجفلو در مسجد الغدیر واقع در تهرانسر، شهرک دریا، انجام می‌شود.کرسی تلاوت دیگر ۲۴ مهرماه در مسجدالنبی (ص) واقع در تهرانسر، شهرک پاسداران با حضور حبیب صداقت برپا می‌شود. ۲۷ مهرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در هئیت علی اکبر(ع) به نشانی خیابان دماوند، بعد از پل خاقانی، خیابان شهید عرب، محفل قرآنی دیگری برگزار می‌شود.

کتاب «قوانین نماز و مسجد از دوران قاجار تاکنون» تهیه و تدوین می‌شود

مهدی ناظمی اردکانی از تهیه و تدوین کتاب «قوانین نماز و مسجد» از دوران قاجار تاکنون خبر داد و  گفت: این کتاب به همت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و به زودی منتشر می‌شود.

ناظمی اردکانی همچنین از تهیه کتاب «تقسیم کار ملی در حوزه مسجد» خبر داد و گفت: با تهیه این کتاب هم بنا داریم،  وظایف و حیطه فعالیت دستگاههای حوزه مسجد را بیان کنیم تا دستگاهها با وظایفشان در این زمینه آشنا شوند.

کشته شدن ۲۵ مسلمان در یک مسجد آفریقای مرکزی

عبدالرحمن بورنو؛ رئیس مجلس شیوخ منطقه کیمبی در آفریقای مرکزی بعد از ظهر جمعه (21 مهر ماه) گفت: شورشیان مسیحی موسوم به جنبش «آنتی بالاکا» صبح روز جمعه مسجدی را در این منطقه محاصره و به آن حمله کردند.

سه کشته در حمله تروریستی به مسجد«سلطان احمد» استانبول

بر اثر حمله تروریستی روز گذشته (جمعه 21 مهر ماه) در اطراف مسجد سلطان احمد واقع در شمال استانبول، دست کم سه نفر کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند. انگشت اتهام به سمت گروهک تروریستی داعش و حزب کارگر کردستان است که در لیست تروریست های ترکیه قرار دارند.

سوگواره شهادت امام زین العابدین (ع) و دهه سوم ماه محرم در مسجد امام سجاد (ع)

 مراسم عزاداری پنج شب آخر محرم و مراسم سوگواری سالروز شهادت چهارمین امام شیعیان جهان در مسجد امام سجاد (ع) برگزار می‌شود. این مراسم عزاداری، که از ۲۳ تا ۲۷ مه‌ ماه در این مسجد برگزار می شود، در شب اول(۲۳ مهر) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان و در شب های ۲۴ تا۲۷ مهر ماه با سخنرانی حجت الاسلام عالی انجام می‌شود.

 

(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۲:۰۰
https://news.masjed.ir/u/iGq
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید