چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۸۲۷
گزارشگر : محمد قدس
سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد مطرح کرد:

واکنش مردم نسبت به هتک حرمت مسجد جواد الائمه(ع)

سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به واکنش مردمی نسبت به آتش‌زدن مسجد جواد الائمه(ع) توسط عده‌ای فریب‌خورده، گفت: مردم در پاسخ به این اقدام، نماز جماعت آن روز با جمعیت گسترده اقامه کردند .

(چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶) ۱۲:۳۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام حمید مشهدی آقایی در گفت و گو با شبستان در رابطه با هتک حرمت به مسجد جواد‌الائمه(ع) و به آتش کشیدن آن گفت: اتفاق مسجد جواد الائمه(ع) در بلوار استقلال که منجر به شکستن و به آتش کشیدن در ورودی این مسجد شد، به دست اشخاص معاند در گذشته هم صورت گرفته است و این اتفاق تازه ای نیست.

 
حجت‌الاسلام مشهدی آقایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فردی که این موضوع را مطرح کرده است، به زعم خودش خواسته است که مثل همه اپوزیسیون‌های خارج نشینی که بیشتر کارهای آنها بدون پایه فکری قوی صورت می‌گیرد، کاری انجام دهد و این فرد خواسته یک جنبش  و حرکت نو را آغاز کرده و گفته که مساجد و بانک‌ها مورد هجمه قرار گیرد. متاسفانه عده ای هم در داخل از آنها برای چنین اقداماتی خط  گرفته اند.

 

وی اظهار کرد: در این فضا ممکن است عده‌ای قلیل تحت تأثیر این فضا قرار بگیرند. به نظر من افرادی که این کار را کردند، هم قصد و غرضی نداشته‌اند و فقط فریب خورده‌اند و حتی خیلی هم متوجه اقدام خود نبوده‌اند و مانند حرکت منافقان و فتنه‌گرها نیست، بلکه صرفاً حرکتی فردی بوده است.

 

سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: با اطلاع رسانی به موقع مردم به نیروی انتظامی، این موضوع مورد پیگیری قرار گرفت و امام جماعت مسجد و نیروهای امنیتی در محل حاضر شدند، به طوری که نماز جماعت مسجد در آن روز با حضور گسترده مردم و با جمعیت بیشتر از هر روز در این مسجد برپا شد.

 

وی خاطر نشان کرد: اینکه گفته شود، این افراد گروه شیطان پرست بوده اند، واقعیت ندارد، زیرا عده ای می خواهند در این فضا از آب گل آلود ماهی بگیرند و با چنین اقدامات غیر قابل قبولی جامعه را به  فضای تشنج بکشاند و به نظرم بروز چنین اتفاقاتی تنها به نفع دشمنان است و این فضاسازی رسانه ای است که اعلام شده است یک برنامه سازماندهی شده است.

 

حجت‌الاسلام  مشهدی آقایی با ابراز امیدواری بر اینکه دیگر شاهد تکرار چنین اقداماتی در مساجد و اماکن عمومی نشویم، افزود: چنین اتفاقاتی در گام اول، با هوشیاری مردم رخ نخواهد داد. در مورد این قضیه هم شاهد اطلاع رسانی به موقع مردم بودیم، اماکن عمومی از جمله مساجد که جزو مقدس ترین مکان ها و بیت المال عمومی است که اکثریت آنها هم توسط مردم ساخته و اداره می شوند، چنین اتقافاتی باید موجب بیداری کسانی شود که ناخواسته تحت تأثر فضای  مسمومی قرار می‌گیرند که هدایت آنها از ذهن‌های بیمار کسانی است که به فکر براندازی جمهوری اسلامی هستند.

 

 گفتنی است، در مسجد حضرت جوادالائمه (ع) در بلوار استقلال در شرق تهران چند روز قبل توسط چند جوان که تحت تاثیر گروهی با نام ری استارت هستند، آتش زده شد.

(چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶) ۱۲:۳۰
https://news.masjed.ir/u/nDp
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید