دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۸۱۷
گزارشگر : ایده ایده
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

استفاده حداکثری از ظرفیت مساجد برای تربیت دانش آموزان

مهندس باقری درجلسه کمیته همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: استفاده حداکثری ازظرفیت مساجد برای امرتربیت دانش آموزان امری ضروری است.

(دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۰۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران : جلسه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با موضوع مدارس امین و پیوند مسجد و مدرسه برگزار شد.

در این کمیته موضوع مدارس امین و پیوند مسجد و مدرسه, ارتقاء سطح کیفی طرح امین که با استقرار روحانی در مدرسه و پاسخگویی به شبهات و سوالات دانش آموزان و فرهنگیان حاضر در مدرسه شکل می گیرد , مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست گفت: تجربه نشان داده است که یک روحانی جوان, متخصص, مهذب, متخلق و دانش آموز پسند که با علم روز نیز آشنا باشد می‌تواند شرایط تربیتی مدرسه و محله را تغییر دهد.

مهندس باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست گفت : با توجه به تجربه موفق ارتباط و تعامل دانش آموزان با روحانیون جوان، متخصص ، مهذّب ، متخلق ، برآنیم تا سطح کمی و کیفی مدارس طرح امین شهر تهران را ارتقاء دهیم. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای طرح نامه اجرایی این نوع مدارس می باشد که به فضل الهی به منصه ظهور و بروز می رسد. حضور مستمر طلاب و فضلای حوزه های علمیه برادران و خواهران در برنامه ها و مناسبتهای مذهبی مدارس قطعا بسیاری از شبهات دانش آموزان و معلمان عزیز را دفع و رفع خواهد کرد و برای رسیدن به این هدف روحانیون عزیز ما باید به روز بوده و با مسائل و روحیات جوانان امروز آشنایی کامل داشته باشند .

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: با هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد براساس تفاهم نامه منعقده ضمن شناسایی مساجد طراز اسلامی طرح پیوند مسجد و مدرسه را بیش از پیش اجرایی و مجموعه معاونت پرورشی نهایت تلاش خود را برای بهره گیری از فضای نورانی مسجد برای اجرای برنامه های عبادی , آموزشی , مناسبتی و همچنین برگزاری مسابقات دانش آموزی قرآن ,نماز و عترت (ع) به کار خواهد بست. حضور دانش آموزان در عرصه ی مسجد با همراهی ارکان مدیریتی مدرسه و اقامه پرشور نماز جماعت و در مقابل حضور امام جماعت مسجد مجاور مدرسه در کنار دانش آموزان یکی از مهمترین شاخصه های تربیتی و از سیاست های آموزش و پرورش شهر تهران می باشد.

در این جلسه که با حضور معاونین پرورشی و فرهنگی، آموزش متوسطه و ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران و حجت الاسلام مجیدی مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد تشکیل شد, مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: استفاده حداکثری از ظرفیت مساجد برای امر تربیت دانش آموزان مطمح نظر مدیران ارشد آموزش و پرورش است .

حجت الاسلام مجیدی همکاری آموزش و پرورش و مرکز رسیدگی به امور مساجد را در طرح پیوند مسجد و مدرسه بخشی از نظام تربیتی دانش آموزان دانست و گفت: این پیوند یک پیوند ضروری است.‌ آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت تنها یک ستاد است و این نظام تعلیم و تربیت از نهادهای دیگری چون خانواده تشکیل شده است در واقع آموزش و پرورش همه این نظام نیست. باید همه نهادهای نظام تعلیم و تربیت چون مدارس و مساجد با هم همکاری داشته باشند و  نقشه‌ای باشد تا همه را به هم پیوند دهد.

 وی افزود: همکاری میان مدارس و مساجد باعث ‌شود که هم مدارس از نور مساجد نصیب بیشتری ببرند و کار تربیت تسهیل شود و رشد اجتماعی و ایمانی آنها ارتقا یابد و هم مساجد با حضور نسل جوان و نوجوان آباد شوند زیرا عمران و آبادانی به حضور مومنین و به ویژه نسل جوان است. امید است کار مشترک بین ما و آموزش و پرورش تهران به نتیجه مناسبی برسد.

یادآور می‌شود: مراسم امضای تفاهم نامه همکاری امور مساجد و اداره کل آموزش و پرورش تهران (طرح تعالی ارتباط مسجد و مدرسه) چهارم مهرماه 94 بین حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد و آقای اسفندیار چهاربند، رئیس آموزش و پرورش شهر تهران، در مسجد قدس برگزار شد.

(دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۰۱
https://news.masjed.ir/u/phv
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید