دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۸
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۹۸۱۴
گزارشگر : ایده ایده
عطاالله اشرفی اصفهانی:

بزرگداشت شهید اشرفی اصفهانی در سه شهر برگزار می‌شود

مدیرعامل بنیاد شهید اشرفی اصفهانی از برگزاری سی و پنجمین سالگرد شهادت چهارمین شهید محراب در سه شهر طی هفته جاری و آینده خبر داد و گفت: باید با استفاده از ابزار مختلف به ویژه رسانه تفکرات و آموزه های این شهدا را به نسل های آینده منتقل کرد.

(دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶) ۱۲:۲۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از فارس، عطاالله اشرفی اصفهانی شهدای محراب را استوانه و از ستون های نظام توصیف کرد و گفت: طبق سنوات گذشته امسال نیز همزمان با سالروز شهادت چهارمین شهیدمحراب مراسم باشکوهی با حضور مسئولان کشوری و لشکری، فرهنگی و هنری، جامعه دانشگاهی و حوزه های علمیه همگام با تهران در کرمانشاه و اصفهان نیز این بزرگداشت برگزار خواهد شد.
وی افزود: در مراسم تهران که چهارشنبه 19 مهرماه در مسجد امیرالمومین بلوار مرزداران برگزارخواهد شد حجت الاسلام سید حسن خمینی و حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند شهید محراب به ایراد سخن خواهند پرداخت.
وی افزود: رونمایی از کتاب حبیب محراب و مرثیه سرایی از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.
نوه آیت الله اشرفی اصفهانی اظهار داشت: برنامه های کرمانشاه ۵ روزه و برای هرروز نیز نام گذاری ویژه ای در نظر گرفته شده است.
اشرفی اصفهانی با اشاره به اینکه برنامه ها از 19 مهرماه آغاز می شود نام گذاری روزها را اینگونه برشمرد: شهید محراب و جوانان، شهید محراب و روزی حلال، شهید محراب و ولایت فقیه، شهید محراب و مسجد ، شهید محراب و نماز اول وقت به ترتیب برای این پنج روز در کرمانشاه در نظر گرفته شده که در هر روز متناسب با نامگذاری آن ویژه برنامه هایی اجرا خواهد شد.
به گفته وی، دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم با حضور اعضای بیت چهارمین شهید محراب، همایش طلاب و دانشجویان، رونمایی از کتاب، نواختن زنگ مدارس استان، حضور در مزار شهدا، برگزاری دعای ندبه بر مزار شهید محراب نیز از دیگر برنامه های این پنج روز در استان کرمانشاه خواهد بود.
نوه شهید آیت الله اشرفی اصفهانی در ادامه اصفهان را سومین شهر میزبان برگزاری سی و پنجمین بزرگداشت شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی عنوان کرد و گفت: 21 مهرماه جاری نز ویژه برنامه هایی برای بزرگداشت این شهید بزرگوار در نظر گرفته ایم که با حضور مسئولان و خانواده معظم شهدا و مردم در این استان برگزار خواهد شد.
علاقه امام و رهبری به چهارمین شهید محراب
اشرفی اصفهانی در ادامه به علاقه امام خمینی (ره)، و رهبر معظم انقلاب به این شهید معظم اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) درباره ایشان فرمودند: شهید اشرفی اصفهانی عالم عامل بود. یعنی خودش اول عمل می کرد آنگاه دیگران را نصیحت و به آن کار توصیه می نمود.
پیشرفت 90 درصدی موزه شهید محراب در کرمانشاه
مدیر عامل بنیاد شهید اشرفی اصفهانی با اشاره به اینکه استارت کار احیای موزه و خانه چهارمین شهید محراب سال گذشته در کرمانشاه زده شده است، از پیشرفت 90 درصدی کار خبر داد و گفت: با نهایی شدن مرمت و بازسازی این خانه ، در اولین فرصت نسبت به بازگشایی آن به عنوان موزه در مراسمی باشکوه اقدام خواهد شد.
رونمایی از بازنشر برهان قرآن
وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه اصلی نیز 23 مهرماه جاری در مسجد آیت الله بروجردی و محل شهادت شهید اشرفی اصفهانی با حضور حجت‌الاسلام رستگاری از شاگردان و همرزمان شهید که در روز ترور مجروح شد برگزار می‌شود، از رونمایی کتاب' برهان قرآن' اثر فاخر چهارمین شهید محراب پس از 16 سال در استان کرمانشاه همزمان با مراسم بزرگداشت شهید خبر داد.
اشرفی اصفهانی همچنین با اشاره به باز نشر کتاب' برهان قرآن' در تیراژ پنج هزار شماره ای، اظهار داشت: بنا بر وصیت چهارمین شهد محراب و با توجه به تقاضای فراوان چاپ این اثر، این کتاب بازنشرو و همزمان با مراسم بزرگداشت در ایام پنج روز در استان کرمانشاه پس از رونمایی توزیع خواهد شد.
اعلام آمادگی همکاری اهل سنت در برگزاری بزرگداشت در کرمانشاه
نوه چهارمین شهید محراب همچنین از اهداف و فعالیت های اصلی شهید آیت‌الله اشرفی را وحدت میان شیعه و سنی عنوان کرد و گفت: 30 درصد از جمعیت استان کرمانشاه را اهل سنت تشکیل می‌دهند، این عزیزان آماده هرگونه همیاری و همکاری برای گرامیداشت سالروز شهادت چهارمین شهید محراب شده اند.
بنیاد شهید محراب اشرفی اصفهانی از تاسیس تا امروز
مدیر عامل بنیاد شهید اشرفی اصفهانی در ادامه و بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این بنیاد در سال93 تشکیل و با حضور زنده یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و علی جنتی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 94 افتتاح شد.
اشرفی اصفهانی با اشاره به اینکه این بنیاد هیچگونه بودجه دولتی از هیج نهاد و یا سازمان و وزارتخانه ای دریافت نمی کند، گفت: تمامی هزینه ای این بنیاد و کارکنان آن توسط بیت معظم چهارمین شهید محراب تامین می شود و ریالی کمک به این بنیاد تاکنون صورت نگرفته است.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: بنیاد شهید اشرفی اصفهانی علاوه بر پرداختن به موضوع چهارمین شهید محراب به فعالیت های فرهنگی و هنری، معارفی، آموزشی و... نیز مشغول است.
اشرفی اصفهانی از تاسیس و راه اندازی مجموعه‌ای با نام 'مهد‌الرضا' با هدف آموزش قرآن و تربیت قرآنی کودکان در ذیل این بنیاد خبر داد و گفت: این مرکز قرآن را به حدود 120 کودک در سال اول آموزش داده و آنان را به وسیله مفاهیم قرآنی تربیت کرده است، ضمن اینکه کارهای دیگری در حوزه خانواده و فرهنگ اسلامی نیز در حال انجام است.
مدیر عامل بنیاد اشرفی اصفهانی در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویت اصلی این بنیاد برگزاری کنگره شهدای محراب است ، گفت: کرد: کارهای علمی این کنگره انجام شده اما به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است ازاین رو قول می‌دهیم این کنگره در سال 97 برگزار شود.
اشرفی اصفهانی در ادامه با اشاره نامه سال گذشته این بنیاد برای درخواست نامگذاری روز 21 رمضان به عنوان ' روز شهدای محراب' ، از در دستور کار قرارگرفتن این پیشنهاد در شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: به محض تایید و تصویب این پیشنهاد مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.
به گفته وی با نظر مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاکید وی این موضوع در این شورا در اینده نزدیک مطرح و درخصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.
افزودن بخش های مختلف به بنیاد مدیر عامل بنیاد اشرفی اصفهانی در ادامه سخنان خود به بروز و ظهور تکنولوژیهای نوین ارتباطی در فضای مجازی و حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: با توجه به امکانات موجود این بنیاد نیز درصدداست تا فعالیت های خود را در فضای مجازی با راه اندازی کانالهای مختلف تلگرامی با موضوع شهداف شهدای محراب، شهید اشرفی اصفهانی، نماز اول وقت، مدیرت آموزش بسط و گسترش دهد.
اشرفی اصفهانی در ادامه معاونت فرهنگی این بنیاد را از جمله بخش های مهم و فعال بنیاد عنوان کرد و گفت: بنیاد شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی، طی سال گذشته کار پژوهشی درباره این شهید را شروع کرده و سر رسیدی را انتشار داده که هر روز یک جمله از شهید در آن نوشته شده و قرار است که سررسیدی داشته باشیم که جملات چهار شهید محراب در آن نوشته شود.
مدیرعامل بنیاد شهید اشرفی اصفهانی در ادامه از ساخت فیلم سینمای درباره چهارمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی خبر داد و گفت: با تلاش و فعالیت های معاونت فرهنگی، پژوهش هایی که انجام شده، قرار است فیلم سینمایی درباره ایشان ساخته شود.
به گفته وی بیشتر تمرکز ما برای نشان دادن جوان ۱۹ ساله ای به نام محمد حسین خداکرمی است که به منافقان می پیوندد و آیت الله اشرفی اصفهانی را ترور می‌کند.
اشرفی اصفهانی خاطرنشان کرد: در این خصوص تاکنون با نرگس آبیار و محمدحسین مهدویان برای ساخت این فیلم مذاکراتی صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

(دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶) ۱۲:۲۸
https://news.masjed.ir/u/p1s
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید