یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۱
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۹۸۰۴
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری 16 مهرماه؛

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در «مسجد نوریان»

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در «مسجد نوریان»، بزرگداشت شهید محراب "آیت‌الله اشرفی اصفهانی" ، بازسازی قدیمی‌ترین مسجد اردن و بازسازی مسجد اصلی شهر حلب سوریه که در سال 2013 میلادی توسط گروه‌های تروریستی از بین رفت، از مهمترین عناوین بسته ویژه خبری 16 مهرماه پایگاه تخصصی مسجد است.

(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶) ۱۱:۵۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

 

اخبار امروز مساجد به نقل از خبرگزاری‌های ایکنا, ایسنا، شبستان، ابنا، مهر، تسنیم و فارس است.

 

برگزاری مراسم گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم در «مسجد نوریان»

 مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم، شامگاه دوشنبه 17 مهرماه ساعت 20 در مسجد نوریان و با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی روحانی و با مداحی و سوگواری ذاکرین اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

 یاد‌آور می‌شود؛ مسجد نوریان در خیابان شریعتی، پایین‌تر از بهار شیراز، کوچه جوهرچی واقع شده است.

بزرگداشت شهید محراب "آیت‌الله اشرفی اصفهانی" برگزار می‌شود

مدیرعامل بنیاد چهارمین شهید محراب: بزرگداشت «آیت‌الله اشرفی اصفهانی» چهارمین شهید محراب چهارشنبه ۱۹ مهرماه در مجتمع فرهنگی امیرالمومنین(ع) برگزار می‌شود.

فعالیت مسلمانان در روسیه از برگزاری کنفرانس «روسیه و جهان اسلام» تا بازسازی مسجد حلب

کنفرانس بین‌المللی علمی-کاربردی «روسیه و جهان اسلام؛ جوانب همکاری و راه حل و پاسخ به مسائل روز» در شهر قازان جمهوری تاتارستان در مرکز تحقیقات اسلام‌شناسی آکادمی علوم این جمهوری فعالیت خود را آغاز کرد. در این کنفرانس، بنیاد احمد قدیروف 14 میلیون دلار برای بازسازی مسجد اصلی شهر حلب سوریه که در سال 2013 میلادی توسط گروه‌های تروریستی از بین رفت، اختصاص داده است.

به گزارش فارس،‌ مسجد بزرگ شهر حلب یا مسجد امویان جزء لیست میراث جهانی یونسکو است. این مسجد در سال 715 تأسیس شده است و تنها مناره آن در ماه آوریل سال 2013 توسط گروهک تروریستی به طور کامل تخریب شد.

درهای باز نخستین مسجد سازگار با محیط زیست اروپا در کمبریج

قرار است مسجد جدیدی که هنوز مراحل ساخت آن به پایان نرسیده است، در روز شنبه هفته آینده (22 مهرماه) درهایش به روی مردم این شهر گشوده شود.

مسجد «علی بین ابیطالب (ع)» اردن بازسازی می‌شود

دکتر محمد فوزی؛ مدیر اوقاف زرقاء، اعلام کرد: پس از گزارش‌های تیم مهندسی وزارتخانه و کمیته سلامت عمومی این استان مشخص شد که مسجد علی بن ابیطالب (ع)  هر لحظه امکان ریزش دارد و برای سلامت شهروندان خطرساز است. 

نگرانی شهروندان مصری از خطر ریزش ۳۰ مسجد در استان «سوهاج»

یک منبع در مدیریت اوقاف سوهاج، گفت: نزدیک به 30 مسجد این استان نیازمند مرمت و تجدید بنا هستند و بیشتر آنان نیز باید از نو ساخته شوند. این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: مدیریت اوقاف درهای برخی از این مساجد را بسته است و به وزارتخانه نیز این موارد را اعلام کرده است. 

پاکدشت به استقبال دو شهید گمنام می‌رود

حجت الاسلام مهدی هدایتی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس ابوریحان دانشگاه تهران در این خصوص گفت: شهرستان شهید پرور پاکدشت هفته آینده(یکشنبه 23 مهرماه) میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود.

 «مسجد جامع امام حسین (ع)» در حال بازسازی است
 مرمت و بازسازی مسجد جامع امام حسین (ع) میدان امام حسین در بخش‌های زیربنایی، نماسازی و تغییر در تهویه‌های مسجد در حال انجام است.

(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶) ۱۱:۵۱
https://news.masjed.ir/u/m28
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید