شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۱
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۹۸۰۰
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری؛

برپایی محفل انس با قرآن کریم در ۴ مسجد تهران

باز شدن داربست های گنبد مسجد سپهسالار پس از ۱۴ سال، برپایی محفل انس با قرآن کریم در ۴ مسجد تهران، ممنوعیت بازی کودکان فلسطینی در مسجدالاقصی و ممنوعیت اقامه نماز جمعه در مسجد جامع امام صادق(ع) پس از 64 هفته، مهمترین عناوین بسته ویژه خبری امروز با محوریت مسجد را تشکیل می‌دهند.

(شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶) ۱۳:۳۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

 

اخبار امروز مساجد به نقل از خبرگزاری‌های ایکنا, ایسنا، شبستان، تسنیم و فارس است.


داربست های گنبد مسجد سپهسالار پس از ۱۴ سال برچیده شد

مدیر پروژه مرمت مسجد سپهسالار گفت: با اتمام مرمت و بازسازی کاشیکاری گنبد اصلی مسجد و مدرسه عالی شهید مطهری(سپهسالار)، داربست های این مسجد پس از ۱۴ سال برداشته شد.

 

بازی کودکان فلسطینی در مسجدالاقصی ممنوع شد

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در تصمیمی جدید اعلام کرد که پلیس این رژیم باید مانع بازی کودکان فلسطینی در حیاط مسجدالاقصی بشود. این تصمیم در پاسخ به درخواست گروه‌های افراطی رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است. گروه‌های افراطی صهیونیستی مدعی شده‌اند که بازی کودکان در مسجدالاقصی اهانت به مقدسات است.

 

 ۶۴ هفته از ممنوعیت اقامه نماز جمعه در مسجد جامع امام صادق (ع) بحرین می گذرد

برای شصت و چهارمین هفته متوالی، مقامات آل خلیفه مانع اقامه بزرگ ترین نماز جمعه شیعیان بحرین در مسجد جامع امام صادق (ع) شدند. مقامات آل خلیفه در ادامه محاصره منطقه الدراز بار دیگر از اقامه بزرگ ترین نماز جمعه شیعیان بحرین در مسجد جامع امام صادق (ع) جلوگیری کردند.

 

 مسجد «المنار» لندن؛ سرپناهی برای بی خانمان ها
مسجد «المنار» در لندن امسال برای نخستین بار تبدیل به یکی از پناه گاه های شبانه برای بی خانمان ها در شب های سرد زمستان می‌شود. «عبدالرحمن سید»، مدیر مسجد المنار گفت: یکی از وظایف دینی و انسانی ما حمایت از نیازمندان است و اکنون وظیفه ما این است تا جایی که می توانیم نیازمندان و بی خانمان های محلی خود را مورد حمایت قرار دهیم.

 برپایی محفل انس با قرآن کریم در ۴ مسجد تهران

 سید علی شاکری مدیر روابط عمومی دارالقرآن نفحات القرآن، از برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد رحمتیه، الغدیر، النبی (ص) و امام صادق (ع) خبر داد و گفت: با حضور مهدی غلام‌نژاد محفل انس با قرآن کریم در مسجد الغدیر به نشانی تهرانسر، شهرک دریا، 15 مهرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های مساجد امام رضا (ع) وحدت، بهشتی و کنی، در دهه دوم ماه محرم

 حجت الاسلام محسن کرمانی  مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری مراسم عزاداری دهه دوم ماه محرم در مساجد ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد و گفت: مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در دهه دوم ماه محرم در مسجد وحدت به نشانی خیابان فرجام، خیابان حیدرخانی با سخنرانی حجت‌الاسلام صادقی و با سوگواری و عزاداری عبدالوهاب برگزار می‌شود.

 مقام مختار به مقام هیچ یک از شهدای کربلا نمی‌رسد/ ۲ بال پرواز برای بندگی

آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) حکیمیه تهران در تازه‌ترین جلسه اخلاق خود به موضوع «حرکت بدون امام، به دور خود چرخیدن است و انسان را به خدا نخواهد رساند» اشاره کرد که مشروح

حلقه‌ی وصل بین مخلوق و خالق، امام است و بدون امام، حرکت کردن، ضلالت محض است، ولو این که ظاهراً انسان دارد حرکت می‌کند.

شیخنا الاعظم، حضرت مفید عزیز، یک تعبیر بسیار عجیبی را به شاگردان معزّز و معظّمشان، حضرت شیخ الطائفه، شیخ طوسی و سیّدین نیّرین، آن دو آیت عظمی، سیّد مرتضی و سیّد رضی فرمودند، ایشان می‌فرمایند: بدون امام، راه، راه مستقیم نیست، دور خود چرخیدن است، ولو به اعمال کثیره و به ظاهر در آن اعمال هم، اخلاص و ... هم باشد.

ملامحسن فیض کاشانی، آن را تعبیر به استری می‌کند که برای گرداندن چرخ آسیاب، دور خود می‌چرخد و می‌فرمایند: اعمال انسان بدون امام، همین حال را دارد.

(شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶) ۱۳:۳۱
https://news.masjed.ir/u/gZi
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید