دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۸
سرویس : سرویس اصلی خبری
کد خبر : ۲۹۷۵۸
گزارشگر : محمد قدس
حجت الاسلام آقایی:

هیچ نمازی زیباتر از نماز ظهر عاشورا نیست

مشاور عالی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه هیچ نمازی زیباتر از نماز ظهر عاشورا نیست گفت: در این نماز یاران امام حسین(ع) خود را سپر نماز خواندن ایشان قرار دادند که این نماز، نماز خوف بوده است.

(دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶) ۱۱:۱۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از تسنیم، همایش بزرگ عاشورائیان با حضور دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با روز دهم ماه محرم همراه با دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی در نقاط مختلف شهرستان دماوند برگزار شد و مردم ولایت‌مدار این شهرستان بار دیگر در عزای امام حسین(ع) به سوگ نشستند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حمید آقایی در همایش بزرگ و پرشور عاشورائیان که با حضور هزاران نفر از داغداران اهل بیت در روستای زیارت شهر کیلان برگزار شد، ضمن تسلیت روز عاشورا اظهار داشت: کربلا مظهر عقلانیت است و روز عاشورا روزی است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت بلکه باید این روز را مطالعه کرد.

وی ادامه داد: هر چه به ظهر نزدیک تر می‌شویم عطش و گرما بیشتر می‌شود و کودکان بی‌تاب می شوند، این در حالی است که در روز عاشورای سال 61 حدود ساعت هفت صبح حضرت سوار بر شتر می‌شود و سخنرانی می‌کند.

مشاور عالی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: حضرت ابتدا خود را به سپاهیان معرفی می‌کند و با بیان سخنان خود پیامی را به سپاهیان یزید و ما می‌دهد و می‌گوید آگاه باشید که پسر مرجانه مرا بین جنگ و بیعت همراه با ذلّت قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین آقایی در پایان با بیان اینکه هیچ نمازی زیباتر از نماز ظهر عاشورا نیست خاطرنشان کرد: در این نماز یاران امام حسین (ع) خود را سپر نماز خواندن ایشان قرار دادند، که این نماز، نماز خوف بوده است و زیباتر از این نماز نیست؛ همچنان که آیت‌الله بهجت در همین راستا می‌فرمایند هرگاه نماز می‌خوانید بگوئید صل‌الله علیک یا اباعبدالله و به یاد نماز روز عاشورا باشید.

(دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶) ۱۱:۱۸
https://news.masjed.ir/u/p9H
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید