سه شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۹۷۲۳
گزارشگر : ایده ایده
در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر امضا شد؛

تفاهم نامه همکاری میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران

تفاهم نامه همکاری میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران به امضای طرفین رسید.

(سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۶:۱۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، با توجه به نام گذاری اول تا هفتم محرم الحرام معطوف به هدف والای قیام حضرت امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان هفته احیای این فرایض عظیم، تفاهم نامه همکاری میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با هدف ایجاد زمینه اجرا و احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در سطح مساجد استان تهران به امضای طرفین رسید.

در بخش هایی از این تفاهم نامه آمده است: مساجد بهترین بستر برای ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر شناخته می شوند که در شرع مقدس به عنوان راهبردی اساسی برای حفاظت و صیانت از جامعه اسلامی در مسیر تعالی و پیشرفت مورد توجه قرار گرفته است و برتر از جهاد تلقی شده است. مساجد به شکل طبیعی در ادوار مختلف و بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با حفظ ساختار مردمی، پرچمدار نشر معارف اسلامی و ارزش های دینی و انقلابی بوده و هستند، در عین حال امید می‌رود با پشتیبانی و حمایت نهادها و دستگاه‌های تخصصی، پیش از پیش، به عنوان هسته های مقاومت نقشض محوری و موثر ایفا نمایند.

در بخش دیگری از این تفاهم نامه گفتمان سازی و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر مردم به دولت و مردم به مردم، به منظور صیانت از ارزش ها و همچنین تقویت نقش شوراهای فرهنگی مساجد استان تهران در این جهت به عنوان موضوع این تفاهم نامه قلمداد شده است. همچنین عضویت مرکز رسیدگی به امور مساجد در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران، تشکیل کمیته اجرایی و کمیته هماهنگی نواحی از راه کارهای اجرایی این تفاهم نامه شناخته شده است.

تصاویر این تفاهم نامه که به امضای معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد و معاون امر به معروف و نهی از منکر ستاد تهران رسیده است را می بینید:

 تفاهم نامه همکاری

تفاهم نامه همکاری

تفاهم نامه همکاری

تفاهم نامه همکاری  

 

(سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۶:۱۶
https://news.masjed.ir/u/smn
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید