یکشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۶۹۳
گزارشگر : وحید پورتجریشی

همایش روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) در استانبول برگزار شد

مراسم روز جهانی علی اصغر(ع) با حضور جمع کثیری از شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در استانبول ترکیه برگزار شد.

(یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۱:۵۳
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در ترکیه، مراسم روز جهانی علی اصغر(ع) با حضور جمع کثیری از شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) صبح امروز در سالن یحیی کمال زینبیه استانبول برگزار شد.

در این مراسم که از سوی "مؤسسه خیریه زهرا آنا" برگزار شد، شیخ «صلاح الدین اوزگوندوز» امام جمعه شیعیان استانبول و از روحانیون برجسته ترکیه، «تمل کارادنیز» شهردار منطقه کوچک چکمجه، علمای شیعه، «سید طالع باکویی» مداح مشهور از کشور آذربایجان، جمعی از خانواده های کارکنان نماینگی جمهوری اسلامی ایران و نماینده وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول حضور داشتند.

در این مراسم که آکنده از شور حسینی بود، مادران عزادار در عزای علی اصغر، طفل شش ماهه و شیرخوار اباعبدالله الحسین(ع)، با فرزندان خردسال خود شرکت نمودند.

به گزارش سایت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در استانبول، این مراسم با قرائت قرآن کریم، سرود ملی ترکیه و سخنرانی خانم «مفتونه آتام» مدیر مؤسسه زهرا آنا آغاز گردید. وی ضمن خیر مقدم به عزاداران حسینی، در خصوص فعالیت های مذهبی و خیریه ای موسسه و مراسم روز جهانی علی اصغر مطالبی را ارائه داد.

سپس تمل کارادنیز، در خصوص ماه محرم و شهادت علی اصغر امام حسین(ع) و این روز خاص مطالبی را ارائه داد. وی در ادامه از اینکه شهردار این منطقه شده است ابراز خرسندی نمود و آن را لطف خداوند در حق خویش دانست.

شیخ صلاح الدین اوزگوندوز نیز در سخنرانی خود با اشاره به قساوت قلب دژخیمان کربلا، به بیان مظالمی که بر امام حسین(ع) و فرزندان و خانواده ایشان رفت پرداخت. وی همچنین به جریانات اسلام هراسی اشاره کرد و شیعه ستیزی و کشتن کودکان در این روزگار را در ادامه همان ظلمها بر شمرد. این پیشکسوت شیعه ترکیه همچنین نحوه شهادت حضرت علی اصغر(ع) را برای حاضران ذکر کرد.

برپایی نمایشی درباره حضرت علی اصغر(ع) و کودکان کربلا بخش دیگری از این مراسم بود. در پایان نیز آقای سید طالع باکویی، روضه شش ماهه شهید کربلا را خواند و مراسم سینه زنی برپا گردید.

(یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۱:۵۳
https://news.masjed.ir/u/nw1
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید