چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۵۹۲
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهرداری تهران:

۲۱۸ مسجد محله‌ای در تهران ساخته شدند

مجید شایسته دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهرداری تهران از پایان عملیات ساخت و ساز ۲۱۸ مسجد در پایتخت خبر داد.

(چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۲۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، مجید شایسته با اشاره به روند ساخت ۴۰۰ باب مسجدی که شهرداری تهران از مدت‌ها پیش از این متقبل ساخت آن‌ها شده بود، گفت: از این تعداد تاکنون ۲۱۸ باب مسجد در تهران ساخته شده است و برای ساخت بقیه آن‌ها در حال تملک زمین هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در شهرهای بزرگی همانند تهران با آن روبرو هستیم، کمبود مسجد در مناطق جدیدالتاسیس است، خاطر نشان کرد: به نظرم عدم تراکم مناسب تعداد مساجد در محله‌های مختلف تهران به صورتی که در محله‌های قدیمی تعداد مساجد چندین برابر مناطق و شهرک‌های جدیدساز است، مشکلی است که باید برای حل آن راهکاری مناسبی به کار برد.

دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهرداری تهران با اشاره به اینکه ساخت مابقی مساجد در تهران، مستلزم رفع مشکل تملک زمین است، اظهار کرد: انتخاب زمین برای مسجد از حساسیت‌های زیادی برخوردار است و باید مسائل شرعی و مالکیتی آن مورد توجه قرار گیرد

شایسته با اشاره به اینکه دفتر مجمع خیرین مسجدساز استان تهران هم اخیرا فعالیت خود در پایتخت را آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر نمایندگی مجمع خیرین مسجدساز در تهران، امور اجرایی ساخت و ساز مساجد در  مناطق نیازمند تهران را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این دفتر، تلاش می‌کنیم تا در راستای حل مشکلات کمبود مساجد در استان تهران گام‌های موثری برداریم.

(چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۲۱
https://news.masjed.ir/u/nwz
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید