یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۵۷۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
یک کارشناس حوزه مسجد:

اگر مساجد فعال شوند دادگاه‌های خانواده برچیده خواهند شد/وقت گذاشتن برای مسجد رمز موفقیت امام جماعت

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان با بیان اینکه اگر مساجد فعال شوند دادگاه‌های خانواده برچیده خواهند شد، گفت: وقت‌گذاشتن مستمر و همه روزه برای مسجد و نمازگزاران از رموز موفقیت ائمه جماعات است.

(یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶) ۱۶:۰۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان گفت: وقت گذاشتن مستمر و همه روزه برای مسجد و نمازگزاران از رموز موفقیت یک امام جماعت است.

وی افزود: امام جماعتی که می‌خواهد تنها به اقامه نماز در مساجد بسنده نکند، باید ارتباطی روزانه و بی‌وقفه با مردم داشته باشد، بنابراین اگر کسی شغلی یا مسئولیتی در اداره یا سازمانی دارد، باید اهتمامی جدی نسبت به مسجد داشته باشد. 

این کارشناس حوزه مسجد، خاطرنشان کرد: باید ائمه جماعات با مردم، زندگی کنند به طوری که در مشورت دادن برای ازدواج جوانان تا ارایه دستورالعمل‌های تربیتی برای فرزندان خانواده‌ها ایفای نقش کنند، زیرا اگر یک فرد از دوران کودکی با امام جماعت مسجد محله خود انس داشته باشد، همیشه اهل مسجد خواهد بود. 

رحیمیان اضافه کرد: اگر ائمه جماعات، دارای صفا، اخلاص و صمیمیت و همچنین مورد اعتماد مردم باشند، آنگاه افراد در مشکلات خانوادگی خود نیز پیش از مراجعه به دستگاه قضایی به مساجد مراجعه می‌کنند.

وی گفت: یک زن و شوهر ممکن است برخی مسایل را به همسران خود نگویند اما به دلیل اعتماد به امام جماعت مسجد، با او در میان بگذارند بنابراین احیای این نقش مسجد از وظایف ما است. 

برچیده‌شدن دستگاه قضایی در صورت فعالیت مساجد با کیفیت

این کارشناس حوزه مسجد، بیان کرد: ایجاد تعامل سازنده و صمیمی میان مردم و ائمه جماعات موجب می‌شود، مردم در تمام کارهای خود، ابتدا نزد امام جماعت بروند و با داشتن صد هزار مسجد با چنین کیفیتی، دادگاه‌های خانواده برچیده می‌شوند، تهاجم فرهنگی، تاثیر چندانی نخواهد گذاشت و اصلا دعوا و اختلافی نیز پیش نخواهد آمد.

رحیمیان با بیان اینکه معاشرت ائمه جماعات با مردم باید همراه با حسن اخلاق، انعطاف و گشاده‌رویی باشد، خاطرنشان کرد: تدین، ایمان و اخلاص، شرط اصلی موفقیت ائمه جماعات است، البته باید همه ویژگی‌های گفته شده از تدین و ایمان تا وقت‌گذاری و حسن اخلاق، با هم دیگر در افراد وجود داشته باشند.

وی ادامه داد: کشور ما با کمبود ائمه جماعاتی که وقت کافی برای حضور مستمر در مساجد دارند، روبرو است، یک امام جماعت واقعی، تمام هم و غمش، مسجد و نمازگزاران است به طوری که در ایام تعطیل با کودکان و نوجوانان به اردوهای زیارتی و سیاحتی برود و با آنان زندگی کند.

این کارشناس حوزه مسجد، گفت: معرفی ائمه جماعات موفق و علمای بزرگوار و برجسته در کشور، مورد غفلت ما است، به طوری که رسانه‌ها بیشتر به شخصیت‌پردازی افرادی با ویژگی‌های منفی می‌پردازند، این درحالی است که قرآن از یکسو، از پیامبران و گاهی افراد ناشناخته دارای هدف متعالی، به عنوان الگو یاد می‌کند و از سوی دیگر، گاهی چهره‌های منفی را می‌کوبد.

رحیمیان افزود: الگوسازی از شهدا، علما و انسان‌های مخلص ولو ناشناخته، یکی از وظایف ما است، کربلایی کاظم ساروقی و رجبعلی خیاط، افراد ناشناخته‌ای بودند که با کار درست، به الگوهای اخلاقی و معنوی در کشور تبدیل شدند، بنابراین ما و رسانه‌ها نباید صرفا به دنبال معرفی کردن افراد منفور و منفی باشیم بلکه باید افراد مخلص، متدین، باتقوی و دارای هدف متعالی را به عنوان الگوهای ارزشمند به جامعه معرفی کنیم و معرفی ائمه جماعات مخلص، بااخلاق، پرتلاش، خدمتگزار، انقلابی و دلسوز از جمله این الگوها هستند.

(یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶) ۱۶:۰۵
https://news.masjed.ir/u/otw
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید